Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

• Topper
  • 21 reacties
  • 20 augustus 2022
Patrickk72 schreef:
rienm schreef:

Iemand anders hier die na het updaten van 516 naar 528 last heeft van spontaan herstarten van Box 12 , dus geen tv en internet/WiFi ?

Tv blijft het doen maar internet valt meerdere malen per dag weg, zowel bedraad als wifi .

HIer ook in eerste instantie zag het er goed uit. Maar ook hier valt de wifi soms spontaan ff weg. Of de wifi op de box 12 nu ook weg valt durf ik niet met 100% te zeggen omdat ik daar niet op tijd bij ben, maar mijn superwifi is wel weer op zoek naar wifi en probeert contact te maken..

• Helper
  • 28 reacties
  • 20 augustus 2022
Snoekie1970 schreef:
Patrickk72 schreef:
rienm schreef:

Iemand anders hier die na het updaten van 516 naar 528 last heeft van spontaan herstarten van Box 12 , dus geen tv en internet/WiFi ?

Tv blijft het doen maar internet valt meerdere malen per dag weg, zowel bedraad als wifi .

HIer ook in eerste instantie zag het er goed uit. Maar ook hier valt de wifi soms spontaan ff weg. Of de wifi op de box 12 nu ook weg valt durf ik niet met 100% te zeggen omdat ik daar niet op tijd bij ben, maar mijn superwifi is wel weer op zoek naar wifi en probeert contact te maken..

Ik ben ook te laat, het zijn korte onderbrekingen tussen de 30 sec en een minuut. Het is vreemd de eerste tijd toen ik net KPN klant was heeft het heel lang gewerkt zonder enige hapering. Heb nu alles gereset vanmorgen ook het nt kastje. Had eerst alleen modem gereset .

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 augustus 2022
Patrickk72 schreef:
rienm schreef:

yeah same here, been telling it for a while now. after over a month of receiving the update, connection keeps dropping several times a day (especially during weekends)

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 156 reacties
  • 20 augustus 2022

Ik las ergens een tip. Om de beide super wifi punten tegelijkertijd uit te zetten. En ze vervolgens weer 1 voor 1 aan te zetten. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 augustus 2022

Onlangs is de software van mijn Box 12 geupdate. Ik heb geen problemen, maar zou graag weten wat er met deze software aanpassing verandert is. Waar kan ik dit vinden?

Admin: verplaatst naar het topic over de update

Jasper van KPN
Moderator

Hoi @PatrickG22, ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Dit is de plek waar je alles over de updates van de Box 12 kunt vinden 🙂

• Topper
  • 21 reacties
  • 26 augustus 2022
A_Durante schreef:
Patrickk72 schreef:
rienm schreef:

yeah same here, been telling it for a while now. after over a month of receiving the update, connection keeps dropping several times a day (especially during weekends)

Wat ik ook probeer maar 1 of 2 maal per dag valt de wifi voor 30 tot een minuut weg.

WIE O WIE heeft hier een oplossing voor?

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28505 reacties
  • 26 augustus 2022
Patrickk72 schreef:
Snoekie1970 schreef:
Patrickk72 schreef:
rienm schreef:

Ik ben ook te laat, het zijn korte onderbrekingen tussen de 30 sec en een minuut. Het is vreemd de eerste tijd toen ik net KPN klant was heeft het heel lang gewerkt zonder enige hapering. Heb nu alles gereset vanmorgen ook het nt kastje. Had eerst alleen modem gereset .

@Patrickk72, hoe is het bij jou nu nadat je ook het glaspunt herstart hebt?

En voor de mensen die problemen hebben met wegvallende wifi: probeer inderdaad vast te stellen of dit alleen op Superwifipunten gebeurt of ook op je Box 12.

• Als het alleen op Superwifipunten gebeurt: experimenteer met waar je ze hebt staan. Kijk of het beter gaat als je ze dichterbij elkaar/de Box 12 plaatst. 
  • Valt het ook op de Box 12 weg, kijk of je bekabelde internet dan ook uitvalt. Als dat zo is, maak dan een eigen topic aan zodat we hiernaar kunnen kijken. Is het echt alleen de wifi die wegvalt, reset de Box 12 en kijk of dat de boel verhelpt.

