Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3

Categorie:Experia Box V10
  • July 15, 2025
  • 235 reacties
  • 10277 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3
Toon eerste bericht

235 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 16, 2025

Beste ​@Erwin van KPN en ​@Erik van KPN de vaste telefoon deed het weer toen we thuis kwamen, bedankt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 16, 2025

@Frits van Leeuwen, dat is inderdaad de SuperWifi 1. Henk heeft dit al goed uitgelegd, waarvoor dank. Dit is dus nog even afwachten. 

V1.01.00T04.4Intermediate is bij mij ook nog steeds actief. 
Ik heb al een aantal keer gelezen dat er een nieuwe versie aan komt, Maar ik zie niets gebeuren.

Ja, hier ook. Dat komt door m'n SuperWifi 1. In het startbericht kun je lezen dat eerst updates worden gedaan, dus modems die al een vorige versie van de nieuwe software hebben en ook migraties van "losse" V10's. Dan mondjesmaat huishoudmigraties met de SuperWifi 2. De SuperWifi 1 wordt momenteel alleen nog gemigreerd icm met de Box 12. Zo gaat het al een tijdje. Tegen de tijd dat V10 huishoudmigraties met SW1 aan de beurt zijn, is er weer een nieuwe versie van de V10 software beschikbaar en begint het hele circus weer van voren af aan. De kans dat je met een SW1 snel aan de beurt komt is voorlopig dus klein. Anderzijds werkt alles bij mij prima, dus erg rouwig ben ik er niet om. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 16, 2025

Beste ​@Erwin van KPN en ​@Erik van KPN de vaste telefoon deed het weer toen we thuis kwamen, bedankt.

Dan heeft de actie van Erwin geholpen, blij om te zien! 

• July 16, 2025

de wifi versterkers die ik heb worden op het apparaat Superwifi punten genoemd. Ze zijn rond en wit.

Dan heb je SuperWifi 1, net als ik, en daarmee worden icm de V10 nog geen migraties uitgevoerd. Zal wellicht nog wel even duren. Of je daar in deze fase van het migratieproces rouwig om moet zijn waag ik te betwijfelen 🤔. 

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik krijg deze melding op mijn kpn-tv+ box. Is dit de aankondiging van de update van mijn V10 en experia wifi? Of moet ik deze maar negeren?

• July 17, 2025

Deze kende ik nog niet. Ik weet niet beter of je krijgt een e-mail en/of SMS voor de update. Ik heb ook nog nergens gelezen dat je een QR-code moet scannen om de update te initiëren: updates zouden automatisch moeten komen zonder tussenkomst van de klant. Zie ook het startbericht. Sowieso zou ik voorzichtig zijn met QR-codes. Misschien kan ​@Erik van KPN hier meer over vertellen. 

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Deze kende ik nog niet. Ik heb ook nog nergens gelezen dat je een QR-code moet scannen om de update te krijgen. Sowieso zou ik voorzichtig zijn met QR-codes. Misschien kan ​@Erik van KPN hier meer over vertellen. 

De qr code laat je zien op de kpn site hoe je je router moet resetten. Maar ik meende eerder gelezen te hebben dat dit geen effect zou hebben als je niet in de batch zit. Ik ben het met je eens dat deze aankondiging verwarrend kan werken, ik doe daarom nog even niets. Heb de V10 met experia wifi’s dus voorlopig nog niet aan de beurt

Jasper van KPN
Moderator

Over het algemeen krijg je de aankondiging van de update per mail en/of sms inderdaad. En dan wordt het modem enkele dagen later bijgewerkt.

Maar ik meende eerder gelezen te hebben dat dit geen effect zou hebben als je niet in de batch zit.

Bij mijn weten ook inderdaad. Ik ga ook even kijken of we hier meer over kunnen vinden, komen we op terug!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 17, 2025

Over het algemeen krijg je de aankondiging van de update per mail en/of sms inderdaad. En dan wordt het modem enkele dagen later bijgewerkt.

Maar ik meende eerder gelezen te hebben dat dit geen effect zou hebben als je niet in de batch zit.

Bij mijn weten ook inderdaad. Ik ga ook even kijken of we hier meer over kunnen vinden, komen we op terug!

Resetten heeft geen zin als migratie niet voor je aan staat. Als de migratie wel aan staat (dus je hebt een mail gekregen) maar het is niet gelukt om te updaten dan heeft een reset wel zin omdat je dan opnieuw verbinding maakt met het modem beheer systeem welke de update dan zou kunnen pushen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 17, 2025

Ik krijg deze melding op mijn kpn-tv+ box. Is dit de aankondiging van de update van mijn V10 en experia wifi? Of moet ik deze maar negeren?

Deze melding sturen we naar klanten die al overgezet zijn naar de KPN Software. Maar waar wij in ons beheersysteem zien dat we geen goede connectie met het modem hebben. Waardoor we update(s) naar hogere versies niet kunnen pushen. En we je dus ook niet mee kunnen nemen in een updategroep. 

