Skip to main content
Update

Experia Wifi: Update naar EW.C.25.07.04

Categorie:Experia Wifi
  • July 9, 2025
  • 43 reacties
  • 2349 keer bekeken
Experia Wifi: Update naar EW.C.25.07.04
Toon eerste bericht

43 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@neppofr ik heb daar niet direct een concrete datum voor. De updates worden in batches uitgerold in fases en is nog gaande. Ik moet je toch vragen om dit nog even af te wachten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 19, 2025

We hebben een nieuwe versie voor de Experia Wifi beschikbaar. Deze versie herstelt een bug die in de vorige versie kon optreden. Omdat dit de enige verandering is, brengen we hiervoor geen nieuwe Product Update uit maar voegen we dit toe aan deze bestaande. Ik heb dan ook zojuist het startbericht aangevuld met onderstaande informatie:

Wat zit er in de update naar de KPN Software EW.C.25.07.04?

In de versie hieronder kon een probleem ontstaan met ethernetpoort 1. Waardoor een KPN TV Box die aangesloten was op die poort niet goed werkte met live tv (multicast). Dat probleem was op te lossen door de TV Box aan te sluiten op de andere ethernetpoort.

In deze versie van de KPN Software hebben we dit probleem verholpen zodat een TV Box ook gewoon (weer) op poort 1 aangesloten kan worden. 

De rest van deze versie is identiek aan de vorige.

Wie krijgt de update en wanneer?

We gaan nu de 25.07.04 versie eerst uitbrengen naar die klanten die eerder de 25.07.02 versie hebben gekregen. Daarna gaan we verder met het migreren van klanten die nog op de oudere firmware zitten.

De volgorde daarin is dat we eerst die klanten migreren die alleen Experia Wifi gebruiken in combinatie met een Box 12. Als dat verder goed verloopt, dan zullen we dat uitbreiden naar andere modems en combinatiehuishoudens waar ook SuperWifi 1 en/of 2 in gebruik zijn.

• Topper
  • August 29, 2025

@Erik van KPN,
Ik hoop dat in deze versie dan ook de bug van het niet werkende MAC adres filter in de WIFI afscherming opgelost is?
Want dat probleem speelt ook al ruim een half jaar. Ja, zelfs in de V12 V12.C.25.06.06 na een default reset.

Eens zal het toch wel opgelost worden???

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 29, 2025

Ik heb de EW zojuist weer aangesloten en wacht op de update.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • September 29, 2025

Ik heb de EW zojuist weer aangesloten en wacht op de update.

Ik heb helaas nog geen update mogen ontvangen naar versie EWC250704 en sta nog op ….02

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 21, 2025

Inmiddels zijn er weer maanden verstreken en nog steeds geen update voor de Experia Wifi. Hier draaien ze in combinatie met Experia Box V10.

Is er al meer bekend over hoe het ging in combinatie met Box v12?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 21, 2025

Hi all. Op dit moment ligt de focus op de updates van de andere apparaten. Deze update komt nog steeds in de toekomst, we hebben voor nu nog geen duidelijke datum wanneer de uitrol wordt hervat. Het is dus nog afwachten. 

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 5, 2025

Ik ben blij te kunnen melden dat de update van onze Experia Box 10 (EB10) en de drie Experia Wifi-extenders (EW) gisteren succesvol is uitgevoerd.
Na de update bleek één extender niet goed gekoppeld: het icoon was rood en de topologie klopte niet helemaal, hoewel het systeem op het eerste gezicht wel functioneerde.

Na contact met de helpdesk heb ik alle apparaten uitgeschakeld en vervolgens in de juiste volgorde opnieuw opgestart:

1. Glasvezelmodem

2. Experia Box 10

3. De drie Experia Wifi-extenders (één voor één)

4. Overige apparatuur, zoals de KPN TV+ boxen

De topologie klopt nu en in de basis werkt alles goed — met uitzondering van de IPv6-port forwarding.

Vandaag heb ik ook dat probleem kunnen oplossen door de port forwarding-regels opnieuw aan te maken. Dit heb ik gedaan per apparaat, met behulp van de optie ‘Selecteer een apparaat om de IPv6-adressen te bekijken’.

Hier heeft de update als resultaat dat de EW geen wifinetwerk meer biedt. Ik heb hiervoor een eigen topic gestart (Experia Wifi werkt niet meer na modemupdate | KPN Community), maar vooralsnog geen reactie vanuit KPN.

Ik begrijp dat het uitrollen van een update met deze omvang, of zelfs een migratie van software, heel wat voeten in de aarde heeft. Maar dan zou ik toch mogen verwachten dat er duidelijk stappenplannen of 'troubleshoot’ op het forum te vinden is voor het geval het onverhoopt mis gaat? Of tenminste gerichte en inhoudelijke reacties vanuit KPN?

