Skip to main content
Vraag

Problemen met 4G modem na stroomuitval

• April 16, 2026
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen.

Gisteren een stroomuitval gehad ivm met controle  van het kabelnetwerk voor de elektriciteit.

Sindsdien werkt mijn 4G modem niet meer.

Download blijft hangen op 5mb wat de normale snelheid is op deze koperlijn.

Modem en de V10 div keren stroomloos gemaakt.

Simkaart uit het modem gehaald wat gelijk een rode led opleverd van geen verbinding.

Ook de resetknop gebruikt van het 4G modem.

Alle leds branden blauw.

Weet niet of de mast en de KPN kast  in mijn omgeving ook stroomloos geweest zijn.

Klantenservice kan weinig met 4G buitengebied dus vandaar mijn vraag hier.

Weet iemand een oplossing ? { moderators } of andere technisch onderlegde mensen?

bvd :

Aalt

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2026

Beste ​@zooitje wat vaak helpt is zowel de modem als de 4G-router een fabrieks-reset geven en dan eerst de V10 installeren als nieuw uit de doos en daarna de 4G-router installeren als nieuw uit de doos vie de meegeleverde handleiding.

Een keer aan/uitzetten en/of stroomloos maken is niet resetten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2026

Goedemiddag Jan D

Beide modems terug gezet naar fabrieks intelling.

Download bijna als vanouds.

Bedankt voor het advies.

mvg ;

Zooitje

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2026

Beste ​@zooitje bedankt voor de update.

Goed om te lezen dat mijn advies heeft geholpen.

• Deelnemer
  • April 16, 2026

Hier sinds gisteren hetzelfde probleem, na opnieuw opstarten werkt snel internet kastje buiten gebied niet meer. Vandaag storingsmonteur kpn op bezoek gehad, maar hij kreeg het ook niet werkend. Er wordt als het goed is nog naar oplossing gezocht. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 16, 2026

Hier is ook het 4G modem SIB na update van V10 begin van de week uitgevallen. Fabrieks-reset van V10 en 4G modem geen effect. KPN gebeld, niet opgelost. Na mijn melding hier op het forum in het topic Experia Box V10: Update naar V10.C.26.02.06 heeft Erik van KPN het opgelost. Er stond een vlaggetje niet meer aan bij KPN. Daarna werkte het weer zonder hier iets gedaan te hebben.