Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Mikesmith I requested a rollback for you.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 januari 2022

Ook hier helaas problemen met de nieuwe softwareversie, minimaal 1 keer per dag even geen verbinding. Erg onhandig met thuiswerken maar volgens de aanwezige puber nog vervelender voor online games.

Ook graag een rollback voor mij dus.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 januari 2022

mijn modem is ook een BOX12 en ervaar sinds de update naar SGEJ

10000448 dagelijks onderbrekingen. bij deze het verzoek om de firmware van deze BOX12 ook aan te passen naar een stabiele versie.

ik gebruik geen WIFI vanuit het modem en heb ik intern via unifi hardware opgelost.

ik hoor en merk het heel graag zsm ivm thuiswerken en studies

alvast bedankt 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28406 reacties
  • 11 januari 2022
Mikesmith schreef:

I have been getting at least two restarts daily since I got this internet (1st of December) and now it got just worse. Today I got 6 restarts :S. I cannot even use the modem UI as it doesn't work, after loging in none of the links work. I have tried restarting, disconnecting for a long time, resetting the modem using the back button. Nothing works. 

I would like to get a rollback too please.

@Mikesmith, you are already on the older version, so a roll back is not needed. However, in some cases we see the same problems with the older version of the firmware. The 448 version of the firmware fixes that, but might introduce a similar problem, but with a different cause. Som unfortunately, at the moment I can only ask you to wait. 

@Huib0513, @Robvdburg, ik heb roll back aangevraagd voor jullie.

@Freedo, jouw Box 12 is inmiddels teruggezet naar de 312, merk je ook verbetering?  

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 januari 2022

Nee, helaas, ik heb zojuist alweer een uitval gehad.

Ik hoef er zelf toch niks aan te doen?

Wordt een vervelend verhaal zo.

Ik betaal toch gewoon voor een goedwerkend thuisnetwerk, en hoef toch niet weken te wachten in de hoop dat het een keer gaat werken?vooral in deze tijd?

Is er een mogelijkheid dat er een monteur langs. kan komen?

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 11 januari 2022

@Freedo In dit geval kan er inderdaad een monteur langskomen. Deze heb ik dan ook direct ingepland. 

De eerstvolgende mogelijkheid was morgen 12-01-2022 tussen 13:00 en 17:00. Morgen wordt dit tijdsblok dan nog verder gespecificeerd. Mocht dit echt niet lukken, zou je dit dan kunnen laten weten? :)

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 januari 2022

Ok Rutger,

Morgen is prima, bedankt.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 januari 2022

modem is terug naar de oude firmware dank voor de snelle actie en ben benieuwd naar de stabiliteit

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 12 januari 2022

Wifi valt meerder malen per dag weg heb KPN Box 12 graag terug rol van software SGEJ10000448

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
Piet_52 schreef:

Wifi valt meerder malen per dag weg heb KPN Box 12 graag terug rol van software SGEJ10000448

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hi Piet, we hebben jouw reactie verplaatst naar dit algemene topic over de mesh update van de Box 12. Fijn dat je gegevens al in je profiel staan. Ik heb het rollback verzoek voor je doorgegeven!

yamaha33
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 21 reacties
  • 12 januari 2022

Graag ook voor mij een rollback, de Box 12 doet enkele keren per dag een reboot uit zichzelf, bevestigd in de logs.

FW: SGEJ10000448

Ik gebruik de WiFi niet

Profiel net aangevuld. Alvast dank

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

@yamaha33 bij dezen voor je aangevraagd. Het wordt binnen 24 uur verwerkt. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 13 januari 2022

Al enig idee wanneer de update voor de super WiFi komt?

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 13 januari 2022
Bassman77 schreef:

Welke update voor de "super"WiFi?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 13 januari 2022
wjb schreef:
Bassman77 schreef:

Welke update voor de "super"WiFi?

Deze update bedoel ik

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 13 januari 2022

Dat is geen update voor de "super"WiFi maar een update van de V12 zodat deze onderdeel gaat worden van het mesh netwerk.

R Wa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 64 reacties
  • 13 januari 2022
wjb schreef:

Dat is geen update voor de "super"WiFi maar een update van de V12 zodat deze onderdeel gaat worden van het mesh netwerk.

Wel erg apart dat deze mesh update eerst naar mensen ging die geen SuperWifi hebben terwijl daar de update juist voor bedoeld is. Ze mogen wel een beetje vaart maken met een stabiele update. Begint nu wel irritant te worden dat je de V12 modem nu niet kunt betrekken in het mesh netwerk.

