Skip to main content
Updates

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03

Categorie:Experia Box V10
  • 4 september 2024
  • 459 reacties
  • 24956 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

459 reacties

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 266 reacties
  • 5 september 2024

Heb net even op MijnKPN zitten kijken, en heb inderdaad een vast nummer. 

Hoe kan ik dat eraf (laten) halen?

Abonnement wijzigen? 

Ik betaal er in ieder geval niks voor, mijn abonemment wordt er ook niet goedkoper van heb ik al gezien. 

Of beter even bellen met KPN? 

Wil namelijk voor de rest mijn abonnement absoluut niet veranderen!

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 5 september 2024
JanIvor schreef:

Als het hij u niet apart op de factuur staat, dan kunt u telefonie niet uitschakelen. De enige manier om er vanaf te komen is dan het abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 266 reacties
  • 5 september 2024
Nick83 schreef:
JanIvor schreef:

Als het hij u niet apart op de factuur staat, dan kunt u telefonie niet uitschakelen. De enige manier om er vanaf te komen is dan het abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Lekker dan. Nou, dan maar niet. 🤔🤪

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1840 reacties
  • 5 september 2024

Wat mij betreft hoef ik die update voor de V10 niet, ben al jaren aan dit modem gewend en prima wifi in mijn appartement en ziet niet te wachten op die zwarte wifi  schoteltjes

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28343 reacties
  • 5 september 2024
Nick83 schreef:
JanIvor schreef:

Wat verstaat KPN onder 'telefonie'?

Ik heb een telefoonnummer gekregen bij mijn internet/tv abonnement, maar heb geen telefoon op de V10 aangesloten. Weet het telefoonnummer niet eens, zie het wel staan als ik in de instellingen van de V10 kijk. 

Dan heeft u dus telefonie. Dat u geen telefoon aangesloten heeft maakt niet uit. Dat ziet KPN niet eens misschien. 

Dit inderdaad. Het gaat dan zuiver om het hebben van een KPN telefoonnummer in je abonnement. Of je een telefoontoestel aangesloten hebt is dan niet belangrijk. Betekent dat jij dus sowieso op dit moment de update niet gaat krijgen, @JanIvor.

JanIvor schreef:
PeterG schreef:

Dan weet je het telefoonnummer dus wel @JanIvor .

Je hebt dus een vast nummer bij je abonnement. Dat wordt bedoeld met telefonie. Het maakt dan niet uit of je er een toestel op hebt. Nummer kost € 2 per maand. Als je het niet gebruikt waarom laat je het er niet uit halen? 0800-0402 

Volgens mij betaal ik er niks voor. 

Tenminste niet apart vermeld op mijn factuur van KPN....

Heb het ook niet besteld, niet om gevraagd, etcetera. 

Bij oude alles-in-1 abonnementen zat telefonie erbij in, inderdaad. Dat hebben we recent gewijzigd. Dus je zou nu op je factuur moeten zien dat je Alles-in-1 2 euro goedkoper is geworden, en dat er een losse regel telefonie à 2 euro bij is gekomen.  Deze kun je laten verwijderen als je dat wilt. 

Als dat toch niet zo is, en je ziet niet een losse regel voor telefonie, dan kun je hem inderdaad niet laten verwijderen.

jimny schreef:

Wat mij betreft hoef ik die update voor de V10 niet, ben al jaren aan dit modem gewend en prima wifi in mijn appartement en ziet niet te wachten op die zwarte wifi  schoteltjes

Je gaat hem uiteindelijk toch gewoon krijgen, @jimny, daar valt niet aan te ontkomen. Kan nu zijn, kan volgend jaar zijn. Maar, als je nu prima wifi hebt, dan is er ook na de update geen enkele reden om SuperWifi erbij aan te schaffen. Updaten naar de KPN Software maakt je wifi niet ineens slechter.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1840 reacties
  • 5 september 2024
Erik van KPN schreef:
jimny schreef:

Je gaat hem uiteindelijk toch gewoon krijgen, @jimny, daar valt niet aan te ontkomen. Kan nu zijn, kan volgend jaar zijn. Maar, als je nu prima wifi hebt, dan is er ook na de update geen enkele reden om SuperWifi erbij aan te schaffen. Updaten naar de KPN Software maakt je wifi niet ineens slechter.

@Erik van KPN de tijd zal het leren 

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 266 reacties
  • 6 september 2024
Erik van KPN schreef:
Nick83 schreef:
JanIvor schreef:

Wat verstaat KPN onder 'telefonie'?

Ik heb een telefoonnummer gekregen bij mijn internet/tv abonnement, maar heb geen telefoon op de V10 aangesloten. Weet het telefoonnummer niet eens, zie het wel staan als ik in de instellingen van de V10 kijk. 

