Skip to main content
Beantwoord

F-Secure virusscanner licencies activeren lukt niet

• 28 februari 2025
  • 11 reacties
  • 148 keer bekeken

Ivm aangekondigde verhoging van abt. virusscanner en uit breiding met extra licenties, wilde ik gebruikmaken van de 5 gratis licenties F-secure.

Het activeren moest geregeld worden via mijnKPN. Na meerdere pogingen bleef de site KPN veilig niet meer beschikbaar. Dwz het activeren van de 5 gratislicenties wil maar niet lukken

Beste antwoord door Vikash van KPN

JanD schreef:

Beste ​@Vikash van KPN klopt wat jij zegt wel met onderstaande link:

https://www.kpn.com/veilig/virusscanner

Mijn excuses voor de verwarring, ik had het mis. Alle klanten krijgen weer 5 gratis F-Secure licenties. Dit betekent dat je jouw apparaten zonder extra kosten kunt beveiligen. De informatie op de pagina hierboven is correct. 😊

Bekijk origineel

11 reacties

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
m.brouwers schreef:

Ivm aangekondigde verhoging van abt. virusscanner en uit breiding met extra licenties, wilde ik gebruikmaken van de 5 gratis licenties F-secure.

Het activeren moest geregeld worden via mijnKPN. Na meerdere pogingen bleef de site KPN veilig niet meer beschikbaar. Dwz het activeren van de 5 gratislicenties wil maar niet lukken

Hier geen problemen met het activeren van de licenties.

Piet.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8337 reacties
  • 1 maart 2025

Beste ​@m.brouwers als je in MijnKPN kijkt zie je dan F-Secure 5 apparaten staan???

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@m.brouwers. Vervelend dat het activeren van de 5 gratis F-Secure licenties niet lukt. Op onze kennisbank vind je alle informatie over het gebruik en activeren van F-Secure.

Heb je al geprobeerd om het in een andere browser of via de MijnKPN-app te regelen? Soms helpt dat. Mocht het nog steeds niet werken, dan kan het helpen om tijdelijk je cookies en cache te wissen.

Laat het weten als je verdere hulp nodig hebt!

• Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 4 maart 2025

De service licenties kunnen alleen via KPN VEILIG worden geactiveerd.

KPN VEILIG was voor mij alleen beschikbaar met een F-Secure abonnement.

Ivm de onlangs aangekondigde verhoging vh F-Secure abt. is dit abonnement beeindigd, waarna KPN VEILIG niet meer toegankelijk voor mij was. 

Toch maar het abonnement voor F-Secure geactiveerd, en verdomd de 5 servicelicenties zijn in mijnKPN verdwenen.

Voelt aan als sneaky.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

â€‹@m.brouwers Hoeveel apparaten je kunt beveiligen met KPN Veilig, hangt af van wanneer je je abonnement hebt afgesloten.

Abonnement afgesloten vóór 8 januari 2024
Bij een Thuis-abonnement van vóór 8 januari 2024 zitten een aantal licenties inbegrepen. Dit aantal hangt af van je internetsnelheid:

• 50 of 100 Mbit/s â†’ 2 apparaten
  • 200, 500 Mbit/s of 1 Gbit/s â†’ 5 apparaten

Wil je meer apparaten beveiligen? Dan kun je uitbreiden met 10 extra apparaten (€4,99 per maand) en nog eens 10 extra apparaten als dat nodig is. Zo kun je in totaal 22 of 25 apparaten beveiligen.

Abonnement afgesloten na 8 januari 2024
Vanaf 8 januari 2024 zijn er geen licenties meer inbegrepen in het Thuis-abonnement. Wil je gebruik maken van KPN Veilig? Dan kun je kiezen uit:

• 15 apparaten â†’ €4,99 per maand
  • 25 apparaten â†’ €9,98 per maand

In dit kennisbankartikel kun je hier meer over lezen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8337 reacties
  • 5 maart 2025

CC ​@m.brouwers 

• Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 5 maart 2025

Ik heb het ook via deze link tig keer geprobeerd, maar bij het inloggen werd mijn KPN ID inloggegevens telkens geweigerd.

Vandaar mij sneaky reactie.

Gr.,

M.Brouwers

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8337 reacties
  • 5 maart 2025
m.brouwers schreef:

Ik heb het ook via deze link tig keer geprobeerd, maar bij het inloggen werd mijn KPN ID inloggegevens telkens geweigerd.

Vandaar mij sneaky reactie.

Gr.,

M.Brouwers

Beste ​@m.brouwers de wijziging van 2 naar 5 licenties en van betaald naar gratis gaat 1 april a.s. in.

Buurman20
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 85 reacties
  • 5 maart 2025

Ik heb ze hier probleemloos vorige week donderdag gratis geactiveerd. 
Ik ben KPN klant sinds 14 juni 2024.

• Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 5 maart 2025

Beste buurman,

De discussie mbt het activeren van de 5 gratis licenties wordt steeds gekker. Ik ben nl internetklant bij KPN sinds 2002.

Volgens KPN ​@Vikash van KPN zijn er bij abonnementen van na 1-1-2024 geen gratis abonnementen meer verstrekt.

Er zou vanaf 1 april (grap?) toch weer gratis service licenties beschikbaar komen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16411 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2025

JanD schreef:

Mijn excuses voor de verwarring, ik had het mis. Alle klanten krijgen weer 5 gratis F-Secure licenties. Dit betekent dat je jouw apparaten zonder extra kosten kunt beveiligen. De informatie op de pagina hierboven is correct. 😊

Reageer