Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3

Categorie:Experia Box V10
  • July 15, 2025
  • 235 reacties
  • 10277 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3
Toon eerste bericht

235 reacties

@Jasper van KPN 

Iedereen schrijft hier over zijn eigen ervaringen, valt mij wel héél erg op dat er dan aan mij gevraagd wordt; om een eigen topic te starten!!!

En welke vraag heb ik gesteld, waarvoor ik een eigen topic zou moeten starten> het enige wat ik zei cq vroeg; was om bij de update te vermelden dat het "standaard admin wachtwoord" (door KPN verzonnen) weer aanstaat en dat is duidelijk niet alleen bij mij geweest.

Ik heb niet (en vraag niet) gevraagd naar oplossingen, alleen constateringen gemeld als feedback> moet dat ook al in een eigen topic dan???!!! 

Ik herhaal, ik heb geen zin om te discussiëren> jullie zijn op de hoogte van de problemen met mobiele browsers en iedere update wordt dat vooruit geschoven tot st. juttemis oid 🤨, maar val niet niet iedere keer mij persoonlijk aan aub!

aama
Deelnemer
  • August 22, 2025

De eerste aankondiging van de update was in september 2024.

Ik wacht er nu al 11 maanden op! 

WANNEER VINDT DE UPDATE VAN MIJN EXPERIA BOX V10 PLAATS?

Erwin van KPN
Moderator

De eerste aankondiging van de update was in september 2024.

Ik wacht er nu al 11 maanden op! 

WANNEER VINDT DE UPDATE VAN MIJN EXPERIA BOX V10 PLAATS?

Weet je ook op welke firmware je nu zit?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 28, 2025

Vandaag succesvol bijgewerkt naar versie 25.08.03.0

• Helper
  • August 29, 2025

Wacht hier ook nog steeds op een update van de V10. Zit op versie V1.01.00T04.4Intermediate. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 29, 2025

Hier ook succesvol bijgewerkt naar V10.25.08.03

• Deelnemer
  • September 3, 2025

Sinds de laatste update van het modem V10 is het streamen van alle NPO zenders via TuneIn en HEOs niet meer mogelijk

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 3, 2025

Vreemd Jampre gebruik je dan een app of is dit ingebouwd in een bepaald streamingapparaat? Krijg je een bepaalde foutmelding of iets dergelijks terug?

• Deelnemer
  • September 3, 2025

Gebruik van tuner Marantz M-CR612, andere zenders bv. Arrow werken nog wel via TuneIn en HEOS.

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 3, 2025

Vanmorgen kon ik ook geen Npo zenders  streamen met Google-Home device maar na opnieuw verbinding maken werkte het weer.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 3, 2025

Heb ik niet meteen een verklaring voor ​@Jampre en dit lijkt om een heel specifiek issue te gaan! Mijn advies om hier even een eigen topic voor aan te maken zodat we vanuit daar verder met je mee kunnen denken!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 3, 2025

Vanmorgen kon ik ook geen Npo zenders  streamen met Google-Home device maar na opnieuw verbinding maken werkte het weer.

Goed om te lezen en bedankt ook voor het delen van je bevindingen ​@TLB 💪🏻

• Deelnemer
  • September 4, 2025

Bij deze mijn reactie op de nieuwe update:

Terug van vakantie, geconstateerd dat MAC FILTERING niet meer werkt.  Mijn mac filter lijst is weg en ik kan hem niet meer invoeren.  Alle denkbare modem resets uitgevoerd. Ook terug naar fabrieksinstellingen gedaan.  Ik heb versie V10.C.25.08.03. Dit schijnt de laaste update te zijn.  In deze update zijn er wijzigingen in de MAC FILTERING  aangebracht. Dit heeft een averechts effect gehad. MAC FILTERING werkt niet meer.

Er zijn meer mensen die last van dit probleem hebben en ik heb mijn probleem ook in dat topic gemeld.  

