Goedemorgen,
Mijn KPN Box 12 interface draait nog op oude software, van Sagemcom. Op ons netwerk ben ik veel dingen aan het herinrichten, omdat wij ook eigen servers hebben staan wil ik statische ip-addressen voeren voor die apparaten. Maar met het huidige interface is het echt een ramp om dat in te stellen, ik kan via de meeste browsers al niet op de modem komen, dan geeft hij aan dat het wachtwoord verkeerd is en via een andere browser werkt het zelfde wachtwoord wel. Daarnaast duurt het laden van de pagina 1-2 minuten, en als je dan verkeerd klikt ben je gewoon 3-4 minuten per dingetje wijzigen bezig, als je geluk hebt. Dingen zijn ook nog is niet makkelijk vindbaar. Na gesproken te hebben met een medewerker van KPN was hij ook verbaasd dat de software nog niet geupdate was naar de nieuwe versie, daarom verwees hij mij door naar dit forum.Â
Daarom dan ook hier de vraag, kan KPN mijn modem updaten? Want hiermee werken is haast onmogelijk.
Met vriendelijke groet,
Kevin Pinkster
MarkYourMedia
​
Als de volgende update poging wéér mislukt, zal ik direct contact zoeken met de persoon die deze updates pusht. Voorlopig ga ik er van uit dat je in de loop van de volgende week succesvol zal worden ge-update.
Â
​
Ik zal de modem vanavond herstarten.Â
​
@Erwin van KPN , Top bedankt! Kan het aan mijn port forwardings liggen op de modem dat jullie hem niet kunnen bereiken?
Nope.  Heel sporadisch lukt het niet na een factory default. Een herstart lost het dan meestal op.
Ik krijg nu trouwens nog geen contact. Ik ga even navragen of er storing is met ons eigen systeem. Â
​
Â
​
​
​
het had wat voeten in de aarde maar eindelijk gelukt :-)Â Hopelijk verbetert de situatie hiermee aanzienlijk!
Hoi ​
Hoi ​
We bekijken het per geval en er moet echt een aantoonbaar hardware probleem zijn.Â
Iedereen krijgt de update vanzelf. Dat gaat in batches en we hebben geen zicht op wie de update als eerste krijgt. Het is dus gewoon een kwestie van afwachten. Als je een probleem ervaart met de huidige KPN apparatuur (doordat je bijvoorbeeld superwifi's hebt die al wel overgezet zijn naar de nieuwste firmware ) maak dan een eigen topic aan en beschrijf het probleem. Een moderator kan dan samen met jou kijken of je in aanmerking komt voor versnelde update.
Mocht je willen weten of je de nieuwe firmware al hebt, kun je via onderstaande link lezen hoe je precies moet inloggen op het modem:
KPN Box 12: van specificaties tot instellingen | KPN Community
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.