Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt steeds weg op KPN Experia Box V10, al meerdere keren gereset

• March 9, 2026
  • 22 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik ben ten einde raad, ik heb een KPN experiabox v10 en sinds afgelopen weekend valt de wifi heel de tijd weg. Ik heb alle tips gevolgd die KPN aangeeft stroom eraf (inmiddels heel veel keer gedaan). ResettenĀ met een paperclip bij de reset knop. Wifimanager doorlopen, ik kom er niet uit. Iedere keer is de wifi goed en na een tijdje soms na 15 minuten soms na twee uur weer helemaal geen wifi. Ik heb inmiddels twee keer gebeld met de klantenservice, en alle tests en resetten uitgevoerd maar geen effect. Mijn laatste telefoongesprek met de klantenservice was nogal onbevredigend, er werd voorgesteld andersĀ een betaalde monteur langs te sturen. Hier was ik nogal verbaasd over omdat mijn wifi van KPN niet werkt. Ik gebruik alleen maar KPN apparatuur en voor het eerst werkt het niet naar behoren en moet ik daarvoor zelf de rekening betalen? Ik ben ten einde raad wie kan mij helpen aan normale goed werkendeĀ wifi zodat ik mijn werk kan doen?? Alle hulp en tips zijn welkom!

Ā 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door boom1983

Goedemorgen Jan,

De monteur was enorm behulpzaam en vakkundig. Hij heeft de printplaat vervangen waar de internet binnen komt in de meterkast, dit is hoogst waarschijnlijk het euvel, wantĀ daar zat een poort losjes op de printplaat. Tot op heden werkt alles helemaal goed. Dus ik ben enorm blij dat hij zo goed geholpen heeft.
Ā 

Waar ik wel moeite mee heb is hoe ik telefonisch geholpen ben door de klantenservice, de eerste dat ik belde hebben we alles doorlopen,Ā tests enĀ resetten gedaan waar nodig. Maar als ik dan nog een keer bel en uitleg dat ik al gebeld heb en het probleem hier niet mee verholpen is. Dan heeft het geen zin om alles nogĀ een keer precies hetzelfde te doen (waarschijnlijk standaard protocol bij storingen). Ik voeldeĀ mij toen niet helemaal gehoord met mijn probleem en werd er benadrukt dat een monteur sturen kan maar dat dit waarschijnlijk geld gaat kosten omdat het waarschijnlijk aan mijn eigen instellingen zou liggen.Ā Dat voelde niet alsof ik een gewaardeerde klant ben. Maar eind goed al goed, ik ben blij dat jullie vakkundige monteurs in dienst hebben die dit super hebben opgelost.

Ā 

Ā 

22 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 9, 2026

Maar waarom zou je geen betaalde monteur laten komen? Als het een probleem in het kpndomein is betaal je niets. Wel als het door iets wordt veroorzaakt door iets op jouw netwerk. Maar gaat er een storingslampje branden op het modem? Is het alleen de WiFi die uitvalt ofĀ een bekabelde pc of laptop ook? Heb je tv van kpn en zoja wat gebeurt daarmee?

• Auteur
  • Topper
  • March 9, 2026

Hoi Joep,

Ā 

het is alleen de wifi die telkens weg valt. Internet bekabeld werkt wel gewoon. Misschien heb je gelijk en moet ik een monteur laten komen. Ik ben altijd bang dat ze dan toch de rekening bij mij neerleggen omdat je een instelling niet goed hebt gezet of iets dergelijks. Maar ik kom er niet uit en via de klantenservice komen ze ook niet verder.

Ā 

groeten,

Ā 

maarten

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Op alle apparaten via wifi ineens geen wifi meer? ​@boom1983Ā 

Als je wifi gebruikt via het modem en het zit dƔƔrin is de monteur gratis. Maar dat weet je pas zeker met de monteur over de vloer natuurlijk.

Heb je SuperWifi's?

• Auteur
  • Topper
  • March 9, 2026

Ja twee super wifi punten. Ik laat ze wel komen en ik ga niet betalen ;-)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 9, 2026

Beste ​@boom1983Ā maak s,v,p, een eigen topic aan voor je vragen en opmerkingen.

Je breekt nu in het het topic van iemand anders, is tegen de huisregels en kan verwarring geven bij het beantwoorden.

Ā 

• Auteur
  • Topper
  • March 9, 2026

Dit is precies het punt, wordt nergens geholpen. Bekende kastje naar de muur maar geen oplossing. Dank, zal niet meer reageren (ps bericht verstuurd met 5G).

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 9, 2026

Nou ​@boom1983Ā ik ga jou gewoon helpen hoor als je dat nog wilĀ šŸ˜‰.Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Hoi, ​@boom1983Ā . Heb je misschien veel problemen met diverse apps op een Samsung telefoon?

• Auteur
  • Topper
  • March 9, 2026

Nee, ik heb een IPhone.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Dan lijkt het mij niet het probleem met IPv6 met Samsung. DaarbijĀ lijktĀ het of je geen wifi hebt.

Werkt je laptop op zo'n moment ook niet?

• Auteur
  • Topper
  • March 9, 2026

Helemaal niks werkt, alle wifi ligt eruit.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Helemaal niks werkt, alle wifi ligt eruit.

Bovenop de v10 zit een knopje om wifi aan en uit te zetten. Mogelijk moet je hem daar weer aanzetten.Ā 

• Auteur
  • Topper
  • March 9, 2026

Hoi Peter,

Ā 

Dank, die knop heb ik al meerdere keren geprobeerd, 6 seconden inhouden zegt de klantenservice.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Ingedrukt houden totdat het wireless lampje gaat branden.Ā 

Wel raar omschreven. Bij mij zitten die knoppen aan de bovenkant.Ā 

• Auteur
  • Topper
  • March 9, 2026

Ja, dat heb allemaal gedaan. Werkt even en dan niks meer. Monteur komt morgen, ik weet het niet meer.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 11, 2026

Goedemorgen ​@boom1983Ā en bedankt voor jouw bericht!

