Na een update vannacht kan ik niet meer inloggen in mijn modem.
Het login scherm is volledig gewijzigd dus ik zie dat de update geslaagd is.
Hij blijft volhouden dat het wachtwoord fout is. Dat is het niet (want het is opgeslagen in browser en password manager) maar het probleem is natuurlijk dat mijn wachtwoord is gewist door de ongevraagde update.
Als ik de voorgestelde route doorloop om het wachtwoord te resetten werk dat ook na 15 keer proberen nog niet.
Hij geeft aan dat ik het wachtwoord moet gebruiken wat achter op het modem staat.
Daar staat een WPA wachtwoord, plus een met pen handgeschreven wachtwoord. Ik ga er vanuit dat ik dat laatste moet hebben (WPA ww heb ik ook geprobeerd, werkt ook niet).
Ik heb weinig zin om het modem naar de fabrieksinstellingen te resetten en daarna twee dagen geen internet te hebben omdat er iets anders mis is en de klantenservice is opgeheven.
Rant:
Geprobeerd een telefoonnummer van de klantenservice te vinden op de website maar die hebben ze zo gebouwd dat je tot het uiterste getergd wordt door je richting chats (met een ‘robot’, echt een verschrikkelijk asociale uitvinding, kun je je klanten nog dieper vernederen?) of apps te duwen...alles als ze je maar niet hoeven spreken!
Uiteindelijk via Google een telefoonnummer gevonden maar helaas, weer een robot aan de lijn die nadat ik mijn probleem had ingesproken (kan niet meer inloggen in modem na update) concludeerde dat ik mijn wachtwoord van de website kwijt was….’ik heb je een code toegestuurd’ riep hij nog enthousiast, en ‘ik verbreek nu de verbinding’ (oftewel krijg jij de klere maar). Op dit punt kon ik wel iemand wurgen…wat wordt alles beter he?