• Helper
  • 28 reacties
  • 28 augustus 2022

@Erik_ sinds herstart van van het glaspunt nu de hele week stabiel. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 augustus 2022

Hoi. 

twee vragen 

bij installatie is de wifi op de box zef uitgezet omdat de wifi op twee punten (huis en slaap kamer is aangezet). Is het nuttig deze na de update weer aan te zetten voor beter bereik aan die kanten. 

heeft de update nog effect op mn powerlines (internet via de stroomkabel). 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23569 reacties
  • 31 augustus 2022
Romanista schreef:

Hoi. 

twee vragen 

bij installatie is de wifi op de box zef uitgezet omdat de wifi op twee punten (huis en slaap kamer is aangezet). Is het nuttig deze na de update weer aan te zetten voor beter bereik aan die kanten. 

heeft de update nog effect op mn powerlines (internet via de stroomkabel). 

Hi @Romanista, welke modem heb je precies van ons? Box 12 neem ik aan? Dan kun je dit gewoon aanzetten. De Box 12 is dan de master. 

Voor de powerline adapters maakt dit niets uit, dit gaat namelijk niet via WiFI. Als je die van ons gebruikt tenminste. Of heb je een ander merk die via WiFi werkt? 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 31 augustus 2022

Sinds de update van het modem, alleen met één laptop continue problemen dat de laptop geen internet had en wel Wifi verbinding. Alle opties geprobeerd: modem herstart, super Wifi punten opnieuw geïnstalleerd, super Wifi punten ge herstart, dnsflush, ip-adres vernieuwen; telkens geen internet of wegvallend internet maar wel Wifi verbinding (voor de update nooit last gehad!!). Super Wifi punt hing 10 centimeter boven het modem en daarom maar verplaatst dat er een meter ruimte tussen zit. Nog steeds gezeur met de internetverbinding op de laptop. Nu een dag na de update en na een dag gezeur en van alles proberen, de Wifi op het modem uitgezet en alleen de super Wifi punten aan en alles werkt weer. Dus het devies na een update en problemen met Wifi is: zet het Wifi van je modem uit! Er zit daar ergens toch iets van een bug. Leuk geprobeerd maar de klanten worden opgezadeld met een hoop ellende en zeer beperkte ondersteuning.

Betreft overigens de update van de Sagemcom, beter bekend als de KPN Box 12. Eén super Wifi punt is bedraad aangesloten, andere super Wifi punt draadloos.

Opvallend is wel dat smartphones die via het primaire Wifi punt verbinding maakte, Box 12 dus, goed werkte maar dat de laptop er elke keer mee vast liep (wel Wifi, geen internet). Dit was zichtbaar via de KPN Thuis App en door in te loggen op Box 12.

• Topper
  • 21 reacties
  • 1 september 2022
Erik_ schreef:
Patrickk72 schreef:
Snoekie1970 schreef:
Patrickk72 schreef:
rienm schreef:

En voor de mensen die problemen hebben met wegvallende wifi: probeer inderdaad vast te stellen of dit alleen op Superwifipunten gebeurt of ook op je Box 12.

• Als het alleen op Superwifipunten gebeurt: experimenteer met waar je ze hebt staan. Kijk of het beter gaat als je ze dichterbij elkaar/de Box 12 plaatst. 
  • Valt het ook op de Box 12 weg, kijk of je bekabelde internet dan ook uitvalt. Als dat zo is, maak dan een eigen topic aan zodat we hiernaar kunnen kijken. Is het echt alleen de wifi die wegvalt, reset de Box 12 en kijk of dat de boel verhelpt.

De wifi valt bij mij op de box 12 steeds weg. Het lijkt wel steeds erger te worden. Het bekabelde internet valt niet weg want de tv blijft werken.

