Skip to main content

Tele2 schrijft ons dat internet per 16/05 stopt. Wij hebben internet via XS4all. Mijn vraag is stopt internet per 16/05?

 

Hallo @Addero 

 

Als je nu internet van XS4All hebt dan stopt dat echt niet, Tele2 heeft daar niets mee te maken.
Tele2 stuurt zo'n bericht normaal als DSL (via de koperlijn) stopt, zij leveren geen glasvezel dus dan kan je overstappen naar een provider die dat wel levert.
Ben je misschien oud klant van Tele2 of heb je er een mobiel abonnement lopen, misschien dat ze daarom onterecht dat bericht aan jou gestuurd hebben.

Wat voor internetaansluiting heb je nu, nog via een koperlijn (DSL) of al via glasvezel?
Je kan hier ook een statuscheck doen voor jouw adres als je nog geen glasvezel hebt: https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

Iedereen zal de komende jaren overgezet worden naar glasvezel maar je zou sowieso eerst een bericht van KPNnetwerk moeten krijgen als ze dat gaan aanleggen.
Ligt er al glasvezel in jouw buurt of zijn ze begonnen met de aanleg ervan?
Als ze in jouw buurt zover zijn dat ze iedereen willen overzetten krijg je daar wel bericht van via KPN/KPNnetwerk.

 


Hallo @Addero, als je internet afneemt van XS4ALL dan is die brief wel vreemd natuurlijk. Als het internet zou stoppen dan krijg je uiteraard bericht van je huidige provider en niet van een ander (Tele2). Ik kan natuurlijk niet de brief nu lezen, maar ik zou dan aanraden om eens navraag te doen bij Tele2, waarom jij als geen klant zijnde deze communicatie hebt ontvangen.