Skip to main content
Updates

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03

Categorie:Experia Box V10
  • 4 september 2024
  • 459 reacties
  • 24993 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

459 reacties

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 299 reacties
  • 13 november 2024

@Rimrammer Als ik het goed heb zet KPN als een service de Wifi instellingen weer terug naar wat jij eerder had ingesteld, zo ook als je een nieuwe modem ontvangt van KPN.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 13 november 2024
Rimrammer schreef:

I heb een vergelijkbaar probleem na de update: My Experia modem (H369A) changed my IP address last night | KPN Community. Resetten van de modem en aanpassen van instellingen werkt ook niet meer goed. Bij een hardware reset krijg ik wel een pop-up dat wifi gereset wordt, maar in werkelijkheid blijven de bestaande wifi instellingen e.g bewaard.

Hoi @Rimrammer, ik heb ook even gekeken naar wat je in je eigen topic schreef. Daaruit maak ik op dat de update naar de KPN Software bij jou minder vloeiend is verlopen. We proberen de bestaande instellingen over te nemen bij de migratie. In de meeste gevallen lukt dat, maar soms helaas niet. Of niet volledig.

Bij een reset zouden al je instellingen terug moeten vallen naar de fabrieksinstellingen. Waarbij we vervolgens wel je wifi instellingen herstellen naar die waardes die bij ons in het beheersysteem zijn opgeslagen. Als je die ook wilt wissen hebben we daar een aparte wifireset voor in de webinterface onder de instellingen. Je gaf aan dat je modem IP veranderd was. Als dit na een fabrieksreset nog steeds zo is, dan is het handiger om dit in je eigen topic verder aan te stippen. Dit geldt ook voor andere dingen die je ervaart. Dat is overzichtelijker dan dat je in verschillende topics losse dingen benoemt. Ik heb dan ook je bericht over UPnP verplaatst naar je eigen topic. En daar de titel van aangepast om de bredere lading beter te dekken :)

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 13 november 2024
Raderius schreef:

Mijn V10 heeft ook de update gekregen. Gevolg is dat mijn hele configuratie is weggevaagd en op de default instellingen is gezet. Dat is herstelbaar maar mijn vaste telefoon werkt niet en in de configuratie staat dan ook het vaste nummer niet meer aangegeven. Dankzij een extra modem met wifi-werknet doen een aantal wifi apparaten het nog op de oude wifi namen. In de V10 staan nu weer de default wifi-netwerken geconfigureerd. Jammer toch het werkte al vele maanden zonder gebreken maar nu….

@Raderius,  we proberen de bestaande instellingen over te nemen bij de migratie. In de meeste gevallen lukt dat, maar soms helaas niet. Of niet volledig.  Voor de telefonie raad ik aan om de V10 te herstarten, en eventueel te resetten. Dit brengt je eigen instellingen niet terug, maar kan rare dingen wel verhelpen. Zodat je daarna weer, eenmalig, je wifi kunt instellen zoals je wilt. 

• Topper
  • 10 reacties
  • 13 november 2024
Erik van KPN schreef:
Rimrammer schreef:

I heb een vergelijkbaar probleem na de update: My Experia modem (H369A) changed my IP address last night | KPN Community. Resetten van de modem en aanpassen van instellingen werkt ook niet meer goed. Bij een hardware reset krijg ik wel een pop-up dat wifi gereset wordt, maar in werkelijkheid blijven de bestaande wifi instellingen e.g bewaard.

Hoi @Rimrammer, ik heb ook even gekeken naar wat je in je eigen topic schreef. Daaruit maak ik op dat de update naar de KPN Software bij jou minder vloeiend is verlopen. We proberen de bestaande instellingen over te nemen bij de migratie. In de meeste gevallen lukt dat, maar soms helaas niet. Of niet volledig.

