Skip to main content
Beantwoord

Superwifi punten regelmatig niet zichtbaar in topologie van KPN Box 12

• October 23, 2025
  • 2 reacties
  • 63 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Beste mensen,

Ik heb nu een KPNBOX  12 voor ongeveer een maand.

2 superwifi; 1 online en 1 bekabeld en de wifi op de box 12 staat uit.

Alles werkt naar behoren maar….

Ik heb jarenlang een V10 gehad met dezelfde configuratie zoals boven geschetst ook een drietal jaren met de superwifi maar NOOIT klachten.

Echter;

Op de V10 na de firmware upgrade ELKE week waren in de topologie de wifi punten verdwenen; een herstart van het modem loste alle problemen weer op voor een week…..

Op de box 12 DEZELFDE problematiek.

Mag ik aandringen op de software ontwikkeling de communicatie tussen modem en superwifi's te verbeteren? Ook zou er gekeken dienen te worden naar het functioneren van de topologie!

Dit is niet nodig!

Als er een drietal jaren zonder problemen op de V10 mogelijk is dan zou dat ook moeten op de nieuwere box 12!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Marcthin, goed dat je je vraag hier stelt! 

Er zijn inderdaad bekende beperkingen wanneer het op de topologie aankomt. Met name als er een switch gebruikt wordt, maar we zien het soms ook in gevallen zonder switch voor komen. 

We zijn hard bezig met nieuwe updates om dit op te lossen, dus houd de Box 12 Product Updates in de gaten. 
Via de abonneren knop rechts bovenin blijf je op de hoogte van nieuwe updates. Je krijgt dan een mail wanneer er een nieuwe update geplaatst wordt. 

Hopelijk wordt het snel weer goed weergeven, excuses voor het ongemak. 

2 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 26, 2025

Hi ​@Marcthin, goed dat je je vraag hier stelt! 

Er zijn inderdaad bekende beperkingen wanneer het op de topologie aankomt. Met name als er een switch gebruikt wordt, maar we zien het soms ook in gevallen zonder switch voor komen. 

We zijn hard bezig met nieuwe updates om dit op te lossen, dus houd de Box 12 Product Updates in de gaten. 
Via de abonneren knop rechts bovenin blijf je op de hoogte van nieuwe updates. Je krijgt dan een mail wanneer er een nieuwe update geplaatst wordt. 

Hopelijk wordt het snel weer goed weergeven, excuses voor het ongemak. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • October 30, 2025

Ha Sanne, Net gekeken en ik zie weer dat de wifi punten niet worden weergeven. Terwijl het wifi netwerk gewoon in de lucht is! Vanavond maar weer rebooten!