Het spontaan wegvallen is niet gebonden aan tijdstip.

De box 12 resetten lukt niet op de bovenstaande manier.

Het glasvezelkastje heb ik nu al voor de 2de keer minimaal een minuut spanningsloos gemaakt.

Wie heeft een werkende oplossing.

Ik ben er namelijk wel een beetje klaar mee als ik eerlijk ben. Na de update is het spontaan wegvallen van de wifi alleen maar erger geworden.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 1 september 2022

Als bekabeld internet het gewoon blijft doen is het nutteloos om het glasvezelkastje stroomloos te maken.

• Topper
  • 21 reacties
  • 1 september 2022
Nick83 schreef:

Als bekabeld internet het gewoon blijft doen is het nutteloos om het glasvezelkastje stroomloos te maken.

Klop, maar je doet van alles om het probleem op gelost te krijgen.

Vanmorgen is de wifi al 3x binnen een uur weggevallen.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 september 2022

Wifi via Deco en bedraad internet valt meerdere malen per dag ook weg hier, krijg dan een melding dat DNS niet te vinden is. Modem gereset etc helpt niet, problemen sinds de nieuwste update.

• Topper
  • 10 reacties
  • 3 september 2022

Ook deze week een push gehad van 312 naar 528.

Heb 2 superwifi punten (de witte) waarvan 1 bedraad en 1 draadloos

Alles werkt op zich naar behoren dus tot zover geen interne verbinding problemen. 

Opvallend vind ik wel dat de speedtest nu steeds niet verder komt dan 110 up en 120 down waar dat voorheen altijd rond de 200 zat (conform mijn abbo) 

Is er een reden waarom deze nu zo laag is? 

NB heb modem (dat nu hoofd device is) al 2x herstart zonder resultaat. 

Iemand enig idee? 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 3 september 2022
Xiro schreef:

Wifi via Deco en bedraad internet valt meerdere malen per dag ook weg hier, krijg dan een melding dat DNS niet te vinden is. Modem gereset etc helpt niet, problemen sinds de nieuwste update.

Staat het WiFi van de KPN Box uit? Aangezien u Deco's heeft zou dat beter zijn.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 3 september 2022
Trillion schreef:

Ook deze week een push gehad van 312 naar 528.

Heb 2 superwifi punten (de witte) waarvan 1 bedraad en 1 draadloos

Alles werkt op zich naar behoren dus tot zover geen interne verbinding problemen. 

Opvallend vind ik wel dat de speedtest nu steeds niet verder komt dan 110 up en 120 down waar dat voorheen altijd rond de 200 zat (conform mijn abbo) 

Is er een reden waarom deze nu zo laag is? 

NB heb modem (dat nu hoofd device is) al 2x herstart zonder resultaat. 

Iemand enig idee? 

De KPN Box is nu mee gaan doen met WiFi terwijl dat voorheen niet het geval was. Volgens mij is het mogelijk om WiFi op de KPN Box uit te zetten door de knop aan de zijkant van de box in te drukken. Misschien even vast houden. Zo zou u de situatie weer kunnen herstellen naar hoe het voorheen was.

• Topper
  • 10 reacties
  • 3 september 2022

Bedankt Nick83 voor je reactie.

Vind het op zich prima dat de Box12 nu ook meedoet met de WiFi.

Heb daardoor een wifi extender op een andere (verder weg) plek kunnen zetten.

Maar de upload/download snelheid zou volgens mij hiervan niet negatief naar beneden hoeven te gaan. Zou nog steeds rond 200 Mbit moeten zijn. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 september 2022
Nick83 schreef:
Xiro schreef:

Staat het WiFi van de KPN Box uit? Aangezien u Deco's heeft zou dat beter zijn.

Die staat inderdaad uit

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 september 2022

Deze week is mijn Box12 ge-update. Moest mijn apparaten opnieuw connecteren. 
iPad, iPhone en redelijk oude Acer pc kregen onmiddellijk weer verbinding.

