Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.26.04.02

Categorie:KPN Box 12
  • June 10, 2026
  • 356 reacties
  • 12486 keer bekeken
Toon eerste bericht

356 reacties

• September 5, 2026

@Rowie en @JanAssen.Theoretisch (ip lease,) zou kunnen. Maar dan is het nog steeds een software wijziging die dit heeft veroorzaakt. De C25 versie had het niet. De C26 (mogelijk) wel. Ik wacht de nieuwe versie van kpn voor de sw2 maar af. Kijken of die software de oplossing biedt, waarvan zo lovend door kpn over wordt gesproken, en anders ga ik op zoek naar een alternatief. Dit kost teveel tijd en geld om steeds weer alles in de lucht tehouden.

Voor mijn gevoel is de ellende er sinds de verder gaande koppeling met de MijnKPN app en deze nieuwe software in het algemeen. Als het met een eerdere software (C25) niet of minder erg was dan moet de oorzaak te achterhalen zijn.

MrMarcie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 5, 2026

Mijn vader, oude man van 88, kreeg mail dat hij op link moest klikken om zijn modem te updaten. Hij heeft al genoeg ellende meegemaakt en we hebben hem zo vaak verteld dat hij niks moet vertrouwen dat hij deze mail van KPN ook niet vertrouwde. Positief resultaat dat hij nu eindelijk zo reageert. Maar hij heeft geen KPN app op zijn mobiel en dat is ook allemaal te ingewikkeld.

We updaten regelmatig de software van je modem. Normaal doen we dit automatisch, maar bij jou is dat helaas niet gelukt. Daarom vragen we je hulp: update de software via de MijnKPN app op je mobiel.

Kan hij ook gewoon de stekker uit stopcontact halen en later terugplaatsen of werkt dat niet zo. En waarom kan KPN bij hem niet zijn modem updaten. Vind beetje vreemd verhaal namelijk.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 5, 2026

Mijn vader, oude man van 88, kreeg mail dat hij op link moest klikken om zijn modem te updaten. Hij heeft al genoeg ellende meegemaakt en we hebben hem zo vaak verteld dat hij niks moet vertrouwen dat hij deze mail van KPN ook niet vertrouwde. Positief resultaat dat hij nu eindelijk zo reageert. Maar hij heeft geen KPN app op zijn mobiel en dat is ook allemaal te ingewikkeld.

We updaten regelmatig de software van je modem. Normaal doen we dit automatisch, maar bij jou is dat helaas niet gelukt. Daarom vragen we je hulp: update de software via de MijnKPN app op je mobiel.

Kan hij ook gewoon de stekker uit stopcontact halen en later terugplaatsen of werkt dat niet zo. En waarom kan KPN bij hem niet zijn modem updaten. Vind beetje vreemd verhaal namelijk.

Is een normaal verhaal was bij mijn schoonmoeder precies hetzelfde. Gewoon even de stekker uit het modem trekken even wachten en terug aan zetten. Gaat als het goed is gelijk een update doen 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 5, 2026

Ik snap dat hij dan op zijn hoede is ​@MrMarcie en heel goed dat hij zo voorzichtig is met mails. 

Soms lukt het ons niet om het modem goed te benaderen, dat kan een hoop redenen hebben, maar het modem kan ook zonder de app een update krijgen. Dat kan via de webinterface, dus als je vader (of iemand bij je vader) naar mijnmodem.kpn of 192.168.2.254 gaat via de webbrowser en dan naar instellingen > systeem > upgrade je apparaat gaat, dan kun je hem daar ook updaten. 🙂 

MrMarcie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 5, 2026

Ik snap dat hij dan op zijn hoede is ​@MrMarcie en heel goed dat hij zo voorzichtig is met mails. 

Soms lukt het ons niet om het modem goed te benaderen, dat kan een hoop redenen hebben, maar het modem kan ook zonder de app een update krijgen. Dat kan via de webinterface, dus als je vader (of iemand bij je vader) naar mijnmodem.kpn of 192.168.2.254 gaat via de webbrowser en dan naar instellingen > systeem > upgrade je apparaat gaat, dan kun je hem daar ook updaten. 🙂 

En stekker eruit? Zoals hierboven gemeld wordt?
Want anders moet ik dus bij hem langs want, zoals velen, digibeet en bang om aan apparaten te zitten.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 5, 2026

De stekker eruit kan je eerst proberen en als dat niet werkt kan het via de webinterface. 🙂 Hopelijk lukt het zo. Zo niet, laat het gerust weten!