Maar Erik van KPN, die er het meest van weet,  komt in dat topic niet voor.  Nu mijn probleem maar hier gemeld.

@Erik van KPN. Heb jij een oplossing?

• September 4, 2025

@DGRAS wachten op de volgende firmware versie. En dan hopen dat het opgelost is.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 4, 2025

@Marlon92 ​@DGRAS En dan maar hopen, dat je een beetje optijd aan de beurt bent.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@DGRAS, dat kan kloppen: 

Wij hebben net als andere bedrijven te maken met wettelijke EU richtlijnen voor alle apparaten of Apps die een interface kunnen tonen. Die moest medio dit jaar voldoen aan eisen voor gebruikers met beperkingen. Sinds die update zijn er bestaande functionaliteiten (deels) gesneuveld helaas, waaronder die MAC filtering. 

Dit zal dus middels een nieuwe software update weer rechtgetrokken moeten worden. Zo gauw we daar meer informatie over hebben, delen we dit in een van de Product Updates.

• Deelnemer
  • September 4, 2025

@Alexandra van KPN  Merkwaardig verhaal.  Bij de de beschrijving van  update  V10.C.25.08.03  door Erik van KPN staat het volgende:

Bij MAC Filtering (Wifi afscherming) kun je nu ook een reeks MAC adressen, gescheiden met komma's, invoeren om in één keer al die apparaten toe te voegen. Zie hiervoor het informatieblokje in de webinterface.

Ook wordt MAC Filtering nu in z’n geheel uitgezet als je daar kiest voor ‘verwijder alle apparaten’. Dit om te voorkomen dat de functie actief staat zonder dat je een toegestaan apparaat hebt.

Er staat nergens dat mac filtering is verwijderd. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 4, 2025

Dat kan kloppen, omdat het niet direct verbonden is met deze update. Maar ja, het is nu wel wachten tot een volgende update waarmee het wel weer beschikbaar komt.

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 8, 2025

Wacht hier ook nog steeds op een update van de V10. Zit op versie V1.01.00T04.4Intermediate. 

Heel herkenbaar! 1 jaar later en geen enkel idee wanneer we aan de beurt zijn.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Erik-Jan Jammer dat je 'm nog niet hebt, weet dat we druk bezig zijn met steeds verder uitrollen van de updates. Je krijgt de update zo gauw als mogelijk, ik hoop dat je nu snel bij een volgende batch zit.

• Topper
  • September 16, 2025

Vandaag bijgewerkt naar V10.C.25.0 8.03. wel wat problemen met de superwifi2-extenderds gehad. Heb meerdere moeten resetten en opnieuw moeten kopellen 

1 Extender brand zelf groen (constant) maar wordt op het dashboard rood weergegeven. Ook na een tweede reset. Iemand enig idee?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 16, 2025

Vandaag bijgewerkt naar V10.C.25.0 8.03. wel wat problemen met de superwifi2-extenderds gehad. Heb meerdere moeten resetten en opnieuw moeten kopellen 

1 Extender brand zelf groen (constant) maar wordt op het dashboard rood weergegeven. Ook na een tweede reset. Iemand enig idee?

Werkt alles verder goed? Heeft de SuperWifi de status paired/synced? Dan is er niets aan de hand en is het een weergavefout. 

Hebben de SuperWifi's ook de laatste versie

• Topper
  • September 16, 2025

Werkt alles verder goed? Heeft de SuperWifi de status paired/synced? Dan is er niets aan de hand en is het een weergavefout. 

Hebben de SuperWifi's ook de laatste versie

Ja alles werkt verder goed en super wifi’s hebben laaste versie.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 16, 2025

Dan is er niets aan de hand, je kunt nog het thuisnetwerk herstarten in de interface onder Instellingen > Systeem. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 16, 2025

Waarom is er geen backup/restore mogelijkheid?

Veel mensen zouden dan veel eerder geneigd zijn een volledige reset doen, om problemen te tackelen.