Dan heeft u dus telefonie. Dat u geen telefoon aangesloten heeft maakt niet uit. Dat ziet KPN niet eens misschien. 

Dit inderdaad. Het gaat dan zuiver om het hebben van een KPN telefoonnummer in je abonnement. Of je een telefoontoestel aangesloten hebt is dan niet belangrijk. Betekent dat jij dus sowieso op dit moment de update niet gaat krijgen, @JanIvor.

JanIvor schreef:
PeterG schreef:

Dan weet je het telefoonnummer dus wel @JanIvor .

Je hebt dus een vast nummer bij je abonnement. Dat wordt bedoeld met telefonie. Het maakt dan niet uit of je er een toestel op hebt. Nummer kost € 2 per maand. Als je het niet gebruikt waarom laat je het er niet uit halen? 0800-0402 

Volgens mij betaal ik er niks voor. 

Tenminste niet apart vermeld op mijn factuur van KPN....

Heb het ook niet besteld, niet om gevraagd, etcetera. 

Bij oude alles-in-1 abonnementen zat telefonie erbij in, inderdaad. Dat hebben we recent gewijzigd. Dus je zou nu op je factuur moeten zien dat je Alles-in-1 2 euro goedkoper is geworden, en dat er een losse regel telefonie à 2 euro bij is gekomen.  Deze kun je laten verwijderen als je dat wilt. 

Als dat toch niet zo is, en je ziet niet een losse regel voor telefonie, dan kun je hem inderdaad niet laten verwijderen.

@Erik van KPN

Ik heb nog eens gekeken (heb inderdaad een oud Telfort abonnement) en ik kan niet ontdekken over die 2 euro.

Kán blijkbaar wél mijn abonnement veranderen, dwz de telefonie er af halen, maar dan blijft mijn prijs hetzelfde(?)

Wat overigens prima zou zijn, gebruik de telefonie vanaf begin van dit abonnement toch niet. 

Maar ben nogal huiverig om verder te klikken, vrees toch dat ik dan aan een nieuw abonnement vast kom te zitten die (hoogstwaarschijnlijk) duurder voor mij gaat uitpakken...…

Dan wacht ik maar wat langer op die KPN software, als jij zegt dat je 'm uiteindelijk tóch krijgt. 

Nogmaals, het gaat mij om het feit dat ik dan betere wifi in mijn tuin kan hebben, dmv 1 SW2 in de garage, en dat dan de wifi, in tegenstelling tot nu, óók aanblijft op de V10.

Vindt het onzin om 2 SW2's bekabeld te moeten aansluiten, 1 bij de V10 en de andere zo gezegd in de garage. 

De wifi van de V10 is namelijk voor nu prima toereikend, op de achtkant van mijn huis (tuin) na. 

PeterG
Superuser
  • 60992 reacties
  • 6 september 2024

Janivor schreef: Ik heb nog eens gekeken (heb inderdaad een oud Telfort abonnement) en ik kan niet ontdekken over die 2 euro.Kán blijkbaar wél mijn abonnement veranderen, dwz de telefonie er af halen, maar dan blijft mijn prijs hetzelfde(?)  

Hallo @JanIvor . AhaBij oud Telfort abonnementen is en blijft telefonie inbegrepen. En zie je het dus niet apart op je factuur. Alleen bij de oude KPN Alles-in-één abonnementen is het onlangs gewijzigd.

Je zult echter wel betalen voor voor het telefoonnummer alleen is dat dan niet gespecificeerd. Maar zal bij een Telfort abonnement ook ~€ 2 zijn. Wil je in jouw situatie dat nummer niet meer dan zul je toch echt over moeten naar het huidige kpn abonnement. Daar kun je het dan weglaten.

Reken zelf even uit hoeveel je kwijt bent als het aanbod (internet, tv, pakketten) gelijk blijft. Oh ja, je gaat dan wel over naar de TV+ ontvanger.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 september 2024

In de nacht van 4 op 5 september heb ik de modem update V10.C.24.10.01 gekregen.

Het viel mij op dat de inlog van de modem weer naar de default gereset is; dus mijn aangepaste wachtwoord werkte niet meer. Nu wil ik mijn wachtwoord weer aanpassen, maar de wachtwoord controle (waarschijnlijk een regex op het wachtwoord veld?) keurt mijn wachtwoord niet goed terwijl het wel aan de vereisten lijkt te doen.

Maar de wachtwoord regex controle blijft maar aangeven dat het niet voldoet aan deze eis:

ten minste één cijfer of speciaal teken bevatten $@.!%*#?&

Getest op Mac browsers Chrome, Brave en Firefox, allen hetzelfde resultaat. Bijgaand een voorbeeld screenshot.