Ik heb slechts een Experia Box V10 met daaraan een Experia Wifi. Een zeer simpele opstelling wat voor ons voldoende is. Maar nu zijn we teruggeworpen op een weinig toereikend wifinetwerk vanuit de modem, omdat de EW kennelijk geen zin had in de migratie en er niet te controleren valt waarin het probleem zit.

KPN, wat te doen?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 8, 2025

Ik zit nog steeds op 25.07.02 en als ik de firmware opvraag binnen de modem zie ik de huidige firmware van de EW en bij upgrade zie ik alleen maar wat draaien zonder dat er iets lijkt te gebeuren.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 8, 2025

Wat ontzettend zuur dat deze update er bij jou voor zorgt dat de EW helemaal niet meer werkt ​@MartvanVelzen 🙁
Heel goed dat je hier een eigen topic over aan hebt gemaakt, je hebt zo te zien al veel tijd en energie gestoken in de aangedragen tips en mogelijke oplossingen, helaas zonder het gewenste resultaat. Ons moderator team behandelt de topics op volgorde van binnenkomst, hierdoor hebben we jouw topic nog niet bekeken. Ik zal nu alsnog reageren in jouw topic.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 8, 2025

Hier heeft de update als resultaat dat de EW geen wifinetwerk meer biedt. Ik heb hiervoor een eigen topic gestart (Experia Wifi werkt niet meer na modemupdate | KPN Community), maar vooralsnog geen reactie vanuit KPN.

Ik begrijp dat het uitrollen van een update met deze omvang, of zelfs een migratie van software, heel wat voeten in de aarde heeft. Maar dan zou ik toch mogen verwachten dat er duidelijk stappenplannen of 'troubleshoot’ op het forum te vinden is voor het geval het onverhoopt mis gaat? Of tenminste gerichte en inhoudelijke reacties vanuit KPN?

Ik heb slechts een Experia Box V10 met daaraan een Experia Wifi. Een zeer simpele opstelling wat voor ons voldoende is. Maar nu zijn we teruggeworpen op een weinig toereikend wifinetwerk vanuit de modem, omdat de EW kennelijk geen zin had in de migratie en er niet te controleren valt waarin het probleem zit.

KPN, wat te doen?

Als het niet meer werkt, kun je de hulp gebruiken in de mijnKPN-app en van daaruit laten terugbellen. Met een beetje geluk is het dan snel opgelost.

• November 8, 2025

Inmiddels zijn er weer maanden verstreken en nog steeds geen update voor de Experia Wifi. Hier draaien ze in combinatie met Experia Box V10.

Is er al meer bekend over hoe het ging in combinatie met Box v12?

HIer ging het redelijk goed alleen keek ik zojuist en zie ik 1 EW met de meest recente versie 25.07.04  een exemplaar met 02. Omdat het verder draait ga ik niets herstarten of resetten. Ik heb overal verbinding en daar gaat het om.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Ik heb uit de berichten van KPN begrepen dat eerst de klanten met een Box 12 icm EW uitgerold zouden worden op de nieuwe software. Ik begrijp nu dat er ook al klanten met een Box 10 overgegaan zijn. Gaat er bij mij dan iets mis?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat hangt er n beetje vanaf welke software je op beide apparaten hebt ​@Soerser, het kan helpen alles even een factory reset te geven. Als dat niet werkt, wil je dan een eigen topic aanmaken? Zoeken we t even voor je uit! Vermeld daarbij ook welke specifieke KPN apparaten je gebruikt, welke softwareversie ze hebben en hoe je ze verbonden hebt zitten!

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 20, 2025

Hoi ​@neppofr ik heb daar niet direct een concrete datum voor. De updates worden in batches uitgerold in fases en is nog gaande. Ik moet je toch vragen om dit nog even af te wachten.

Inmiddels drie maanden verder. Enige update hier?

Snap dat dit omvangrijke projecten zijn; maar iets soort van aankondigen, om dan bijna volledig duister te gaan is wel een minpuntje in je communicatie planning. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik kan me voorstellen dat je daar duidelijkheid over wilt ​@neppofr, maar dat is niet bekend. Als je de KPN Software nu nog niet hebt op jouw Experia Wifi, krijg je een melding als de upgrade zal komen. Als je al wel KPN Software hebt, maar een eerdere versie, zal de update vanzelf komen zonder aankondiging. Het blijft nog even afwachten.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 20, 2025

Ik kan me voorstellen dat je daar duidelijkheid over wilt ​@neppofr, maar dat is niet bekend. Als je de KPN Software nu nog niet hebt op jouw Experia Wifi, krijg je een melding als de upgrade zal komen. Als je al wel KPN Software hebt, maar een eerdere versie, zal de update vanzelf komen zonder aankondiging. Het blijft nog even afwachten.

Bedankt voor deze update. Ik vroeg me vandaag toevallig af waarom de Experia Wifi van mijn ouders nog geen KPN software had  ontvangen maar dit traject loopt simpelweg nog.