Bij een reset zouden al je instellingen terug moeten vallen naar de fabrieksinstellingen. Waarbij we vervolgens wel je wifi instellingen herstellen naar die waardes die bij ons in het beheersysteem zijn opgeslagen. Als je die ook wilt wissen hebben we daar een aparte wifireset voor in de webinterface onder de instellingen. Je gaf aan dat je modem IP veranderd was. Als dit na een fabrieksreset nog steeds zo is, dan is het handiger om dit in je eigen topic verder aan te stippen. Dit geldt ook voor andere dingen die je ervaart. Dat is overzichtelijker dan dat je in verschillende topics losse dingen benoemt. Ik heb dan ook je bericht over UPnP verplaatst naar je eigen topic. En daar de titel van aangepast om de bredere lading beter te dekken :)

Bedankt voor de reactie. De mogelijke resets via de webinterface heb ik geprobeerd. Bij wifi krijg ik netjes onderstaande pop-up. Het netwerk start ook opnieuw. Alleen in werkelijkheid wordt de reset niet uitgevoerd. Hetzelfde voor de fabrieksreset met het knopje op de modem.

Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1017 reacties
  • 13 november 2024
ITVkijker schreef:
ITVkijker schreef:

Krijg vannacht de update. Mail en sms kwamen gelijktijdig binnen.

Update: heb geen update gekregen...

22 dagen later, vannacht in de herkansing.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 13 november 2024

Duidelijk @Rimrammer. Dan stel voor om dit verder op te pakken in je eigen topic. Ik zie dat Erik daar al bezig is. Dan blijft het hier overzichtelijk. 

Geen hier
Slimmerik
  • 71 reacties
  • 13 november 2024

Hallo!

Ik krijg zojuist een mail, dat mijn modem aankomende nacht een update krijgt, echter staat er niet in "welke" update. De verwijzing naar "meer info" levert niets op.

Ik heb een Experiabox V10 router op glasvezel met oud tft abonnement (en ook vaste telefonie).

Dit topic begint met dat er geupdate wordt naar versie V10.C.24.10.03, echter daaronder staat V10.C.24.12.05?

De uitleg gaat dan weer over versie V10.C.24.10.03 èn V10.C.24.10.01 en niets over V10. C.24.12.05...???

Ik zit nog op V1.01.00T04.3 intermediate en nav wederom een storing met itv gisteren, had ik "toevallig" dit topic zien staan en het is inmiddels ondoenlijk om alles door te lezen, mede omdat er ook naar andere topics wordt verwezen.

Nooit verwacht dat ik nu ineens een mail zou krijgen dat ik aankomende nacht dus een modem update ontvang (volgens de mail dan), want eerder werd "hier" gezegd, dat dat jaren kon duren> "kpn kennende"…

Er staat hierboven niet wat de laatste software versie V10.C.24.12.05 inhoud en hou kun je weten welke versie je ineens na al die jaren krijgt, skip ik nu ineens 2 of 3 updates... ik lees erg veel problemen, en heb echt geen tijd om nu nog alles door te lezen en/of screenshots van al mijn instellingen te maken, zeker als ik niet weet welke versie ik nu krijg, àls ik die al krijg; aankomende nacht?!

Maar normaal bij een volledige reset, dus met de paperclip, kwamen je oude instellingen gewoon terug.

Het meeste wat ik lees is voor mij te technisch, maar begrijp ik nou goed, dat je bij een volledige reset je oude instellingen verliest, "mocht" je problemen ervaren bij 1 van deze modem updates?

En waar staat wat er wat de wijzigingen zijn van V10.C.24.10.03 naar V10.C.24.12.05> ik zie geen uitleg over deze laatste update of lees ik erover heen?

Bvd.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 299 reacties
  • 13 november 2024

Het gaat om: V10.C.24.10.03

Blijkbaar staat er nog steeds iets van V10.C.24.12.05, maar dat moet weggehaald worden.