De klanten waar dit zo is, en die TV+ hebben, sturen we op deze manier een bericht. We zien dat dit net wat effectiever is dan een mail sturen.

De connectie met het beheerplatform wordt over het algemeen hersteld als je een reset doet. En dan krijg je ook direct die versie van de KPN Software die wij als on-reset hebben ingesteld. Dat is op dit moment nog deze versie:

De versie waar dit topic over gaat is op dit moment nog alleen te krijgen als je in een van de updategroepen zit van ons uit. Hij zal op een later moment on-reset gezet worden.

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik begrijp dus dat mijn V10 dus geen goede connectie heeft met het beheersysteem en daardoor deze melding is opgekomen. 

ik moet dus een reset uitvoeren, maar dan een soft reset (herstelknop) of fabrieksreset? 

@Erik van KPN  weet je zeker dat er dan voor mij een upgrade klaar staat? Omdat ik de combi V10 met experia wifi heb.

• July 17, 2025

​ weet je zeker dat er dan voor mij een upgrade klaar staat? Omdat ik de combi V10 met experia wifi heb.

Erik geeft aan dat je deze melding alleen zou krijgen als je al eerder overgezet bent op de nieuwe KPN Software. Welke versie heb je nu dan?

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

​ weet je zeker dat er dan voor mij een upgrade klaar staat? Omdat ik de combi V10 met experia wifi heb.

Erik geeft aan dat je deze melding alleen zou krijgen als je al eerder overgezet bent op de nieuwe KPN Software. Welke versie heb je nu dan?

Ik heb de 4.4 intermediate versie.

ik lees dat ik de melding krijg omdat mijn modem niet goed in het beheersysteem hangt en er wel een upgrade klaar zou staan, maar dat wil ik wel graag zeker weten voordat ik de reset (soft of fabriek) ga uitvoeren.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 17, 2025

Hmmm, met deze combinatie zou ik dat niet verwachten ​@marceltervoert 

Ik begrijp dus dat mijn V10 dus geen goede connectie heeft met het beheersysteem en daardoor deze melding is opgekomen. 
ik moet dus een reset uitvoeren, maar dan een soft reset (herstelknop) of fabrieksreset? 
@Erik van KPN  weet je zeker dat er dan voor mij een upgrade klaar staat? Omdat ik de combi V10 met experia wifi heb.

Ik ga dit specifiek even checken, dus doe voor nu nog maar even niets. 

Wel in het algemeen alvast het antwoord: we bedoelen echt een volledige fabrieksreset.

• July 17, 2025

Als ik het goed begrijp is die melding alleen voor klanten die al een eerdere versie van de nieuwe​ KPN Software op hun V10 hebben staan én waarbij er een probleem is met het beheersysteem.

Ik heb een tijdje terug een e-mail aankondiging gehad van een migratie van m'n SuperWifi's 1, met het verzoek die opnieuw te starten. Dat bericht had ik niet moeten ontvangen volgens Erik, want migraties van V10 en SW1 werden toen en worden ook nu nog niet uitgevoerd. De migratie is er dan tot nu toe ook niet nog gekomen. Ik vermoed daarom dat ook jij deze melding abusievelijk hebt ontvangen. Er zijn wel meer meldingen van ten onrechte ontvangen migratie/update aankondigingen.

Oeps, bovenstaande melding van Erik en mijn bericht hebben elkaar gekruist 🤭. 

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Hmmm, met deze combinatie zou ik dat niet verwachten ​@marceltervoert 

Ik ga dit specifiek even checken, dus doe voor nu nog maar even niets. 

Wel in het algemeen alvast het antwoord: we bedoelen echt een volledige fabrieksreset.

Ik wacht je reactie even af en dank voor het verduidelijken van de reset.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 17, 2025

Het antwoord blijft een beetje vaag, ​@marceltervoert. Het is niet helemaal duidelijk hoe jij in de groep terecht bent gekomen voor deze melding. Want ondanks dat we geen beheer hebben op jouw modem zouden we wel moeten kunnen afleiden of je al over bent naar KPN Software of niet. En in het geval van niet, zou je dit bericht niet moeten hebben gehad. In ieder geval niet met deze tekst erin. 

In de basis raad ik je wel aan om de reset te doen, want dan hebben we in ieder geval weer een werkende connectie met je modem. En de verwachting is dan dat je gewoon op de huidige Intermediate versie blijft zitten. Maar er is een kleine kans dat er wel een KPN Software vinkje is gezet, en dat je dan na de reset dus wel migratie ingaat. Waarbij dan je V10 update naar de  25.04.05 versie. Als dat gebeurt weet ik niet zeker of je Experia Wifi automatisch meegaan. Maar als dat niet zo blijkt te zijn, dan kunnen we die handmatig alsnog laten meegaan.

