Skip to main content
Vraag

Poort 21 openzetten op KPN Box 12

• 14 maart 2025
  • 5 reacties
  • 30 keer bekeken

Sinds de update van het modem (KPN Box 12b) kon ik niet meer ftp-en. Na drie telefoongesprekken met de helpdesk bleek dat dit te maken had met de modem instellingen. Het beveiligingsniveau moest op ‘laag’ gezet worden.

Met  één website (draait bij Cloud86) wil ftp-en nog steeds niet lukken. Heb contact gehad met de helpdesk en ze zeiden dat Port 21 opengezet moest worden.
Heb dit besproken met de helpdesk van KPN, maar dat zou niet mogelijk zijn.
Wat nu ...

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 14 maart 2025

Beste ​@jackvans de firewall-instellingen kun je ook handmatig aanpassen.

Zie onderstaande link:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 maart 2025

Dank voor je reactie. Maar … ik wil vanuit huis kunnen ftp-en met mijn websites. Heb wel in de modem instellingen gekeken, maar achter Port 21-22 staat een kruisje.
Het vreemde is dat ik met mijn sites die bij bij HostingProvider draaien wel kan ftp-en, maar niet via Cloud86. Bij vorige internet providers (Ziggo, Odido) nooit problemen gehad en ook niet voor de modem update.
Kan ik die instellingen veranderen? KPN zegt dat dit niet kan.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3379 reacties
  • 14 maart 2025

@jackvans Port 21 is geblokkeerd van firewall, je moet de firewall beveiliging op niveau laag(standaard) zetten.

• 31 reacties
  • 14 maart 2025

Je moet zowel poort 20,21 (overigens je zult zien dat hij dat niet accepteert, moet 20-21 zijn….) in IPv4 als IPv6 open zetten, anders werkt het niet

Je kunt dat ook bij beveiligingsniveau Middel zetten en dan aangepaste instellingen.

Bij “aanpassen” kun je klikken op het pennetje in de regel met ftp 20-21 en dan klikken op “accept” (staat nu waarschijnlijk op “drop

Maar je moet het zowel in IPv4 als IPv6 doen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 maart 2025

Heb via Firewall ‘aangepast’ Port 21 opengezet, maar toen werkte het nog niet. Daarna Firewall weer op ‘laag’ gezet en kan nu weer vrolijk ftp-en, ook via Cloud86. Dank!
Waarom kan de helpdesk van KPN me dat niet vertellen ...

Reageer