Enorm zuur natuurlijk dat je van het ene op het andere moment zoveel problemen ervaart met de wifi dus goed dat je dit ook via deze weg kenbaar hebt gemaakt. Als ik het goed heb begrepen, is de monteur gister bij je geweest en ik ben in eerste instantie heel erg benieuwd naar de uitkomst en hopelijk wil je die hier nog met ons delenĀ šŸ™šŸ»

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • March 11, 2026

Goedemorgen Jan,

De monteur was enorm behulpzaam en vakkundig. Hij heeft de printplaat vervangen waar de internet binnen komt in de meterkast, dit is hoogst waarschijnlijk het euvel, wantĀ daar zat een poort losjes op de printplaat. Tot op heden werkt alles helemaal goed. Dus ik ben enorm blij dat hij zo goed geholpen heeft.
Ā 

Waar ik wel moeite mee heb is hoe ik telefonisch geholpen ben door de klantenservice, de eerste dat ik belde hebben we alles doorlopen,Ā tests enĀ resetten gedaan waar nodig. Maar als ik dan nog een keer bel en uitleg dat ik al gebeld heb en het probleem hier niet mee verholpen is. Dan heeft het geen zin om alles nogĀ een keer precies hetzelfde te doen (waarschijnlijk standaard protocol bij storingen). Ik voeldeĀ mij toen niet helemaal gehoord met mijn probleem en werd er benadrukt dat een monteur sturen kan maar dat dit waarschijnlijk geld gaat kosten omdat het waarschijnlijk aan mijn eigen instellingen zou liggen.Ā Dat voelde niet alsof ik een gewaardeerde klant ben. Maar eind goed al goed, ik ben blij dat jullie vakkundige monteurs in dienst hebben die dit super hebben opgelost.

Ā 

Ā 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 11, 2026

Die printplaten van de IS/RA-punten met dubbele aansluiting zijn inderdaad soms heel slecht is ook mijn persoonlijke ervaring toen ik nog op koper zat. Je moest een beetje ā€˜friemelen’ met de kabel in het contact zodat de aansluiting goed bleef.

Ā 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 11, 2026

Goedemorgen ​@boom1983Ā :)

Allereerst goed om te lezen dat de monteur gister op locatie de problemen heeft weten te verhelpen door de printplaat te vervangen en bedankt ook dat je dit hier nog eventjes met ons hebt willen delenĀ šŸ’ŖšŸ»

Ā 

Dat kan eerlijk gezegd ook heel goed begrijpen en het laatste wat we willen is jou het gevoel geven dat je niet wordt gehoord dus goed dat je ons deze feedback nog meegeeft. Collega aan de telefoon had eigenlijk zelf ook al uit kunnen leggen dat een monteur niet per se betaald is; wanneer het probleem zich binnen het KPN bevindt, worden er nooit kosten in rekening gebracht. Dat had jou wellicht iets meer kunnen geruststellen en was denk ik ook 'netter' geweest! Ik ben in ieder geval blij dat er inmiddels een oplossing is en dat jij weer gebruik kunt maken van de wifi zoals je dat mag verwachten šŸ™šŸ»

Ā 

Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het dan ook vooral weer via deze weg weten, zoals je ziet wordt er graag met je meegedacht!

• Helper
  • March 13, 2026

Sinds januari 2025 , vermoedelijk sinds een reset valt minimaal 1x per week de wifi uit. Ik gebruik een experiabox v10. De KPN meldt telkens dat het modem uit zou staan, maar het aanzetten via de digitale KPN helpdesk lukt ook niet. Het enige wat helpt is de stekker er een minuut uithalen en zelf weer aanzetten. KPN wat valt hier aan te doen?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 16, 2026

Hoi ​@vandenBĀ en bedankt ook voor jouw bericht!

Behoorlijk irritant wanneer de wifi minimaal 1 x per week uitvalt dus goed dat je daar ook via deze weg melding van maakt. Is het alleen de wifi die op dat moment wegvalt of houdt bijvoorbeeld ook de tv er op dat moment mee op (ervan uitgaande dat je TV ook via KPN hebt lopen)? Heb je het modem sindsdien zelf ook al eens een zogenaamde factory reset gegeven? Op de achterkant van de Experia Box zit een heel klein gaatje met daarbij de tekst 'reset' en die houd je ingedrukt met een paperclip of tandenstoker totdat het lampje 'Power' rood wordt. Ik denk gezien de situatie dat het geen kwaad kan om dit eens te proberen, baat het niet dan schaadt het ook niet!Ā 

En mocht je gebruik maken van een glasvezelverbinding, reset dan ook het glasvezelkastje eens door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken. Mocht dat allemaal niet helpen, dan het advies om ook de KPN Wifi Manager eens te doorlopen. Dit is een online tool die jou op locatie kan hel[en om de wifi te verbeteren en ik ben benieuwd of dit er voor zorgt dat het probleem wordt verholpenĀ šŸ™šŸ» Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!

Ā 

• Helper
  • March 16, 2026

Dank voor je bericht. Alle suggesties reeds eerder gekregen enĀ  nagelopen. Zou graag willen weten waarom de KPN een reset doet die kennelijk wifistoringen veroorzaakt en vervolgens niet op deze concrete vraag ingaat.