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Het antwoord blijft een beetje vaag, ​@marceltervoert. Het is niet helemaal duidelijk hoe jij in de groep terecht bent gekomen voor deze melding. Want ondanks dat we geen beheer hebben op jouw modem zouden we wel moeten kunnen afleiden of je al over bent naar KPN Software of niet. En in het geval van niet, zou je dit bericht niet moeten hebben gehad. In ieder geval niet met deze tekst erin. 

In de basis raad ik je wel aan om de reset te doen, want dan hebben we in ieder geval weer een werkende connectie met je modem. En de verwachting is dan dat je gewoon op de huidige Intermediate versie blijft zitten. Maar er is een kleine kans dat er wel een KPN Software vinkje is gezet, en dat je dan na de reset dus wel migratie ingaat. Waarbij dan je V10 update naar de  25.04.05 versie. Als dat gebeurt weet ik niet zeker of je Experia Wifi automatisch meegaan. Maar als dat niet zo blijkt te zijn, dan kunnen we die handmatig alsnog laten meegaan.

@Erik van KPN 

ik ga morgenochtend de fabrieksinstellingen reset doen, ik laat het resultaat “helder” weten 😉

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

@Erik van KPN 

ik ga morgenochtend de fabrieksinstellingen reset doen, ik laat het resultaat “helder” weten 😉

Goedemorgen ​@Erik van KPN 

de reset is uitgevoerd. Eerst kwam ik snel terug in 4.4 en waren ook de instellingen vanuit KPN als ssdi en wachtwoord weer teruggezet, wel was dhcp gereset. Dat eerste had ik niet verwacht, dhcp weer wel. Een nieuwe reset gedaan en daarmee leek de modem zich helemaal te herstellen naar fabriek incl ssid en wachtwoord, maar nadat de connectie weer goed was opgezet kwamen de instellingen als ssid en wachtwoord weer terug. Uiteraard op 4.4.

ik doe de aanname dat daarmee mijn modem weer goed in de beheeromgeving is geplaatst, graag je bevestiging.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 18, 2025

de reset is uitgevoerd. Eerst kwam ik snel terug in 4.4 en waren ook de instellingen vanuit KPN als ssdi en wachtwoord weer teruggezet, wel was dhcp gereset. Dat eerste had ik niet verwacht, dhcp weer wel. Een nieuwe reset gedaan en daarmee leek de modem zich helemaal te herstellen naar fabriek incl ssid en wachtwoord, maar nadat de connectie weer goed was opgezet kwamen de instellingen als ssid en wachtwoord weer terug. Uiteraard op 4.4.

ik doe de aanname dat daarmee mijn modem weer goed in de beheeromgeving is geplaatst, graag je bevestiging.

Bij een modem die goed onder beheer staat worden, na een reset, je eerder ingestelde wifi-gegevens teruggezet. Dit zodat je niet zelf dat allemaal weer hoeft te doen en je thuisnetwerk ook gelijk weer goed functioneert. Dus het feit dat dit gebeurde is al een goed teken. En ik heb het zojuist ook even laten nakijken en we hebben inderdaad weer beheer. Maar omdat je nog Experia Wifi hebt ben je dus niet automatisch geüpdatete. Daarvoor wordt je dan later in een van de reguliere updategroepen meegenomen.

JaapL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Ik kreeg een aantal dagen terug een melding op mijn tv+ ontvanger dat ik een update op mijn v10 kreeg en een qr code voor meer info, deze bracht mij naar een reset modem pagina. Dit maar gedaan maar na het resetten heb ik nog steeds V1.01.00T04.4Intermediate. Wat doe ik verkeerd?

Ik heb een v10 met 2 tv+, 2 superwifi2 en een pairbonding bvvdsl verbinding mocht dat van toepassing zijn.

• July 21, 2025

Niets, zie een aantal reacties terug ook niemand met dit bericht en de reactie van een moderator daarop. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 21, 2025

Hoi ​@JaapL 

Misschien niet de leukste mededeling die ik voor je heb maar dat is helaas een kwestie van afwachten. Zodra je overgaat op de nieuwste software, ontvang je hierover een SMS en mail over. Waarom deze melding op het scherm van de tv werd vertoond, kan ik niet meteen verklaren maar het is wel slordig.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Vannacht ook deze laatste update gehad. Niet blij mee want ik ben er uren mee bezig geweest. 

In eerste instantie geen internet, na diverse resets weer wel maar geen 4G buitengebied meer. Daar hielp een fabrieksreset van de V10 alleen voor, maar toen was ik alle reserved IPs kwijt:

KPN, zorg nou toch eens dat je een fatsoenlijke backup van settings kunt maken. Nu in twee maanden twee updates die me veel tijd hebben gekost . Niet blij mee!

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 30, 2025

Afgelopen nacht een update van V10 gehad naar V10.C.25.08.02

Vaste ingestelde ip adressen zijn goed overgenomen.

Wifi van modem na update actief , deze uitgezet omdat ik mesh systeem Deco van Tp-link heb.

Verder tot nu toe geen problemen ondervonden gelukkig