(misschien dat dit al een issue is uit de vorige update V10.C.24.06.02 ?)

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 6 september 2024
stenkate schreef:

Maar de wachtwoord regex controle blijft maar aangeven dat het niet voldoet aan deze eis:

Dat is bij KPN altijd al gezeik geweest. Is bij de SuperWiFi's en Experia WiFi's ook zo. Als je daar een ander wachtwoord voor in moet stellen, dan moet je ook van alles proberen totdat het een keer lukt.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28343 reacties
  • 6 september 2024
stenkate schreef:

Getest op Mac browsers Chrome, Brave en Firefox, allen hetzelfde resultaat. Bijgaand een voorbeeld screenshot.

(misschien dat dit al een issue is uit de vorige update V10.C.24.06.02 ?)

Het probleem hier zijn de = en de > 

De Software accepteert alleen die speciale tekens die daar expliciet genoemd worden.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 september 2024
Erik van KPN schreef:

Het probleem hier zijn de = en de > 

De Software accepteert alleen die speciale tekens die daar expliciet genoemd worden.

Dank, dat was inderdaad de oplossing. Ik had dit zelf natuurlijk nog scherper kunnen checken, tegelijkertijd is dit dan klantfeedback dat die helptekst iets duidelijker kan in de trant van onderstaand, aangezien mijn aanname was dat alle speciale tekens ok waren.

ten minste één cijfer of speciaal teken bevatten uit deze mogelijke tekens $@.!%*#?&

PeterG
Superuser
  • 60992 reacties
  • 6 september 2024

Maar er staat toch dat alleen die tekens mogelijk zijn ​​​​​​@stenkate ?

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 september 2024
PeterG schreef:

Maar er staat toch dat alleen die tekens mogelijk zijn ​​​​​​@stenkate ?

Je hebt gelijk hoor.

Aan de andere kant is bekend dat mensen online slecht lezen. Ik ben er hier blijkbaar een goed voorbeeld van, ik las namelijk

ten minste één cijfer of speciaal teken bevatten
$@.!%*#?& (en deze reeks las ik blijkbaar niet)

Vandaar mijn suggestie voor iets als

ten minste één cijfer of speciaal teken bevatten uit deze mogelijke tekens $@.!%*#?&

• Topper
  • 11 reacties
  • 6 september 2024
Erik van KPN schreef:

Ah, dus op je eigen apparaat. Check. En jij hebt afgelopen nacht deze update gekregen, @JeanD, dus dan had je voorheen nog de oude firmware, toch?

Waren er ook in de V10 wifi instellingen gewijzigd? Dingen zoals de wifinaam, of misschien de beveiligingsinstellingen?

Klopt Erik.  Maar Er ik heb meer veranderingen ontdekt  

-Zo is er een wifinetwerk bij gekomen met de naam …..5g 2.

-Mijn robotstofzuiger en mijn printer moeten opnieuw worden geïnstalleerd. 

-Wifi valt regelmatig weg, standaard gateway niet beschikbaar.

Hoe stel ik de wifi kanalen nu? Ik kan dat niet meer vinden in de app

Tot de update van ExperiaV10  functioneerde alles prima. Ik ben niet blij ): 

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 266 reacties
  • 6 september 2024

@PeterG

Dank u voor deze opheldering. 

Ik ben altijd duurder uit als ik nu verander van abonnement. 

En heb persoonlijk ook nog geen zin in dat tv+ gebeuren. 

Dan zit er maar 1 ding op en dat is rustig afwachten tot ik de update uiteindelijk toch krijg. 👍

• Topper
  • 11 reacties
  • 6 september 2024
Erik van KPN schreef:

Ah, dus op je eigen apparaat. Check. En jij hebt afgelopen nacht deze update gekregen, @JeanD, dus dan had je voorheen nog de oude firmware, toch?

Waren er ook in de V10 wifi instellingen gewijzigd? Dingen zoals de wifinaam, of misschien de beveiligingsinstellingen?

Klopt Erik.

Wat nog meer is veranderd:

-Er is een wifi netwerknaam bij gekomen …..5g 2

-De stofzuigrobot en de printer zijn niet meer verbonden en moeten opnieuw worden geïnstalleerd

-De wifi valt regelmatig uit “standaard gateway niet bereikbaar”

In de app kan ik de wifi kanalen niet instellen. Waar kan dat nu?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17545 reacties
  • 6 september 2024
JeanD schreef:

Je gebruikte daarvoor de KPN Thuis app neem ik aan. Dat werkt niet meer.

Met ingang van de nieuwe KPN software gaat dat via de MijnKPN app.

