Skip to main content
Vraag

KPN F-Secure installeren op nieuwe MacBook: extra apparaat en beheerderswachtwoord

• September 2, 2026
  • 2 reacties
  • 27 keer bekeken

Ik heb 2 vragen.

1. Als klant van KPN kan ik gratis F secure installeren op 2 apparaten. Kan ik op mijn nieuwe Apple Macbook nog er een installeren? Of moet ik eerst F-secure verwijderen van mijn oude laptop.
  2. Ik probeerde zojuist F-secure te installeren, maar moet op een gegeven moment de naam van een beheerder en een wachtwoord opgeven. Ik heb daarbij het een en ander geprobeerd, maar werd steeds geweigerd. Kan je me helpen welke beheerder en wachtwoord ik kan gebruiken. 

2 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 2, 2026

Beste ​@Pau Tchang als internetklant van KPN heb je recht op 5 gratis licenties van KPN Veilig en niet slechts 2.

Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/superveilig/virusscanner

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 2, 2026

Ik probeerde zojuist F-secure te installeren, maar moet op een gegeven moment de naam van een beheerder en een wachtwoord opgeven. Ik heb daarbij het een en ander geprobeerd, maar werd steeds geweigerd. Kan je me helpen welke beheerder en wachtwoord ik kan gebruiken. 

Dat weet jij alleen, ​@Pau Tchang , het betreft een gebruiker(s naam) op jouw Mac welke beheer rechten heeft.

Bedenk daarbij dat je de zo te installeren applicatie alle rechten geeft om jouw Mac eventueel te verzieken, ik zou het niet doen.

Jouw Mac is vanuit het OS al beveiligd door SIP, Gatekeeper en XProtect, er is nochtans geen enkele reden F-Secure te installeren, gewoon nooit applicaties installeren middels invoeren van het wachtwoord van een gebruiker met beheer rechten als je niet 100% zeker bent dat het een bonafide applicatie is.