Skip to main content
Beantwoord

Kan niet meer in Experia Box V10A inloggen na update

• 27 maart 2025
  • 9 reacties
  • 53 keer bekeken

Na een update vannacht kan ik niet meer inloggen in mijn modem.
Het login scherm is volledig gewijzigd dus ik zie dat de update geslaagd is.

Hij blijft volhouden dat het wachtwoord fout is. Dat is het niet (want het is opgeslagen in browser en password manager) maar het probleem is natuurlijk dat mijn wachtwoord is gewist door de ongevraagde update.

Als ik de voorgestelde route doorloop om het wachtwoord te resetten werk dat ook na 15 keer proberen nog niet. 
Hij geeft aan dat ik het wachtwoord moet gebruiken wat achter op het modem staat.
Daar staat een WPA wachtwoord, plus een met pen handgeschreven wachtwoord. Ik ga er vanuit dat ik dat laatste moet hebben (WPA ww heb ik ook geprobeerd, werkt ook niet).

Ik heb weinig zin om het modem naar de fabrieksinstellingen te resetten en daarna twee dagen geen internet te hebben omdat er iets anders mis is en de klantenservice is opgeheven.

Rant:
Geprobeerd een telefoonnummer van de klantenservice te vinden op de website maar die hebben ze zo gebouwd dat je tot het uiterste getergd wordt door je richting chats (met een ‘robot’, echt een verschrikkelijk asociale uitvinding, kun je je klanten nog dieper vernederen?) of apps te duwen...alles als ze je maar niet hoeven spreken!

Uiteindelijk via Google een telefoonnummer gevonden maar helaas, weer een robot aan de lijn die nadat ik mijn probleem had ingesproken (kan niet meer inloggen in modem na update) concludeerde dat ik mijn wachtwoord van de website kwijt was….’ik heb je een code toegestuurd’ riep hij nog enthousiast, en â€˜ik verbreek nu de verbinding’ (oftewel krijg jij de klere maar). Op dit punt kon ik wel iemand wurgen…wat wordt alles beter he?

Beste antwoord door Baggerbende

joey92 schreef:

dit kaartje kun je naar links schuiven en eruit halen. hierachter heb je een sticker waar alle gegevens opstaan, inclusief admin password.

Poeh, dacht al dat ik gek werd.
Iedereen bedankt voor de hulp! 

jij helemaal Joey dat je dit in je vrije tijd (denk ik?) doet.

Bekijk origineel

9 reacties

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6633 reacties
  • 27 maart 2025

Hallo ​@Baggerbende 

Staat het bij jouw modem niet onder het WPA2 wachtwoord?

Om contact te krijgen met de klantenservice kan je een belafspraak maken, dan wordt je teruggebeld op het moment dat het jou uitkomt. (Je moet een stuk naar beneden scrollen op de pagina uit de link).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 maart 2025

Dank je GeSp,

Nee er staat geen Admin wachtwoord op het etiket, alleen de naam van het Network en de WPA key.

Een belafspraak, ik heb dat vanmiddag wel een keer langs zien komen maar dat is nu onvindbaar. Alles gaat in een rondje of wijst naar de app die exact het zelfde doet en die niet meer is dan een grote advertentie om nog meer diensten te verkopen.

Wat een zieke bende is dit.

• 3508 reacties
  • 27 maart 2025
Baggerbende schreef:

Nee er staat geen Admin wachtwoord op het etiket...

Dat moet. Heb jij een ander etiket dan dat ​@GeSp laat zien dan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 maart 2025

Mijn etiket weet klaarblijkelijk niet dat ‘dat moet’.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6633 reacties
  • 27 maart 2025

​@Baggerbende 

Dat is zo te zien een los uitschuifbaar kaartje, bij sommige modellen staat het admin wachtwoord achter dat kaartje.

De groen onderstreepte tekst is een link, dan kom je uit op de pagina om een belafspraak te maken (als dat nog nodig is)   een belafspraak maken

• 3508 reacties
  • 27 maart 2025

Dit is niet het originele etiket. En er zit nog een sticker over geplakt ook. Waar heb je dit modem vandaan? Is het misschien een kaartje wat voor het originele etiket gestoken zit? Kan je het weghalen ofzo?

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 368 reacties
  • 27 maart 2025

dit kaartje kun je naar links schuiven en eruit halen. hierachter heb je een sticker waar alle gegevens opstaan, inclusief admin password.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 27 maart 2025
joey92 schreef:

Poeh, dacht al dat ik gek werd.
Iedereen bedankt voor de hulp! 

jij helemaal Joey dat je dit in je vrije tijd (denk ik?) doet.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28448 reacties
  • 30 maart 2025

Ik neem aan, gebaseerd op je laatste reactie, ​@Baggerbende, dat het nu wel gelukt is om in te loggen in de V10A?

Voor de volledigheid heb ik nog een link voor je:

In dit artikel vind je meer informatie over de nieuwe webinterface, en links naar aanvullende artikelen hoe je bepaalde instellingen wijzigt. Mocht je dat willen doen.

Reageer