Ik heb nu nog mijn 2 SuperWifi punten beide bekabeld aangesloten. Beide op een aparte Netgear GS105E switch op de eerste en tweede verdieping. Ik heb hier nog een vraag over. De 2 SuperWifi punten hebben samen een SSID naam en de V12 modem heeft een andere SSID naam. Ik kan dus zowel op SuperWifi en op de V12 Wifi apart handmatig verbinden. Is het een probleem als ik de SSID van de V12 modem dezelfde SSID naam als de SuperWfi punten geef?

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 13 januari 2022
R Wa schreef:

Is het een probleem als ik de SSID van de V12 modem dezelfde SSID naam als de SuperWfi punten geef?

Nee, dat is geen probleem, het schakelen van en naar de "super"WiFi's zal echter nog niet seamless gaan maar als de verbinding slecht genoeg is dan zal deze wel plaatsvinden.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 43 reacties
  • 13 januari 2022
deadsilence schreef:
Lisa schreef:

@Dhr.V Roll back aangevraagd

@deadsilence Jammer! Alles weer aan de praat gekregen en nu weer stabiel? Mocht het weer gebeuren, kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan vragen wij een roll back voor je aan. 

Beste Lisa, dank voor reply. Alles heeft zichzelf hersteld. Ik houd het in de gaten. Komende week weer veel online werken, dus als ik dan haperingen heb, laat ik het snel weten!

Beste Lisa,

Ik merk dat WiFi via de Experiabox drop-outs heeft die ik eerder op versie 312 nooit heb ervaren. Ik heb mijn profiel bijgewerkt en vraag ook een rollback aan van versie 448 naar 312. Alvast bedankt.

Krijg ik per SMS een berichtje wanneer de downgrade wordt doorgevoerd?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 13 januari 2022

Ik heb halverwege december de v12 gekregen als vervanging van mijn v10, alleen zonder de Mesh update. Ik zou deze juist graag willen aanvragen om zo het bereik in mijn huis volledig optimaal te krijgen. Kan ik dit aanvragen en zo niet, wanneer wordt de verdere uitrol verwacht?

Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het graag natuurlijk.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 13 januari 2022

@deadsilence ik heb gekeken naar de verbinding maar zie het wegvallen van onze kant niet. Kan je bevestigen dat het wegvallen ook voorkomt als je een apparaat met een internetkabel hebt aangesloten? Hoe vaak per dag komt het ongeveer voor? 

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 13 januari 2022

@M H ik kan je nu nog niet zeggen op welke datum we de uitrol verwachten. Zodra we meer weten zetten we dat uiteraard gelijk in dit topic. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1351 reacties
  • 13 januari 2022
wjb schreef:
R Wa schreef:

Is het een probleem als ik de SSID van de V12 modem dezelfde SSID naam als de SuperWfi punten geef?

Nee, dat is geen probleem, het schakelen van en naar de "super"WiFi's zal echter nog niet seamless gaan maar als de verbinding slecht genoeg is dan zal deze wel plaatsvinden.

Als de V12 is uitgerust met de 448 versie (de versie waar superwifi draadloos mee kan werken) dan converteert de wifinaam (ssid en wifi password) van de superwifi naar de V12. Oftewel ze worden overal gelijk gemaakt zowel voor de 2.4 als de 5Ghz wifi.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 43 reacties
  • 14 januari 2022
Bram_ schreef:

@deadsilence ik heb gekeken naar de verbinding maar zie het wegvallen van onze kant niet. Kan je bevestigen dat het wegvallen ook voorkomt als je een apparaat met een internetkabel hebt aangesloten? Hoe vaak per dag komt het ongeveer voor? 

Beste Bram,

Dank voor uw reactie. Het modem zelf valt niet uit, wel merk ik dat WiFi-verbindingen via de Experiabox v12 lopen soms geen verbinding maken. Op firmware 312 is mij dit nooit opgevallen. Bedraad lijkt de situatie stabieler:

1) ik heb een desktop direct via een UTP kabel aangesloten op de Experiabox en heb 1x een hapering gehad (nooit op v312),

2) ik heb een TP-Link router achter de Experiabox staan / gekoppeld. Alle WiFi-verbindingen die via de TP-Link router lopen zijn altijd stabiel. 

De situatie bij mij is niet zo ernstig zoals bij sommigen in deze thread en kan er mee leven, geen last van met thuiswerken, maar ik vond versie 312 fijner (ook omdat ik geen gebruik maak van KPN mesh). Als KPN de oorzaak van de problemen met versie 448 heeft gevonden en bezig is deze te verhelpen middels een nieuwe release op korte termijn, kan ik daar wel op wachten. Desalniettemin, 312 is beter.

• Topper
  • 12 reacties
  • 14 januari 2022

Ook ik vraag graag een rollback aan.

Sinds SGEJ10000448 word ik geplaagd door herhaalde reboots van de v12, de maat is een beetje vol daarmee.

Reageer