Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.26.04.02

Categorie:KPN Box 12
  • June 10, 2026
  • 337 reacties
  • 12119 keer bekeken
Toon eerste bericht

337 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 31, 2026

Dat is het gekke, ze zijn bekabeld aangesloten 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 31, 2026

Oh ja dat ligt dus echt aan de software dus je betaalt nu maar het werk nie na behoren zou schadevergoeding vragen gewoon ! 

volgsen kpn ligt het nooit aan hun software maar keer op keer zijn er problemen 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 3, 2026

Was vanochtend dag 7 van het modem getuigen hoe de sw2 in pared springen. Het modem stop op een of andere manier met het uitzenden van de wifi en dan na een minuut of wat is de wifi terug en de sw2 weg. Modem opnieuw opgestart en kan weer 7 dagen vooruit 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 3, 2026

Misschien rare vraag, maar heb je nog even gewacht of de sw punten niet automatisch weer verbonden werden?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 3, 2026

Ja kwam er een terug andere twee pas na opnieuw opstarten 

Hier eergisteren ook na 7 dagen en 10 uur alleen een modem herstart gedaan. Wilde niet wachten totdat de SW2 naar paired gingen. Dus ik heb niet het thuisnetwerk opnieuw laten opstarten, maar alleen de V12. Maar de 3 SW2’s die ik heb zijn wel opnieuw gekoppeld. Nu maar weer 7 dagen wachten en preventief opnieuw “resetten”, totdat KPN in actie komt met een oplossing……..

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 3, 2026

Oke dan, ik zelf heb steeds herstart thuisnetwerk gedaan, omdat dan eerst de sw punten en dan pas modem uitgaat .

Maar zal denk ik de volgende keer ook eens alleen de Box 12 opnieuw laten opstarten, al denk ik dat ik zelf gewoon daar een minuut dan de stekker eruit haal 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 3, 2026

Ik doe altijd modem opnieuw starten werkt goed om de zeven dagen 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 3, 2026

Ja maar ik zelf deed dus herstart netwerk en dan wordt alles opnieuw opgestart zoals ik zei, maar zal volgende keer jouw methode eens doen

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • September 3, 2026

Wat mij ook al eerder opviel is dat er apparaten “verbonden” blijven met mijn V12 ook al zijn deze al weg. Het zijn dus telefoons die verbonden waren met het gast netwerk.
Kan je deze ook verwijderen, want ik zie geen mogelijkheid in de app.

Apparaten die niet meer verbonden zijn verdwijnen vanzelf. Het kan geen kwaad dat ze daar nog zichtbaar blijven. Maar, als je ze wel graag actief zou willen verwijderen, dan kan dit via de webinterface, ​@RobbertStokhuijzen.

Tja en weer vallen de SW2 uit de topologie na 9 dagen actief te zijn geweest. Wat gebeurde er…. Sonos speakers verloren de verbinding evenals mijn IPad. Na 1 minuut was de verbinding terug maar de SW2 zijn offline. Dit zijn ze in werkelijkheid niet omdat de Wifi op mijn modem uitstaat. 

Dus het is iets cosmetisch als ik je goed begrijp?

Nee. De app kijkt voor de labels die het aan een Wifipunt geeft naar de sturingsverbinding. En als er dus paired-not-synced optreedt, dan zal de app dit interpreteren als ‘offline’ of iets dat daarop lijkt. Wat in de praktijk niet zo is. De wifipunten werken nog gewoon, het modem kan ze alleen niet meer sturen.

Dat is het gekke, ze zijn bekabeld aangesloten 

En paired-not-synced komt ook voor op bekabeld aangesloten Wifipunten. Omdat het probleem hem echt zit in de sturingsverbinding tussen modem en Wifipunten, niet in de algemene verbinding. Daarom noemen we het ook paired-not-synced. Dus ze zijn nog wel gekoppeld, maar niet meer gesynchroniseerd.

Hier eergisteren ook na 7 dagen en 10 uur alleen een modem herstart gedaan. Wilde niet wachten totdat de SW2 naar paired gingen. Dus ik heb niet het thuisnetwerk opnieuw laten opstarten, maar alleen de V12. Maar de 3 SW2’s die ik heb zijn wel opnieuw gekoppeld. Nu maar weer 7 dagen wachten en preventief opnieuw “resetten”, totdat KPN in actie komt met een oplossing……..

Oke dan, ik zelf heb steeds herstart thuisnetwerk gedaan, omdat dan eerst de sw punten en dan pas modem uitgaat .

Maar zal denk ik de volgende keer ook eens alleen de Box 12 opnieuw laten opstarten, al denk ik dat ik zelf gewoon daar een minuut dan de stekker eruit haal 

Herstart Thuisnetwerk is ook wat we heel lang aangeraden hebben om te doen als (tijdelijke) oplossing hiervoor. Maar het modemteam geeft aan dat, op dit moment, het herstarten van het modem ook voldoende moet zijn om paired-not-synced weer (tijdelijk) te verhelpen. 

Als die herstart niet helpt, dan kun je alsnog Herstart Thuisnetwerk doen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 3, 2026

Wederom problemen met mesh en apparaten die hun verbinding verliezen. Blijkbaar zijn we weer een week verder… Dit moet toch op te lossen zijn!? Ik snap dat we intussen overkomen als een stel jammerende kinderen, maar van een grote naam als de Koninklijke KPN mochten we écht meer verwachten.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 3, 2026

Wat ben ik blij dat ik dit niet meer heb en zo blij met me fritzbox nu heb geen gezeik hier van meer ! En alles werk stuk stabieler 

maar vind wel rot voor de mede kpn klanten die dit probleem software heeft en vind erg jammer dat kpn hún klanten niet serieus nemen want anders had je dit al lang opgelost als je een goed team heb !

Maar blijkbaar kunnen ze het niet maar dat is bij tv net zo maar goed hebben het nog wel keer over ! 

naam koninklijke hebben ze in mijn ogen op dit moment zeker niet verdiend 

fijn avond