Skip to main content
Beantwoord

Welke sim only data kaart heb ik nodig voor 4G beveiligingscamera?

• April 16, 2026
  • 3 reacties
  • 17 keer bekeken

Welke sim only datacard moet ik kopen voor een 4G beveiligingscamera?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@4G beveiligingscamera, welkom allereerst bij onze community. Dank aan de leden hier die je al goed op weg hebben geholpen. 

Hiervoor heb je inderdaad een 097-nummer nodig, het is namelijk niet toegestaan om hiervoor een 06-nummer te gebruiken. Ook interessant leesvoer hierover: ACM: geen 06-nummer voor tablet of beveiligingscamera. 

In een KPN winkel kun je een data only simkaart met een abonnement bestellen. Dit kun je echter ook online doen, zie hiervoor onze pagina: Data Only abonnement bestellen. 

Laat ons gerust weten mocht je verder nog vragen hebben. 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 16, 2026

Volgens mij is dit een mooi voorbeeld, waarvoor  het gebruik van een SIM kaart met een 097 nummer,

in aanmerking komt.  Deze zal  waarschijnlijk in een Primafoon winkel te koop zijn.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 16, 2026

Zoals ​@Xenomatrix2 ook schrijft, je mag hiervoor uitsluitend een datasim met een 097-nummer gebruiken.

Het abo daarvoor kun je online afsluiten of in een lokale KPN-winkel (voorheen Primafoon😎) het abo afsluiten ​@4G beveiligingscamera 

Bij KPN bestaat geen prepaidversie van een datasim, voor zover ik weet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 18, 2026

Hi ​@4G beveiligingscamera, welkom allereerst bij onze community. Dank aan de leden hier die je al goed op weg hebben geholpen. 

Hiervoor heb je inderdaad een 097-nummer nodig, het is namelijk niet toegestaan om hiervoor een 06-nummer te gebruiken. Ook interessant leesvoer hierover: ACM: geen 06-nummer voor tablet of beveiligingscamera. 

In een KPN winkel kun je een data only simkaart met een abonnement bestellen. Dit kun je echter ook online doen, zie hiervoor onze pagina: Data Only abonnement bestellen. 

Laat ons gerust weten mocht je verder nog vragen hebben.Â