Skip to main content
Antwoord

Kan ik mijn V10 vervangen voor een ander modem?

• June 30, 2025
  • 3 reacties
  • 127 keer bekeken

Kan ik mijn Experiabox v10 (laten) vervangen door een modem van eigen keuze?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Vex, welkom hier op de KPN Community! Goed dat je jouw vraag hier stelt.

Je mag zeker jouw eigen modem gebruiken, zoals ​@JanD en ​@JanD ook al aangaven. Dit noemen we vrije modemkeuze. Als je op de link klikt, kom je in een artikel waarin we je alles uitleggen over het gebruiken van een eigen modem. Je leest hier bijvoorbeeld aan welke eisen jouw modem moet voldoen (afhankelijk van jouw netwerk) en hoe je deze kunt installeren. Daarnaast hebben we ook nog een artikel met daarin handige tips en links voor extra informatie: Vrije modemkeuze: links en tips.

Kom je er zo uit?

3 reacties

• June 30, 2025

Ja. De Experiabox wel bewaren. Want die moet je terug sturen aan het einde van je abonnement. 

En niet elk modem werkt zomaar.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 30, 2025

Beste ​@Vex als je glasvezel hebt kan dat, als je koper hebt wordt het wat lastiger.

Bewaar de KPN modem wel, want die heb je in bruikleen en als er storingen zijn in het netwerk wil KPN graag dat je de originele modem weer even aansluit.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Vex, welkom hier op de KPN Community! Goed dat je jouw vraag hier stelt.

Je mag zeker jouw eigen modem gebruiken, zoals ​@JanD en ​@JanD ook al aangaven. Dit noemen we vrije modemkeuze. Als je op de link klikt, kom je in een artikel waarin we je alles uitleggen over het gebruiken van een eigen modem. Je leest hier bijvoorbeeld aan welke eisen jouw modem moet voldoen (afhankelijk van jouw netwerk) en hoe je deze kunt installeren. Daarnaast hebben we ook nog een artikel met daarin handige tips en links voor extra informatie: Vrije modemkeuze: links en tips.

Kom je er zo uit?