HP Envy (jr oud) geeft problemen. In eerste instantie gedacht dat de mesh keuze 5Ghz ipv 2,4 GHz de oorzaak was en daarom een super WiFi van 2,4Ghz aangemaakt, want de Acer draait goed en selecteert zelf steeds de mesh 2,4Ghz.

Box12 en HP Envy al diverse keren opgestart, maar het lukt niet om verbinding te krijgen.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28505 reacties
  • 4 september 2022
Snoekie1970 schreef:
Erik_ schreef:
Patrickk72 schreef:
Snoekie1970 schreef:
Patrickk72 schreef:
rienm schreef:

De wifi valt bij mij op de box 12 steeds weg. Het lijkt wel steeds erger te worden. Het bekabelde internet valt niet weg want de tv blijft werken.

Het spontaan wegvallen is niet gebonden aan tijdstip.

De box 12 resetten lukt niet op de bovenstaande manier.

Het glasvezelkastje heb ik nu al voor de 2de keer minimaal een minuut spanningsloos gemaakt.

Wie heeft een werkende oplossing.

Ik ben er namelijk wel een beetje klaar mee als ik eerlijk ben. Na de update is het spontaan wegvallen van de wifi alleen maar erger geworden.

Ik heb even naar je verbinding en aansluiting gekeken, @Snoekie1970, en daar zie ik niets geks in. Wat aangeeft dat het een probleem is dat z'n oorzaak vindt ergens bij jou in huis. Ik raad je aan om in dit geval een eigen topic aan te maken. Dan kan de Commuity en wij met je meekijken en -denken. Geef in je topic een zo volledig mogelijk overzicht van wat je hebt aan apparaten, beginnend met de Box 12. Belangrijk is hoe alles aan elkaar zit, en waar eventuele wifipunten staan in relatie tot elkaar. 

Xiro schreef:

Als je bekabelde internet ook uitvalt, maak dan een eigen topic aan zodat we hiernaar kunnen kijken, @Xiro.

Cappy schreef:

Deze week is mijn Box12 ge-update. Moest mijn apparaten opnieuw connecteren. 
iPad, iPhone en redelijk oude Acer pc kregen onmiddellijk weer verbinding.

HP Envy (jr oud) geeft problemen. In eerste instantie gedacht dat de mesh keuze 5Ghz ipv 2,4 GHz de oorzaak was en daarom een super WiFi van 2,4Ghz aangemaakt, want de Acer draait goed en selecteert zelf steeds de mesh 2,4Ghz.

Box12 en HP Envy al diverse keren opgestart, maar het lukt niet om verbinding te krijgen.

Wat voor melding(en) geeft de Envy bij het proberen verbinden, @Cappy?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 september 2022

Net bij de eerste keer weer proberen van de HP Envy leek het erop dat er WiFi/internet was op 2,4Ghz band op het super WiFi SSID. WiFi symbool zichtbaar in de statusbalk. Bij de SSID naam staat “verbonden, beveiligd”

Alleen bij het opstarten van Outlook blijkt er toch weer geen verbinding te zijn en gaat het WiFi symbool ook weer weg. Bij de SSID naam staat dan “geen internet, beveiligd” en de vraag “verbinding verbreken”? 

Als ik op mijn “normale” SSID de HP Envy probeer te verbinden, zie ik dat hij overspringt naar 5Ghz, even lijkt er weer internet te zijn, maar vervolgens weer weg. Melding  “geen internet, beveiligd”.

In het netwerkplaatje van het modem, staat mijn Acer (op 2,4 GHz) en ik vermoed ook mijn iPad en iPhone getekend via de WiFi versterker, die bij het modem staat. De HP Envy (op 2,4 of 5Ghz) staat bovenaan direct op de Box12 getekend en loopt dus niet via de versterker. Wellicht is dit het probleem van het wegvallen van het internet signaal. Heb alleen geen idee hoe ik die wel via de versterker kan laten lopen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7648 reacties
  • 4 september 2022

Hmmm, wat als je Extra Wifi instelt en de HP Envy daarmee verbindt @Cappy?

Reageer