Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.08.16

Categorie:KPN Box 12
  • December 15, 2025
  • 261 reacties
  • 10261 keer bekeken
Toon eerste bericht

261 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 18, 2026

De ui op telefoon of tablet is inderdaad een drama. De topologie raadplegen eindigt vaak in een reload van de pagina naar het overzicht. Dat mag ook wel eens een update krijgen 😃.

Het alternatief is er nu via de app voor veel zaken en dat werkt hier wel super. 

• February 20, 2026

Ik snap de update niet helemaal. Als ik inlog in de box 12, zie ik nog steeds staan dat de IPv6 geen internet verbinding heeft. Het ip adres is dan ook oranje. 
Heb nu een aantal keren herstart en zelfs een reset gegeven, maar dit lijkt niks uit te maken. 
Wat mij ook opgevallen is, dat bij het teruggaan naar fabrieksinstellingen, de ingestelde wifi gegevens wel blijven staan zoals SSID en wachtwoord. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dat is vreemd Bram. En je hebt onder Internetverbinding wel IPv6 aanstaan? Heb je trouwens ook een glasvezelverbinding? Dan kun je ook nog een keer het glasvezelkastje twee minuten van de stroom halen. Misschien heeft dat nog effect. 

En het klopt dat de SSID en het wachtwoord weer worden teruggezet in het modem. Dit staat namelijk opgeslagen in ons beheersysteem en die gegevens worden weer opgehaald na een reset. 

• February 20, 2026

Ik heb alles nogmaals los gehaald en de box gereset. Nu haalt hij deze wel goed op. 

eens in de gaten houden dus. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 20, 2026

Jullie waren er snel bij, maar hier dan ook nog even voor de volledigheid:

In de MijnKPN app kan je inderdaad nu je wifiversterkers slim plaatsen. Ga in de app naar Mijn Wifinetwerk en tik onder Meteen regelen op Wifiversterkers slim plaatsen. Je ziet daar een overzicht van je wifiversterkers én het signaal per punt. 

Het verplaatsen van een versterker kan door erop te tikken en de stappen in de app te volgen. Zo krijg je een 'goed' of zelfs 'super' signaal door je hele huis!

Jullie feedback hebben we doorgegeven, hier kijken we natuurlijk meteen naar! Mocht iemand tegen problemen aanlopen met deze nieuwe feature, maak dan gerust even een eigen topic aan. Dan helpen we graag verder!

Leuke optie, maar dan moet hij ze wel allemaal laten zien. Heb er drie van die die drie ziet hij alleen de begande grond, 1ste verdieping. De 2de verdieping is niet te zien. Kan dat er mee te maken hebben dat ik de Wifi van de V12 uit heb staan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb alles nogmaals los gehaald en de box gereset. Nu haalt hij deze wel goed op. 

Ah fingers crossed 🤞

Wel zo handig dat je dan alle SuperWifi's in de app ziet ​@supernova. Waarom heb je trouwens de Wifi op de Box 12 uitstaan? Zo mis je misschien een extra Wifi punt wat je goed kan gebruiken. En wat je eens kan proberen is een herstart van je thuisnetwerk via de webinterface (http://mijnmodem.kpn) van de Box 12. Je gaat daarvoor naar Instellingen en dan Systeem. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 20, 2026

Ah fingers crossed 🤞

Wel zo handig dat je dan alle SuperWifi's in de app ziet ​@supernova. Waarom heb je trouwens de Wifi op de Box 12 uitstaan? Zo mis je misschien een extra Wifi punt wat je goed kan gebruiken. En wat je eens kan proberen is een herstart van je thuisnetwerk via de webinterface (http://mijnmodem.kpn) van de Box 12. Je gaat daarvoor naar Instellingen en dan Systeem. 

Op de box 12 staat hij uit, omdat het signaal zwakker is dan van de SW2, die is beter. Heb dus een SW2 naast de V12 staan die het overneemt van de V12 en dat werkt perfect.
Ook het af en toe wegvallen van de Wifi (en dan bedoel ik niet het signaal, verbinding Wifi is er, maar geen data op te halen)

Wat doet die herstart van het Thuisnetwerk precies..

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 20, 2026

Ah fingers crossed 🤞

Op de box 12 staat hij uit, omdat het signaal zwakker is dan van de SW2, die is beter. Heb dus een SW2 naast de V12 staan die het overneemt van de V12 en dat werkt perfect.
Ook het af en toe wegvallen van de Wifi (en dan bedoel ik niet het signaal, verbinding Wifi is er, maar geen data op te halen)

Dat je wifi van V12 minder is , dat ervaar ik zelf hier dus totaal niet.

Waar heb je de bandbreedte opstaan van je V12?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 20, 2026

Ah fingers crossed 🤞

Dat je wifi van V12 minder is , dat ervaar ik zelf hier dus totaal niet.

Waar heb je de bandbreedte opstaan van je V12?

Achter in de woonkamer valt hij gewoon regelmatig op de V12 en dat heb ik niet meer sinds ik de SW2 er heb staan. Alles staat gewoon op default.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Theoretisch is er geen verschil in het zendvermogen van de Box 12 en de SuperWifi 2, dus beide punten zouden even sterk het signaal moeten verspreiden. Maar het is natuurlijk je eigen keuze hoe jij je netwerk wil inrichten en dat kan ook prima met de Wifi op de Box 12 uit. Het eerste SuperWifi punt is neem ik aan wel aangesloten met een ethernetkabel op de Box 12? 

En een herstart van het Thuisnetwerk start alle KPN netwerkapparatuur even opnieuw op, dus je modem en de Wifi punten. Er wordt niets gereset. 

Edit - Ik heb even je laatste bericht verwijderd ​@supernova, want ik zag alleen een quote en verder niet dat je iets had toegevoegd aan het bericht. Als je toch nog iets kwijt wilt, dan kun je gewoon een nieuw bericht plaatsen. 

Edit 2 - Je hebt waarschijnlijk toch je bericht nog aangepast later, dus je bericht is weer hersteld hierboven. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 20, 2026

Theoretisch is er geen verschil in het zendvermogen van de Box 12 en de SuperWifi 2, dus beide punten zouden even sterk het signaal moeten verspreiden. Maar het is natuurlijk je eigen keuze hoe jij je netwerk wil inrichten en dat kan ook prima met de Wifi op de Box 12 uit. Het eerste SuperWifi punt is neem ik aan wel aangesloten met een ethernetkabel op de Box 12? 

En een herstart van het Thuisnetwerk start alle KPN netwerkapparatuur even opnieuw op, dus je modem en de Wifi punten. Er wordt niets gereset. 

Edit - Ik heb even je laatste bericht verwijderd ​@supernova, want ik zag alleen een quote en verder niet dat je iets had toegevoegd aan het bericht. Als je toch nog iets kwijt wilt, dan kun je gewoon een nieuw bericht plaatsen. 

Edit 2 - Je hebt waarschijnlijk toch je bericht nog aangepast later, dus je bericht is weer hersteld hierboven. 

Er ging inderdaad iets fout tijdens het typen.

Alle 3 SW2 zijn bedraad aangesloten op de V12, maar de ervaring leert dat het signaal van de v12 gewoon niet sterk genoeg is voor iets van 8 meter van de V12 vandaan en de SW2 doet het perfect, heb op 8 meter gewoon volledig signaal.