Skip to main content
Vraag

Thuisbatterij staat niet in lijst verbonden apparaten

• April 16, 2026
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Ik heb dus een thuisbatterij en die heeft uiteraard een IP adress, maar het gekke is dat ik gehele IP adress niet terug kan vinden in  de Topologie van de V12 en ook niet bij verbonden apparaten?

Als ik de optie Discovery van wifiman gebruik dan zie ik daar wel het desbetreffende IP adress actief.

De batterij werkt ook gewoon, maar ik kan nu niet zien of de batterij via het modem ( v12)  of met welk sw2 punt in verbinding staat.

Hoe kan dit??

EN VOOR EEN OVERIJVERIGE ADMIN LAAT DEZE VRAAG STAAN EN ZIT DEZE VRAAG NIET BIJ MIJN ANDERE VRAGEN A.U.B.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 16, 2026

En nu ik toch mijn netwerk aan het bekijken ben,  mijn laptop werd weergeven als Device-23 ?

Dat laatste heb ik veranderd in hoe mijn laptop binnen windows  als naam heeft en het zal wel toeval zijn is de verbinding met mijn wifi m.b.t laptop stukkie beter

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 17, 2026

Ondertussen zelf nog verder het aan het bekijken en als ik bij thuisnetwerk dan naar ip adressen reserveren en dan op toevoegen klik, dan staat daar wel dus de batterij tussen en kan ik het ip adress gewoon reserveren voor de batterij .

Dus hoe kan het dat batterij niet terug wordt gevonden bij verbonden apparaten?

Zowel  niet als ik inlog via de mijnkpn app als via de link via de laptop.

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 18, 2026

Nou het moet niet gekker worden, vanmorgen stond dus de batterij ineens weer weergeven bij de topologie en bij verbonden apparaten , maar kijk ik nu dan is dat ding dus weer niet zichtbaar.

Verder SW2 punt op zolder stond weer eens op paired terwijl ding super signaal had, dus  maar een herstart gegeven.

En ja hoor  zonder verplaatsten weer super signaal en dat geldt nu ineens ook voor SW2 punt in de schuur.

Het SW2 welke in de keuken staat en hemels breed 2 meter van modem afstaat heeft een goed signaal, schiet mij maar lek.

En dan volgende: als ik kijk bij MijnKPN app dan zouden er 23 apparaten verbonden zijn, log ik in op het modem via de laptop dan zijn het er 25??

Maar bij beiden wordt de batterij niet weergegeven??

De batterij is dus alleen zichtbaar bij IP adres reserveren.

Met andere woorden , de software van de V12 als van de SW2 punten is een groot zooitje 

En als klap op de vuurpijl,  het sw2 punt in de keuken en in de woonkamer die knipperen gelijktijdig blauw, en nee ik ben dan niet ingelogd en nee ik kan ook niet gelijktijdig op 2 SW punten inloggen.

Maar lijkt er op dat vraag / opmerking weer een lastige is

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 20, 2026

Als de batterij wel gewoon werkt, gevonden kan worden voor IP toewijzen, etc… dan is het niet zichtbaar zijn in de topologie een weerrgavefout. Dat heeft dan meer te maken met de interfacelaag dan de daadwerkelijke software. 

Neemt niet weg dat je het apparaat gewoon zou moeten kunnen zien. 

Hoe is die thuisbatterij precies verbonden met je modem? Een kabel, of wifi? En weet je ook of hij rechtstreeks met je modem is verbonden, of loopt het via een SW2?

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 20, 2026

Batterij is verbonden via de wifi en momenteel via het modem zelf.

Ik weet dus niet met welk sw2 punt hij verbonden was toen ik hem niet zag.

Verder bij wifiman zie ik bijv 26 verbonden apparaten, bij mijnkpn app 23 en als ik log via laptop 25 apparaten, dat is ook apart.

Momenteel heb ik het ip adres gereserveerd voor de batterij, ik weet niet of ik hem door door nu blijf zien

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 21, 2026

Zojuist gekeken hoe nu de batterij verbonden is en dat is nu met het sw2 punt van de woonkamer, terwijl je zou verwachten dat bekabelde sw2 boven logischer zou zijn gezien bereik wifi signaal

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 21, 2026

Hou er rekening mee ​@ivo46  dat een bekabelde verbinding en een wifi verbinding als twee verbindingen gelden: de batterij zou voor beide verbindingen ook een andere naam moeten hebben.
Als je wil afdwingen dat de batterij alleen nog maar bekabeld verbindt, verbind hem dan met een tijdelijke hotspot die je daarna weer opheft. Zo heb je alleen nog maar een bekabelde verbinding. Veel stabieler dan via wifi, zeker met mesh-installaties.