Skip to main content
Updates

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03

Categorie:Experia Box V10
  • 4 september 2024
  • 459 reacties
  • 24956 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

459 reacties

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 11 september 2024

@Alexandra van KPN Bedankt voor het meenemen van mijn probleem naar het modemteam. Ik hoor graag z.s.m. wat daar het resultaat van is.

Voor wat betreft bellen met 0800-0402, en met alle respect: ik heb dit traject vanochtend al helemaal doorlopen (40 minuten) en samen met de medewerker alles geprobeerd wat voor hem mogelijk was. Helaas dus zonder resultaat. Ik ziet niet in wat opnieuw bellen daar nog aan toe kan voegen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15417 reacties
  • 11 september 2024

@Abelard2024 onze telefonische collega's kunnen je hier echt het beste mee helpen omdat jullie daar direct contact hebben. Wil je het toch liever via het forum met de community bespreken kun je hier ook altijd een eigen topic voor aanmaken. Het is niet handig dit hier in de Product update te doen. We willen hier de feedback graag centraal houden op deze specifieke update

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 11 september 2024
Thomas van KPN schreef:

@Abelard2024 onze telefonische collega's kunnen je hier echt het beste mee helpen omdat jullie daar direct contact hebben. Wil je het toch liever via het forum met de community bespreken kun je hier ook altijd een eigen topic voor aanmaken. Het is niet handig dit hier in de Product update te doen. We willen hier de feedback graag centraal houden op deze specifieke update

@Thomas van KPN ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Ik heb gebeld en alles is nagelopen. Dat heeft tot op heden niets opgeleverd. Mijn problemen zijn begonnen met deze specifieke update, en ik ben niet de enige die hier precies hetzelfde probleem genoemd heeft. @cw66  heeft ook precies hetzelfde probleem hier gemeld, en op de dag voor mijn update heb ik ook een melding gezien van iemand die na deze update z’n camera’s niet meer van buitenaf kon benaderen en ook de bijbehorende instellingen steeds opnieuw kwijt raakte. Allemaal feedback die m.i. alles te maken heeft met deze specifieke update en daarom m.i. hier thuis hoort.

Dus, waarom zou dit hier niet thuis horen?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23342 reacties
  • 11 september 2024

De melding zelf hoort zeker hier. Maar omdat we specifiek op jouw situatie gaan inzoomen blijft het hier overzichtelijk. Ik zie ook een andere melding en dat Alexandra het al heeft meegenomen, zoals het hoort, maar hoe meer we weten hoe beter. Dat is de enige reden. Daarom het verzoek om een eigen topic aan te maken en niet hier te reageren. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 september 2024

Vannacht (11-12 september) de aangekondigde update gehad voor Experiabox V10 waardoor hele thuisnetwerk de volgende dag overhoop lag.

De update heeft bij mij:

• Standaard wachtwoord is ingesteld voor inlog → was niet van tevoren gemeld dat dit zou gebeuren en ik kan mij voorstellen dat als internet het thuis gewoon doet mensen hier niet van bewust zijn dit een beveiligingsrisico is geworden. Gaat KPN hier nog achteraan mailen om mensen ervan bewust te maken en wachtwoorden te laten aanpassen?
  • Portwording instellingen niet meegenomen waardoor systemen niet meer bereikbaar zijn. Hierdoor moet ik alles weer uitzoeken en terug zetten wat een halve dag gaat kosten
  • User Interface voor het instellen van portforwarding is een drama geworden. Je kunt instellingen voor bepaalde doeleinden niet meer groeperen onder 1 naam (bv Synology, Home Assistent of Playstation) zoals in de oude interface, maar alles moet je per portforward een eigen naam geven (bv Synology_22, Synology_448, etc).
  • Sommige apparaten worden nu Device-XX genoemd, waardoor het lastig is te bepalen welk apparaat dit nu daadwerkelijk is, zeker als je bepaalde apparaten een statisch IP adres wil toekennen.
  • WiFi wachtwoord was teruggezet naar fabrieksinstellingen. Niet dat ik KPN wifi zelf gebruik (uitgezet ivm Ubiquiti Access Points), maar toch...

Klantenservice kon er alleen maar een melding van maken om ervoor te zorgen dat dit “in de toekomst beter wordt gedaan” en excuses aangeboden voor het ongemak.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30822 reacties
  • 12 september 2024

Ha @Hoang80, wat rot dat dit voor zoveel werk gekost heeft! Ik deel even het linkje van de reactie die mijn collega Erik hierboven typte, daar staat iets meer informatie in, misschien ook handig voor jou.

Daarnaast alles over Portforwarding op de V10, dat maakt het hopelijk iets makkelijker:

Het kan helaas bij de migratie gebeuren dat eigen instellingen niet allemaal worden meegenomen, we doen onze best om dit te voorkomen!

