Skip to main content

KPN Box 12 blijft zichzelf resetten

• July 10, 2025
  • 5 reacties
  • 41 keer bekeken

Hoi Erik. Mijn modem blijft resetten v12 met 06.06. Kennelijk lukt de update niet. Met geen mogelijkheid krijg ik m aan de praat en na de reset werkt helemaal niets meer. Mijn business ligt nu stil. Ik wens een zo spoedig mogelijke actie a.u.b.

Dank. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor aangemaakt

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Jossebos, het is niet de bedoeling dat het modem continue bezig blijft natuurlijk! Had je 'm zelf ook een handmatige reset gegeven om te kijken of dat daarmee ophoudt? 

Als je sneller contact wilt kan je het beste een terugbelafspraak maken via de website, dat is sneller dan via de community zoals je merkt.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

Hoi ​@Jossebos, het is niet de bedoeling dat het modem continue bezig blijft natuurlijk! Had je 'm zelf ook een handmatige reset gegeven om te kijken of dat daarmee ophoudt? 

Als je sneller contact wilt kan je het beste een terugbelafspraak maken via de website, dat is sneller dan via de community zoals je merkt.

Hi Jasper,

Ik had al een PB gestuurd naar Erik van KPN maar helaas nog geen reactie:

Dag Erik,
Enige tijd geleden is mijn modem vervangen v10 -> V12 vanwege het feit dat mac filtering niet werkte. Nu constateer ik weer een probleem. Vannacht (10 juli) is geprobeerd om de V12 te upgraden naar versie 07. Dat is kennelijk mislukt want de modem bleef elke 3 minuten opstarten. Na een reset van de modem werkte het gelukkig (06.06) weer maar opnieuw heb ik nu een probleem met de Mac filtering. Dat werkt opeens dus niet meer, zelfde probleem als toen met de V10. Het apparaat selectie box is uitgegrijst en niet selecteerbaar, evenals handmatig mac adressen toevoegen werkt niet meer.

Jasper, ik heb ook al contact gehad met de supportdesk maar helaas is de status van het probleem mij niet bekend. Overigens vind ik het wel een kwalijke zaak dat er steeds weer een probleem is met de MAC filtering. Ik zie het wel als een security issue. En ik vind ook dat KPN na herhaaldelijk melden van dit probleem best wel wat meer zijn best mag doen om het probleem op te lossen.

Het lijkt wel een probleem te zijn bij hen die het MAC filter aan hebben staan met de upgrade. De openbaring lijkt hetzelfde als bij de V10 destijds. Vervanging van een nieuwe lost het probleem op maar bij een upgrade is het weer hommeles.

Ik spreek de hoop uit dat het probleem eindelijk eens getackeld gaat worden.

Jasper van KPN
Moderator

Als Erik je niet gevraagd heeft om een privébericht is de kans groot dat je geen antwoord krijgt. Het is namelijk niet wenselijk om ongevraagd privéberichten te sturen, zie ook de huisregels.

De reset heeft geholpen dus, dat is fijn. Voor de Box 12 is versie 06.06 de meest recente inderdaad. Daarbij is bekend dat de MAC filtering nog niet helemaal goed gaat, dat is bekend bij de ontwikkelaars en er wordt aan gewerkt.

• Auteur
  • Topper
  • July 15, 2025

Dag Jasper, 

Bedankt voor de update.

Maar, ….

Dit probleem is al bekend vanaf dat de eerste nieuwe versie van de V10 uitgerold werd in maart/april. Het is toch niet zo dat eerst alles uitgerold moet worden en dat dan pas de problemen worden opgelost? Want dan zijn we op z'n vroegst een jaar verder. Het is iets wat eerst wél werkte en nu niet meer, dus de oplossing kan niet ver weg zijn. In alle andere tabbladen werken de selectievelden van de apparaten wél dus. Ik zie het nu opnieuw als een beveiligingsissue, ik wil persé alleen de mij bekende mac adressen toevoegen en er een nieuwe router tussen zetten om dit te bewerkstelligen zou ik dan graag op kosten van KPN willen overwegen.

Jasper van KPN
Moderator

Nee, dat is inderdaad niet het geval. Als er iets moet worden opgelost wordt dat gewoon opgepakt. Daarvoor hoeft de uitrol niet afgerond te zijn. Ik weet de precieze details niet, maar wat er toen op de V10 speelde is iets anders dan wat je nu merkt op de Box 12. Ik snap dat het voor jouw beleving hetzelfde lijkt te zijn, maar dat is het in het modem niet. Het is zoals gezegd bekend bij de ontwikkelaars en zij werken daaraan. Als er een update komt delen we dat, zoals met alle updates, in Product Updates. Een eigen router zou kunnen daarbij, maar daar hebben wij geen mogelijkheden bij.