Je kan ook inloggen in de webinterface van het modem → http://192.168.2.254/

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28343 reacties
  • 6 september 2024

Er zijn een paar aandachtspunten als je gemigreerd bent, @JeanD. Deze staan vermeld in het startbericht, onder een uitvouwitem. Dus het kan zijn dat je dit gemist hebt. Daarom heb ik dit in het startbericht nu aangepast. Hier nog even de dingen die jij ook aangeeft:

JeanD schreef:
Erik van KPN schreef:

Klopt Erik.

Wat nog meer is veranderd:

-Er is een wifi netwerknaam bij gekomen …..5g 2

Dit komt denk ik hiervan:

Gesplitste wifi wordt Extra wifi

In de V10 is het mogelijk om de frequenties van de wifi te splitsen. Daarmee bedoelen we dat je de 2,4GHz en 5 GHz frequentie elk een andere naam en wachtwoord kunt geven om op die manier twee wifinetwerken te creëren. 

De nieuwe KPN Software heeft deze mogelijkheid niet. In plaats daarvan heeft het Extra wifi. Dit is een los extra wifinetwerk dat je aan kunt zetten. Hierbij kun je zelf kiezen of dat netwerk zowel 2,4GHz en 5 GHz gebruikt, of maar één van beide. 

Als je op dit moment gebruik maakt van gesplitste wifi, dan wordt dit na de update overgezet naar Extra wifi. Je 2,4GHz netwerk wordt Extra wifi, Je 5GHz netwerk wordt je hoofdwifi.

Meer over hoe je Extra wifi instelt of aanpast met de nieuwe Software lees je hier.

JeanD schreef:

-De stofzuigrobot en de printer zijn niet meer verbonden en moeten opnieuw worden geïnstalleerd

Dit zal daar denk ik ook van komen. In de basis zou je met de robot en de printer gewoon weer moeten kunnen kiezen voor ‘verbinding maken’ en zou het dan weer moeten werken. Je originele wifinetwerk is er nog wel, maar is onder water iets veranderd. Waardoor een apparaat dan even de verbinding kan verliezen. Maar herverbinden zou dan voldoende moeten zijn.

JeanD schreef:

De Thuis app werkt inderdaad niet meer. Dit kan nu, zoals RBxx al aangeeft, via de MijnKPN app.

RBxx schreef:

Je gebruikte daarvoor de KPN Thuis app neem ik aan. Dat werkt niet meer.

Met ingang van de nieuwe KPN software gaat dat via de MijnKPN app.

Je kan ook inloggen in de webinterface van het modem → http://192.168.2.254/

JeanD schreef:

-De wifi valt regelmatig uit “standaard gateway niet bereikbaar”

Dit is niet iets wat zou moeten gebeuren na de update. Als je dat nog niet gedaan hebt raad ik je een herstart van je V10 aan. Maak hem even 30 seconden stroomloos door de stekker uit het stopcontact te halen of de aan/uitknop achterop te gebruiken. Dit zou al moeten helpen met gekke dingen na de update. 

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 266 reacties
  • 8 september 2024

@Erik van KPN 

Hallo Erik, en mede KPN'ers.

Nog even terugkomend op mijn vaste telefonie verhaal, met mijn oude Telfort abonnement, ik heb net mijn contract verlengd met de mogelijkheid om mijn vaste telefonie te verwijderen. Dit dus gedaan, hoe zijn mijn kansen op de update nu? 😁

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 8 september 2024

Gefeliciteerd met je nieuwe abonnement @JanIvor! 😁 De selectie voor de update is willekeurig, je krijgt vanzelf bericht als je aan de beurt bent maar de telefonie zorgt er nu in elk geval niet meer voor dat je niet in de selectie zit. 
Dus duimen dat je snel aan de beurt bent! 🤞

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 266 reacties
  • 8 september 2024
Sanne van KPN schreef:

Gefeliciteerd met je nieuwe abonnement @JanIvor! 😁 De selectie voor de update is willekeurig, je krijgt vanzelf bericht als je aan de beurt bent maar de telefonie zorgt er nu in elk geval niet meer voor dat je niet in de selectie zit. 
Dus duimen dat je snel aan de beurt bent! 🤞

En dan maar hopen dat de update brengt wat ik ervan hoop/verwacht.... 🙂

• 374 reacties
  • 9 september 2024

Niet te veel van verwachten, dan kan het niet tegenvallen 🤣🤣

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 september 2024

Goedemorgen, kan ik terug downgraden? Al mijn portforwardings (Hikvision) werken niet meer. Tot gisteren wel….

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 10 september 2024
Ludooyke schreef:

Goedemorgen, kan ik terug downgraden? Al mijn portforwardings (Hikvision) werken niet meer. Tot gisteren wel….

Nee. Dat kan niet. U zult de poortforwardings er opnieuw in moeten zetten.