Ik heb sinds kort opstartproblemen met mijn wifiversterker (WV). De Dualband concurrent 2. Als ik niet achter de PC zit, staat de WV normaliter uit. Sinds kort heb ik, als ik de WV aanzet, in 8 van de tien keer een probleem. Dan gaan niet beide blauwe ledjes aan. Er is overigens een bedrade verbinding tussen WV en PC. Soms flikkert de onderste oranje of brandt constant, soms flikkert hij blauw. Ik heb soms geen en soms heel traag internet. Als de twee lampjes blauw branden; geen enkel probleem. Ik heb in gevallen dat het niet goed was een diagnostics via Windows gedaan;
die zegt dan: Primaire DNS server reageert niet en verbinding tussen modem en AP is defect.
In gevallen dat hij het wel doet en ik doe een diagnostics via de KPN site krijg ik de melding dat mijn Experia V8 te oud is. Maar ik heb in de woonkamer (waar deze staat) geen enkel probleem. Ook deze zet ik 's nachts uit en opstarten levert never nooit niet een probleem op. Dus waarom zou ik mijn modem moeten vervangen als het probleem overduidelijk bij de WV ligt?
Als de verbinding tussen de modem en het AP c.q. de WV defect zou zijn, zou ik toch helemaal geen verbinding hebben, maar die keren dat het wel lukt, is er geen vuiltje aan de lucht en is de verbinding snel en stabiel.
Ik laat de WV voorlopig maar even aan, want dan hoef ik niet iedere keer een half uur te spenderen aan opstarten; stekkertje in, stekkertje uit e.d. maar ben wel benieuwd of hier een truc voor is.
HGroets
edwin