Geen hier
Slimmerik
  • 71 reacties
  • 13 november 2024

@MandersOnline Nou, dat is toch achterlijk... het is al niet (meer) te volgen en dan ook nog de laatste software versie fout benoemen.... ik kan alleen maar hopen dat de update (nog) niet komt, de vorige die werd aangekondigd hebt ik ook nooit gekregen en gezien de vele problemen hier beschreven, kan deze ook maar beter wegblijven dan.

Maar bedankt, ik wist niet dat er "foute" updates staan aangekondigd en vond het al vreemd!

LEDje
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 50 reacties
  • 13 november 2024

Ook de Experiabox V10 bij mij, met glasvezelaansluiting, krijgt komende nacht de update. Ik kreeg vanochtend daarover, vrijwel tegelijk, netjes een SMS- en mailbericht van KPN.

Voor de zekerheid heb ik schermafbeeldingen gemaakt van àlle instellingen in de Experiabox.

Daarnaast, misschien overbodig, zet ik voor de zekerheid eind van vanavond alle Wifi-verbindingen uit op al mijn (mobiele) apparaten. (De Wifi van de Experiabox laat ik uiteraard aanstaan. De Experiabox laat ik trouwens uiteraard in zijn geheel ongemoeid.) De datakabel naar de powerline-adapters, voor de verbinding naar de TV-ontvanger, en de telefoonkabel naar mijn vaste telefoon ontkoppel ik ook voor de zekerheid. Dit ontkoppelen doe ik voor de zekerheid om te voorkomen dat deze apparaten of de Experiabox eventueel in de war kunnen raken door de update.

Morgen in de loop van de dag, zodra ik er tijd voor heb, ga ik de apparaten weer 1 voor 1 verbinden met de Experiabox. Mocht 1 (of meerdere) apparaten problemen hebben met de verbinding, dan weet ik beter waar het eventuele probleem in zit.

Ik ben benieuwd, hopelijk loop ik niet tegen (al te grote ) problemen aan door de update.  

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 13 november 2024

Even mijn beklag doen hier. Geen enkele melding gehad, maar wel een volautomatische update van de firmware, waarna niets meer hetzelfde was…

De hele dag bezig geweest om instelling terug te zetten en te achterhalen. Niemand heeft hier kunnen werken. Alle port-forwarding naar de servers waren verloren gegaan, VPN werkte niet meer, en alle IP adressen van statisch/gereserveerd weer terug naar dynamisch.

En kers op de taart; wachtwoord gereset, dus de hele handel onbeveiligd. Omdat er zoveel andere zaken niet meer werkten was ik daar gelukkig snel achter. Maar ik mag hopen dat KPN andere gebruikers als de bliksem gaat vragen om het wachtwoord te verifieren en te veranderen.

Absoluut onverantwoorde update.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16393 reacties
  • 13 november 2024

@Tieske8 Wat vervelend om te horen dat je zoveel problemen hebt ervaren na de firmware-update, vooral als je instellingen verloren zijn gegaan en je netwerkbeveiliging niet meer op orde was. Bedankt voor je feedback. We zullen dit ook intern doorgeven zodat we dit soort situaties kunnen verbeteren.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 13 november 2024

Hier ook gisteravond 20uur onverwacht een update, die voor 22 oktober was aangekondigd. In de oude versie zag ik nooit alles wat aangesloten was, wat blijkbaar niet uitmaakte, maar nu is mijn  wifi repeater/access point kwijt. Ooit bijna 10 jaar geleden aangesloten. Ik weet zo helemaal niet meer wat te doen om dat ding en de achterliggende warmtepomp weer verbonden te krijgen met de cloud. Aan/uit blijkt niet te werken.

Geen hier
Slimmerik
  • 71 reacties
  • 14 november 2024

Helaas... Ik heb "een update" gekregen, V10.C24.10.02-P, nergens wat over te vinden; alleen een oud topic over V10.C24.10.02, dus zonder -P erachter, en dat topic is gesloten.

Was kort na 22 uur (dus de helpdesk slaapt al), ben al uren bezig, vaste telefonie doet niets meer en de servicetool werkt ook niet.

