Al heel lang worstelde ik met het probleem dat ik met mijn 1Gbps symmetrische glasvezel internet maar ±910Mbps download (prima) en ±510Kbps upload kon halen. Ik vond over tijd een aantal topics (1, 2) over hetzelfde probleem, en heb afgelopen april met KPN gebeld om te kijken of ze het probleem voor mij konden oplossen. Het lag waarschijnlijk aan mijn eigen netwerk. Ik zou terug gebeld worden, maar daar kwam helaas niets van in.
Ondertussen veel tijd gestoken in het zoeken naar een vervangende, eigen router, en inlezen wat daar allemaal bij komt kijken, om te zien of ik het probleem zelf kan oplossen.
Nu heb ik echter een nieuwe test gedaan (nog steeds met KPN modem) en blijkt dat het probleem ineens is opgelost. Waarschijnlijk sinds de laatste modem update. Helemaal top, maar zonder fanfare; geen brief of e-mail, excuses of compensatie.
De communicatie vind ik dus niet heel erg netjes, dus ik hoop met deze topic sluiting te krijgen over dit langslepende probleem, voor mij en de andere (ook niet-wetenden) getroffenden.