Skip to main content
Beantwoord

Er wordt teveel verbruik aangerekend op mijn prepaid

• 30 juli 2025
  • 4 reacties
  • 81 keer bekeken

Geachte,

ik heb deze ochtend mijn prepaid geactiveerd en bijgeladen. Plots is er bijna 100 GB verbruik aangerekend? En ik heb geen enkele app open gedaan! Tevens ook berichten vanuit 1200 over “talos failed” ???

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@Cristof, welkom! We hebben afgelopen week een paar dagen wat storing gehad rondom de prepaid app. Ik vermoed dat dit daar wel eens bij zou kunnen horen. Zie je deze kosten nu nog steeds in de app?

Zo ja, dan raad ik je aan om hiervoor even telefonisch contact op te nemen. Mijn collega's kunnen dan checken of deze kosten echt in het systeem staan. Of dat het een weergavefout is in de app. Plan hiervoor makkelijk een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt.

Bekijk origineel

4 reacties

• 10866 reacties
  • 30 juli 2025

Beste ​@Cristof op app-niveau kun je binnen je mobiel precies zien waar de data aan verstookt is en daar op anticiperen.

Je hoeft geen apps open te hebben staan om verbruik te hebben.

Een mobiel verbruikt onderhuids altijd data.

Thuis kun je instellen dat de mobiel uitsluitend via wifi werkt en verder kum je instellen dat bij slechte of geen wifi de mobiel niet automatisch overschakelt naar mobiele data.

Verder kun je instellen dat WhatsApp en de PlayStore uitsluitend via wifi mogen updaten en verder kun je de spaarstand voor mobiele data activeren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 augustus 2025

Beste JanD,

125GB verbruiken mobiel om mijn sim te activeren? Op een nieuwe telefoon… met enkel whatsapp?  Thuis met Netflix, disneyplus en 3 personen op wifi verbruik ik amper 200 GB op een maand! 
volgens mijn telefoon ligt mijn mobiel verbruik  niet eens 1GB
Geen probleem…. 14€ kado aan kpn… Hierbij dan weer een lesje geleerd. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4679 reacties
  • 1 augustus 2025
Cristof schreef:

Geen probleem…. 14€ kado aan kpn… 

Waarschijnlijk een weergave fout van de Prepaid App. Je kan geen 125GB bundel kopen voor 14,€. De goedkoopste bundel is 5GB voor 22,-€

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29128 reacties
  • Antwoord
  • 2 augustus 2025

Hoi ​@Cristof, welkom! We hebben afgelopen week een paar dagen wat storing gehad rondom de prepaid app. Ik vermoed dat dit daar wel eens bij zou kunnen horen. Zie je deze kosten nu nog steeds in de app?

Zo ja, dan raad ik je aan om hiervoor even telefonisch contact op te nemen. Mijn collega's kunnen dan checken of deze kosten echt in het systeem staan. Of dat het een weergavefout is in de app. Plan hiervoor makkelijk een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt.

Reageer