De interface is totaal niet wat hier omschreven wordt en lijkt in het niets op de oude ZTE pagina, ik kan niets van mijn instellingen terug vinden en op de modempagina staat niet uitgelegd wat de "medium beveiling" die ik her en der zie staan inhoud.

Ik heb geen geduld om te wachten tot de helpdesk "wakker" wordt en denk ook niet dat zij mij uit gaan leggen welke firmware versie dit in hemelsnaam is, en waarom mij nu een oude update door de strot geduwd wordt, die het vaste telefonie nummer volledig laat verdwijnen> dus ik kan niets meer bellen en niet gebeld worden.

Dus dan maar volledige reset, zoals het nu staat is het toch "abacadabra" voor mij en het is het enige wat ik kan proberen om mijn vate telefoon weer te laten werken.

Maar kan iemand mij vertellen waar de info staat over deze update; V10.C.24.10.02-P, dus met de -P erachter?!

En waar ik kan vinden hoe op deze webinterface, de veiligheids instellingen uitgelegd worden> "medium" zegt mij niets, maar klinkt niet best...

Geen hier
Slimmerik
  • 71 reacties
  • 14 november 2024

Ps,

Na 6 uur werk in de nacht, heb ik weer werkende telefonie. Reset naar fabrieksinstellingen lukte niet meer, oude instellingen bleven behouden.

Probleem in "geen vaste telefonie" zat in het feit dat mijn telefonie poort 1 al jaren niet werkte en ik al jaren op poort 2 zat en de service tool "snapte dat niet" .

Ik heb het werkend gekregen, maar nu te moe om mij in die overige instellingen te verdiepen, wat bijna onmogelijk is als je een update hebt die nergens op het forum te vinden is.

De webinterface wordt niet volledig getoond in kleinere schermen, dus als je sterk terugzoomd ziet het er wel zo uit als deze pagina vermeld, maar alleen leesbaar voor kabouters dan.

Rest mijn vraag, wat misschien in apart topic hoort; welke firmware is dit: V10.C.24.O2-P?

En waar vind ik uitleg over deze totaal andere instellingen, dan de ZTE pagina van de Experia box zelf?

Verder heb ik nog niet kunnen testen of AL mijn apparatuur nog werkt, daar ben ik te moe voor.

Ik vind het echt heel triest hoe kpn hier mee omgaat, dit is een update van juni 2024, en er zijn sindsdien zoveel problemen mee, (nu ook met latere versies dus) waarom dan toch doordouwen en nergens info over ALLE firmware updates, misschien weet 1 van de forumleden hier waar die -P op slaat, achter deze firmware versie?!

Ik kan alleen maar hopen, niet op korte termijn ook nog de versies die in het openings topic staan, door mijn strot geduwd te krijgen. mijn tijd van een nachtje doorhalen heb ik wel gehad en die waren tenminste leuk!

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 november 2024

Na de update krijg ik geen verbinding meer met de Omnik zonnepanelen omvormer.

Herstarten van zowel modem als omvormer lost niets op.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16149 reacties
  • 14 november 2024

Het was een zware bevalling voor jou blijkbaar @Geen hier, dat is niet zoals het hoort te gaan natuurlijk. Gelukkig had je vannacht de telefonie zelf weer aan de praat gekregen.

Ik weet zo niet hoe het met het versienummer zit, daar komen we nog op terug.

PeeeDeee schreef:

Na de update krijg ik geen verbinding meer met de Omnik zonnepanelen omvormer.

Herstarten van zowel modem als omvormer lost niets op.

Daar kan je het beste een eigen topic voor aanmaken @PeeeDeee, dan kan er met je meegekeken worden. We kunnen daar niet induiken in een Product Update, want dan lopen er meerdere dingen door elkaar en wordt het onoverzichtelijk.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2765 reacties
  • 14 november 2024

Wederom weer het hele modem van slag.

Alles is eruit Instellingen port forwards etc alles.

