Skip to main content
Update

KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.26.04.06

Categorie:KPN Box 14
  • July 17, 2026
  • 53 reacties
  • 1326 keer bekeken
Toon eerste bericht

53 reacties

• Deelnemer
  • August 7, 2026

raadselachtige dingen na de update:

Ik heb twee SSID’s ingesteld op de Box14; een wifinetwerk met de naam ‘XXXXX’ en een gastnetwerk met de naam ‘YYYYY’ (dit zijn natuurlijk niet de echte namen :)). Deze netwerken zijn na de update nog steeds geconfigureerd in de box14. 

Ik heb een aantal devices die de luchtkwaliteit monitoren. Deze waren ingesteld om te verbinden met het gastennetwerk. Na de update willen ze echter niet meer verbinden.

Als ik ga kijken op mijn telefoon/laptop naar welke SSID’s er zijn zie ik nog steeds XXXXX en YYYYY maar tot mijn verrassing ook iets dat heet ‘XXXXX_gast’!

Ik heb inmiddels één device opnieuw geconfigureerd. Daarbij was voor dit device YYYYY niet zichtbaar (en dus ook niet te kiezen om mee te verbinden). XXXXX_gast zag ik wel en daar kon ik ook mee verbinden. 

In de beheerinterface van de Box14 zie ik nu devices die verbonden zijn met XXXXX, met YYYYY en met XXXXX_gast. Dit terwijl die laatste officieel niet bestaat volgens de beheerinterface.

Snapt iemand waar die extra SSID vandaan komt? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 7, 2026

Het komt soms voor bij update dat Extra en/of Gastwifi terugvallen op de standaardnaam, en dat is de naam van je hoofdwifi gevolgd door _extra of _gast. Het lijkt erop dat dit hier ook is gebeurd, ​@kkees, ook al zie je het in de interface niet zo staan. Ik raad je aan om de Wifi reset te doen die je in de webinterface vindt onder Instellingen > Systeem. Dit zet alle wifi instellingen terug op fabriek. Daarna kun je dan de eigen namen voor de hoofd, Extra en Gastwifi weer instellen zoals je het had. 

• Deelnemer
  • August 7, 2026

Dank ​@Erik van KPN ,

Wifi-reset gedaan en het lijkt nu inderdaad weer normaal te werken. Toch wel bijzonder allemaal. Mijn vertrouwen in dit apparaat is er niet groter op geworden. Fijn dat je zo snel reageerde!