We nemen in ieder geval alle feedback mee naar de ontwikkelaars. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 september 2024

Hi @Marcia van KPN,

Dank je voor de link naar de eerdere post van je collega. Deze had ik inmiddels ook reeds voorbij zien komen bij het door scannen van het forum.

De site van jouw link over portforwarding op de V10 is outdated en de uitleg maakt gebruik van de oude interface en niet de nieuwe (omslachtigere) interface. Die site zou dus moeten worden geüpdatet zodat de uitleg van het gebruik van de nieuwe interface wordt weergegeven.

Ik ben er wel uitgekomen, maar zoals ik aangeef, is het een omslachtiger proces en uiteindelijk ook minder overzichtelijk, waar de ontwikkelaars beter rekening mee hadden kunnen houden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7558 reacties
  • 12 september 2024
Hoang80 schreef:

Hi @Marcia van KPN,

Dank je voor de link naar de eerdere post van je collega. Deze had ik inmiddels ook reeds voorbij zien komen bij het door scannen van het forum.

De site van jouw link over portforwarding op de V10 is outdated en de uitleg maakt gebruik van de oude interface en niet de nieuwe (omslachtigere) interface. Die site zou dus moeten worden geüpdatet zodat de uitleg van het gebruik van de nieuwe interface wordt weergegeven.

Ik ben er wel uitgekomen, maar zoals ik aangeef, is het een omslachtiger proces en uiteindelijk ook minder overzichtelijk, waar de ontwikkelaars beter rekening mee hadden kunnen houden.

Bedankt voor de gerichte feedback @Hoang80, dit gaan we uiteraard doorgeven aan de ontwikkelaars! 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 september 2024

Een van de verbeteringen in de update:

• De topologiepagina (netwerkoverzicht) is verbeterd om te zorgen dat aangesloten wifipunten niet wegvallen in de weergave. 

Sommige aangesloten wifi punten vallen nog steeds weg in de weergave. Reload van de lijst heeft geen effect ook al hebben de weggevallen wifi punten gewoon verbinding.

Maar los eerst het “niet opslaan van gewijzigde instellingen” maar op.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7726 reacties
  • 13 september 2024
cw66 schreef:

Een van de verbeteringen in de update:

• De topologiepagina (netwerkoverzicht) is verbeterd om te zorgen dat aangesloten wifipunten niet wegvallen in de weergave. 

Sommige aangesloten wifi punten vallen nog steeds weg in de weergave. Reload van de lijst heeft geen effect ook al hebben de weggevallen wifi punten gewoon verbinding.

Maar los eerst het “niet opslaan van gewijzigde instellingen” maar op.

Bedankt voor de feedback! Gaan we meenemen.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 13 september 2024

Na de update heeft mijn modem hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Na hard en softwarematige herstart/herstel naar fabrieksinstellingen, spanningsvrij, zonder wan-kabel… zoals kpn medewerkers of de helpdesk suggereren… iedere keer instellingen kwijt en terug naar default. Dit lijkt mij iets wat kpn eerst zelf moet onderzoeken en fixen in de firmware zelf.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27442 reacties
  • 13 september 2024

@Gieluap  we nemen je feedback zeker mee!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 september 2024

Oei, oei wat een ellende.. Dit was voor het eerst dat ik een berichtje kreeg dat ik mijn modem een update zou krijgen. Naast een totaal nieuwe interface (mag, ik kom van telfort af), alle statische dhcp toewijzingen gewist, wachtwoord gereset, portforwards gewist, dns niet meer instelbaar. Heb ik het meeste zo goed als kan hersteld, nou herstart ik net het modem.. weer alles gewist. Dit is geen uitzondering meer, dit is niet getest.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 15 september 2024
Erik van KPN schreef:

Het kan gebeuren dat eigen instellingen niet of niet helemaal overgenomen worden bij de migratie​​. We doen ons best om dat wel te doen, maar de nieuwe Software is zo anders dat het soms echt niet lukt. 

Je zult dan, eenmalig, de eigen instellingen opnieuw moeten doen. Het kan daarbij helpen om dan van te voren even de V10 te resetten.

DNS aanpassen kan ook nog gewoon. Specifiek hoe je dit doet lees je hier:

@Harm007 Hierboven een stuk uitleg van een reactie van Erik eerder in deze Product Update. Niet handig om alles nogmaals in te moeten stellen, dus doe voor de zekerheid een reset van je V10. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 177 reacties
  • 15 september 2024

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar waarom mensen met pairbonding deze update nog niet krijgen. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 15 september 2024

Voor Pairbonding werkt het nog niet helemaal zoals we willen, dus dat moet eerst opgelost voordat we hem daarvoor uitbrengen. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 16 september 2024

91 reacties en veel commentaar op commentaar. Totaal onleesbaar deze reactielijst.

Kan er geen onderwerp selectie of zoekfunctie worden toegevoegd?