Waarom gebeurd dit toch elke keer bij KPN.

Kon gelukkig me Zwager helpen via ze hotspot

LEDje
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 50 reacties
  • 14 november 2024

Het is nu de morgen na de nacht dat de update zou worden uitgevoerd. Zou, want de Experiabox V10 bij mij heeft geen update gekregen afgelopen nacht, zoals gisteren aangekondigd door KPN via SMS en mail.

Beste @Jasper van KPN , hoe kan dit? En kan ik zelf vandaag iets doen zodat de update alsnog doorgevoerd wordt, zoals de stekker van de Experiabox er 1 minuut uit laten? Of een harde reset?

En mocht ik niet zelf ervoor kunnen zorgen dat de update alsnog doorgevoerd wordt, wanneer kan ik de update dan wel verwachten? Graag zou ik ook dan de dag van tevoren op de hoogte willen worden gesteld vanuit KPN dat die komende nacht de update wordt doorgevoerd.

Gezien de ervaringen die ik in dit topic lees is het niet zo dat ik deze update nou zo leuk vind. Maar aan de andere kant, ik stond er nu wel op ingesteld dat de Experiabox de update zou krijgen.

Vanuit KPN bekeken snap ik aan de andere kant ook wel dat alle Experiaboxen dezelfde software krijgen, ook vanwege dat deze software betere beveiliging biedt?

Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1017 reacties
  • 14 november 2024

Update binnen precies om 00:00. Alleen het 5Ghz spectrum blijft leeg. Is dit bekend?

• 22 reacties
  • 14 november 2024

Als eerste geprobeerd het default paswoord te wijzigen naar het paswoord van voor de update. Werkt niet. Zijn er nieuwe voorwaarden aan het paswoord gesteld in de nieuwe software? Oude paswoord werkte al jaren in de V10. Het blijft tobben met die update. Alle raad opgevolgd maar nog altijd mijn vaste telefoonnummer niet werkend. 

• Topper
  • 14 reacties
  • 14 november 2024

Gisteren ook de update gehad. Inderdaad alle port forwardings weg. Ik krijg ze nu wel weer ingesteld, maar poort 25 krijg ik niet meer geforward, wat wel redelijk essentieel is voor een eigen mailserver.
Bij een reboot zijn alle settings weer weg...

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2765 reacties
  • 14 november 2024

Port 25 staat toch inkomend al tijdje dicht?

Hier moest ik bij me zwagertje ook alles weer instellen waarom donderen ze alles uit je modem en staat alles als fabrieks?

• Topper
  • 14 reacties
  • 14 november 2024
MennoG78 schreef:

Port 25 staat toch inkomend al tijdje dicht?

Tot eergisteren bij mij dus niet. Maar ik had ook nog softwareversie 02.00.143W4. Graag zou ik poort 25 wel weer open willen hebben!

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16149 reacties
  • 14 november 2024

We doen verdere navraag over jouw versienummer @Geen hier. Het afwijkende versienummer in het startbericht hebben we nu aangepast, dank je daarvoor!
Dat de telefonie op poort 1 kwam te staan lezen we vaker naar deze update, dat is in onderzoek. Dat de tekst op mobiel niet goed te lezen is is ook bekend en daar wordt naar gekeken. Via een pc of laptop kan je alle opties wel goed lezen, in de Kennisbank kan je meer lezen over de mogelijkheiden: 

@LEDje Het lijkt erop dat de update bij jou niet is gelukt inderdaad. Mogelijk kon de updateserver jouw modem niet bereiken deze keer. Je zult in een latere ronde alsnog meegaan om de update te ontvangen. Je kunt jouw modem een reset geven, zodat die zich opnieuw aanmeldt, dan kan je de volgende keer wel mee.

@Lange Fries Heb je jouw Wifi repeater/access point al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd om te kijken of die daarmee de verbinding herstelt?

@ITVkijker Dat heb ik nog niet eerder gezien, is dat ook als je het modem opnieuw opstart?