Skip to main content
Antwoord

Wifi Experiabox V10 werkt niet meer goed op Samsung A55

• May 24, 2025
  • 11 reacties
  • 127 keer bekeken

Hallo,

Dit is mijn eerste post hier, want ik ben een beetje radeloos.

Wij hebben al jaren dezelfde V10 Experiabox. Vroeger als ADSL modem met wifi uit en eigen wifi erachter. Sinds 2 jaar hebben we glasvezel, met dezelfde V10, wederom wifi uit, maar wel met 3 Superwifi 2.0 punten. Werkte altijd vlekkeloos!

Tot afgelopen week er een update gepusht werd. Daarmee zijn alle Superwifi punten alleen nog maar als Slave bruikbaar en is de Experiabox de master. 
Dit leidt tot problemen, in ieder geval met de Samsung A55 die we in gebruik hebben. Websites laden niet of pas na meerdere keren refreshen. Apps doen het niet. Oftewel verbindingsproblemen. 

Los van dat ik van AX (namelijk met de Superwifi 2.0) nu deels op AC terug ben, werkt het dus ook vaak niet. Het helpt een beetje als ik de bandbreedte terugdring naar 20mhz op de 5ghz band, maar ideaal is het niet. 
Kortom, mijn superstabiele verbinding is om zeep geholpen. 
De helpdesk medewerker kon een reset uitvoeren, maar meer ook niet. Alternatief is dat ik een monteur laat komen, die betaal en verder niets opschiet. 
Hoe valt hier nog een oplossing voor te vinden? Kunnen die superwifi punten niet gewoon weer met eentje als master gaan fungeren en de wifi op de Experiabox uit?

Beste antwoord door Ed_var

Na veel proberen heb ik de klantenservice gebeld en die zag dat mijn V10 kuren vertoonde. Dezelfde middag stond er een monteur op de stoep, die aangaf dat hij de V10 kwam vervangen, omdat hij kon zien dat hij soms zelfs elk kwartier opnieuw opstartte. 

Nu een V12 gekregen en die werkt vlekkeloos met 2 SW2 punten. Alles werkt weer naar behoren. 

Bedankt voor de ondersteuning!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• May 25, 2025

Heb je deze update informatie van de SW2 al gelezen?

En deze van de V10?

Wellicht staan daar aanknopingspunten in voor een oplossing. 

• May 25, 2025

Probeer eens om ipv6 uit te zetten in de Experiabox. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 25, 2025

Dank ​@Henk2304 deze update info is nieuws voor me. Interessant dat de SW punten nog op zichzelf kunnen fungeren. Ik zal eens proberen of dat ook weer lukt in combinatie met mijn Experiabox als ik wifi uitzet. 

Die ipv6 opmerking is wel een relevante ​@Marlon92 , maar lijkt gek genoeg nog niet de oplossing voor alle apps te zijn (zoals Gmail). 

• May 25, 2025

Ook niet als je alles nog eens opnieuw opstart?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 25, 2025

Beste ​@Ed_var Als zowel de V10 als de SW#2 de nieuwste software hebben, kun je de wifi op de V10 weer uitzetten en uitsluitend de SW#2 gebruiken als master en 2 slaves.

Je dient wel de 1e SW#2 bekabeld aan de V10 aangesloten te houden.

KPN ondersteunt nog geen draadloze 1e SW#2, maar die update komt nog wel een keer.

Dan kun je weer uitsluitend wifi6ax gebruiken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Bedankt ​@JanD , ik heb ondertussen weer 2 SW2 punten via kabel aangesloten en 1 draadloos. Alles  de recente update (nog niet die van vorige week). En daarnaast ipv6 uit en alles (netwerkapparatuur en telefoons) ook al een paar keer herstart. 

Gek genoeg is er meer stabiliteit (vooral mijn iPhone) maar zijn er toch nog bepaalde Android apps (en ook gewoon bij openen van websites) dat hij het niet pakt. 

Wat zie ik over het hoofd?

ik las ook vergelijkbare problemen bij mensen die TP-Link of andere wifi producten gebruikten, dus het lijkt niet aan de wifi producten zelf te liggen zou ik dan zeggen. Eerder vanuit de modem?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 27, 2025

Goedemorgen ​@Ed_var , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Goed om te zien dat er zo actief met je wordt meegedacht en fijn dat het ook al voor iets van verbetering heeft gezorgd. Ervaar je die problemen alleen op die Samsung A55? Dan zou ik de netwerkinstellingen van dat toestel ook eens resetten. Daarmee verwijder je wel alle opgeslagen wifi netwerken en bluetooth koppelingen.
Waar ik verder nog aan denk is om het 2.4 Ghz signaal en het 5 Ghz signaal een eigen SSID te geven (waarschijnlijk hebben ze nu nog dezelfde naam en dat soms wel voor issues zorgen). Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Laat je ons weten of je hier wat aan hebt gehad?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Hoi ​@Jan van KPN , ik heb inderdaad al veel hulp gehad aan de eerdere berichten.

Vooralsnog werkt bijna alles weer met de V10.C25.04.05 update op de V10 en de SW2.C.25.05.02 update op de SW2 punten. IPv6 staat uit (want dat gaf toch nog problemen onder de V10.C25.04.05 update).

Ik ga er vanavond nog even voor zitten, kijken of ook het laatste opgelost kan worden met het resetten van de netwerkinstellingen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 29, 2025

Fijn om te lezen ​@Ed_var en hopelijk heeft het resetten van de netwerkinstellingen ook nog geholpen! 🙏🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • May 31, 2025

Na veel proberen heb ik de klantenservice gebeld en die zag dat mijn V10 kuren vertoonde. Dezelfde middag stond er een monteur op de stoep, die aangaf dat hij de V10 kwam vervangen, omdat hij kon zien dat hij soms zelfs elk kwartier opnieuw opstartte. 

Nu een V12 gekregen en die werkt vlekkeloos met 2 SW2 punten. Alles werkt weer naar behoren. 

Bedankt voor de ondersteuning!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 2, 2025

Hoi ​@Ed_var , goed om te lezen dat je ook contact hebt opgenomen met onze Helpdesk en top dat er meteen een monteur is aangestuurd die het probleem heeft verholpen door het modem om te ruilen! En ook bedankt dat je dit hier nog even hebt willen delen, wordt heel erg gewaardeerd :)