Ik was wel beniewd naar reacties op het verwijderde modem instellingen wachtwoord, en of iedereen de knop “wachtwoord vergeten”(standaard ww)kan ‘misbruiken’

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1350 reacties
  • 16 september 2024

Wat is de gedachtegang van misbruiken pw reset. Als je dit uitvoert wordt er gevraagd om de knop op het apparaat zelf in te drukken ter bevestiging. De gebruiker zelf moet dus aanwezig zijn om het te kunnen uitvoeren. Of de inbreker. Maar goed die is dan toch al binnen. Lijkt me dat je dan een probleem van een andere orde hebt.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30822 reacties
  • 16 september 2024
Hoang80 schreef:

Hi @Marcia van KPN,

Je hebt helemaal gelijk, dan kan je beter deze gebruiken. Mijn fout!

@blablablaap in dit topic kunnen vragen, opmerkingen etc. over de laatste update worden geplaatst. Wij nemen dit dan weer mee richting de collega's van het modem team, zodat we er mee aan de slag kunnen indien nodig. Als er veel vragen over zijn, dan kan het topic wat langer worden inderdaad. Voor wat betreft je vraag: ik denk dat de reactie van BruisTablet terecht is: je moet bij het modem aanwezig zijn om dit uit te kunnen voeren, volgens mij is daar niet heel makkelijk misbruik van te maken.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 16 september 2024
BruisTablet schreef:

Wat is de gedachtegang van misbruiken pw reset. Als je dit uitvoert wordt er gevraagd om de knop op het apparaat zelf in te drukken ter bevestiging. De gebruiker zelf moet dus aanwezig zijn om het te kunnen uitvoeren. Of de inbreker. Maar goed die is dan toch al binnen. Lijkt me dat je dan een probleem van een andere orde hebt.

eh nee hoor, ik probeerde in te loggen met admin en mn eigen wachtwoord. dit wachtwoord werd na de update niet meer herkend. Onder het inlogscherm stond een knopje ww vergeten. Daar op drukken is voldoende om een nw aan te maken… Geen knop op modem nodig.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 16 september 2024
Marcia van KPN schreef:
Hoang80 schreef:

Hi @Marcia van KPN,

Je hebt helemaal gelijk, dan kan je beter deze gebruiken. Mijn fout!

@blablablaap in dit topic kunnen vragen, opmerkingen etc. over de laatste update worden geplaatst. Wij nemen dit dan weer mee richting de collega's van het modem team, zodat we er mee aan de slag kunnen indien nodig. Als er veel vragen over zijn, dan kan het topic wat langer worden inderdaad. Voor wat betreft je vraag: ik denk dat de reactie van BruisTablet terecht is: je moet bij het modem aanwezig zijn om dit uit te kunnen voeren, volgens mij is daar niet heel makkelijk misbruik van te maken.

zie mijn reactie naar bruistablet. Na update heb ik het modem niet aangeraakt. Ook jammer dat ik al mn toegekende vaste ipadressen opnieuw moest toekennen, én dat er wat haperingen in de wijzigingen zijn. De weergave in de diverse schermen is wat traag/onjuist. Ook mis ik een update/uitvoeren knopje.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27442 reacties
  • 16 september 2024

De weergave in de diverse schermen is wat traag/onjuist. 

Heb je screenshot(s)? 

@blablablaap :  Wat bedoel je met update/uitvoeren knopje?  Dus jij ziet nu niet de oranje optie om te resetten? (zet terug naar fabrieks instellingen )

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 16 september 2024
blablablaap schreef:
BruisTablet schreef:

eh nee hoor, ik probeerde in te loggen met admin en mn eigen wachtwoord. dit wachtwoord werd na de update niet meer herkend. Onder het inlogscherm stond een knopje ww vergeten. Daar op drukken is voldoende om een nw aan te maken… Geen knop op modem nodig.

sorry foutje. het is niet de ‘knop’ wachtwoord vergeten, maar de ‘knop’ daaronder: standaard wachtwoord.

Deze kun je na invoeren modem ipadres gebruiken om een nieuw ww te maken. ik dacht dat dat standaard ww altijd te gebruiken was.

Nu blijkt dat het standaard ww dat deze knop oplevert maar 1keer werkt.

Deze knop werkt vast alleen na een modem reset?

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 16 september 2024
Erwin van KPN schreef:

De weergave in de diverse schermen is wat traag/onjuist. 

Heb je screenshot(s)? 

@blablablaap :  Wat bedoel je met update/uitvoeren knopje?  Dus jij ziet nu niet de oranje optie om te resetten? (zet terug naar fabrieks instellingen )

was ik niet duidelijk. excuus.

De factory reset knop heb ik wel, maar wil ik niet gebruiken, ik wil de wijzigingen die ik gemaakt heb opslaan.

Misschien worden wijzigingen real time verwerkt? Is verversen van de browser pagina een optie? Normaal heb je een knop: wijzigingen opslaan? Deze kan ik nergens vinden.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27442 reacties
  • 16 september 2024

Kun je een voorbeeld noemen van zo'n wijziging. Ik zie bij de meeste opties  dit staan: