Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28379 reacties
  • 19 december 2024

Op dit moment zitten we in de feestdagenperiode en worden er sowieso geen updates uitgevoerd. We willen mensen geen problemen bezorgen in deze tijd mocht iets onverhoopt misgaan. Maar, in het nieuwe jaar gaan we gewoon weer verder. Dus dan zal ook jij aan de beurt gaan komen, ​@drssjef. Hopelijk ook snel.

Verder staat het je natuurlijk vrij om een eigen apparaat aan te sluiten. Kijk daarvoor ook eens op kpn.com/eigenmodem

Kan KPN misschien aangeven hoeveel % van de modems over zijn naar de nieuwere software.

Ben wel benieuwd of het gros nu over is, en ik tot de enkeleling behoor die nog niet over is, of dat 90% nog over moet.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 december 2024

Vijf Experia WiFi boxjes aangesloten op mijn KPN box 12. Werkt voor ons goed genoeg, maar blijven de Experia WiFi's wel ondersteund met de nieuwe firmware (die ook ik nog niet heb gekregen)? Het trage laden van de interface onder de oude firmware is wel echt vervelend. Modem al een gereset, maar probleem is teruggekomen. 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28379 reacties
  • 31 december 2024
Gabriel_Knight schreef:

Kan KPN misschien aangeven hoeveel % van de modems over zijn naar de nieuwere software.

Ben wel benieuwd of het gros nu over is, en ik tot de enkeleling behoor die nog niet over is, of dat 90% nog over moet.

Percentages heb ik niet voor je, maar in de basis zou iedereen die alleen een Box 12 heeft, de nieuwe Software inmiddels moeten hebben. Uitgezonderd mensen die later een Box 12 hebben gekregen omdat ze nieuw klant zijn geworden, of deze hebben gekregen als vervanging voor een ander modem. Want modems in het magazijn hebben nog oude firmware. Deze exemplaren krijgen, nadat ze aangesloten zijn, op een bepaald moment ook de nieuwe Software, maar dat kan een poosje duren afhankelijk van wanneer er ruimte is om daar weer een batch van mee te nemen.

Ook van de groep Box 12 i.c.m. SuperWifi 2 zou voor zover ik weet het grootste deel ook al zo'n beetje over moeten zijn. Box 12 i.c.m. SuperWifi 1 of Experia Wifi nog helemaal niet omdat we voor die wifipunten nog geen nieuwe Software beschikbaar hebben.

Wat een mooi bruggetje is naar jouw vraag, Egmond:

egmond_jr schreef:

Vijf Experia WiFi boxjes aangesloten op mijn KPN box 12. Werkt voor ons goed genoeg, maar blijven de Experia WiFi's wel ondersteund met de nieuwe firmware (die ook ik nog niet heb gekregen)? Het trage laden van de interface onder de oude firmware is wel echt vervelend. Modem al een gereset, maar probleem is teruggekomen. 

We zijn voornemens om de nieuwe Software wel beschikbaar te maken voor de Experia Wifi, maar dat kan nog even duren. We werken op dit moment aan verdere ontwikkeling van de Software voor de Box 12, Box 14, V10 en SuperWifi 2. En daarnaast aan versies voor de V10A en de SuperWifi 1. Pas daarna is de Experia WIfi aan de beurt.

iscorpio
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 2 januari 2025
Erik van KPN schreef:

Ook van de groep Box 12 i.c.m. SuperWifi 2 zou voor zover ik weet het grootste deel ook al zo'n beetje over moeten zijn.

En nog steeds behoor ik niet tot ‘het grootste deel’. Ik gebruik de Box 12 met 3x SuperWifi 2 en nog steeds geen update ontvangen. Denk dat dit ondertussen de meest langzame update is die ik heb meegemaakt en dat is voor de KPN niet iets om trotst op te zijn.

Ik ben nu zo'n 1

iscorpio schreef:
Erik van KPN schreef:

Ook van de groep Box 12 i.c.m. SuperWifi 2 zou voor zover ik weet het grootste deel ook al zo'n beetje over moeten zijn.

En nog steeds behoor ik niet tot ‘het grootste deel’. Ik gebruik de Box 12 met 3x SuperWifi 2 en nog steeds geen update ontvangen. Denk dat dit ondertussen de meest langzame update is die ik heb meegemaakt en dat is voor de KPN niet iets om trotst op te zijn.

Ach, ik ben zo'n 1,5 jaar klant en heb ook nog geen update en heb alleen de box 12.
Toen ik uiteindelijk een KPN glasvezelaansluiting had, heeft het 8 monteurs gekost voordat ze de lijn werkend hadden. 
Kortom, ik wacht mijn beurt maar af.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 5 januari 2025

Ik heb sinds kort deze modem. Software staat op deze versie. Ik heb, sinds ik het ding binnen heb, steeds issues met wegvallen van de verbinding, terwijl alle lampjes groen branden. Al meerdere keren ruime tijd aan de telefoon gehangen met de helpdesk. Op hun aangeven ben ik bezig de modem en het gehele netwerk opnieuw op te bouwen. Hoe kan ik zorgen dat Wifi 2,4 GHz van automatisch geforceerd op kanaal 9 blijft. HIj gaat steeds terug naar Auto?

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 5 januari 2025

De wifi kan je rustig op automatisch laten staan.

Ik denk ook dat alleen het op de V12 uitzetten van IPv6 voldoende is om de problemen die jij ervaart te voorkomen.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 6 januari 2025
Jacques de B schreef:

Ik heb sinds kort deze modem. Software staat op deze versie. Ik heb, sinds ik het ding binnen heb, steeds issues met wegvallen van de verbinding, terwijl alle lampjes groen branden. Al meerdere keren ruime tijd aan de telefoon gehangen met de helpdesk. Op hun aangeven ben ik bezig de modem en het gehele netwerk opnieuw op te bouwen. Hoe kan ik zorgen dat Wifi 2,4 GHz van automatisch geforceerd op kanaal 9 blijft. HIj gaat steeds terug naar Auto?

Jep hier heb ik ook last van. Wanneer je inlogt op de modem zie je “Tijd actief” bij de sectie Internetverbinding. Je zou een kunnen checken wat daar staat. Bij mij herstart de modem namelijk wel maar soms heb ik het niet door omdat er dan even niemand op internet bezig is. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 8 januari 2025

Hoi Erik van KPN

Erik van KPN 

Ook van de groep Box 12 i.c.m. SuperWifi 2 zou voor zover ik weet het grootste deel ook al zo'n beetje over moeten zijn. Box 12 i.c.m. SuperWifi 1 of Experia Wifi nog helemaal niet omdat we voor die wifipunten nog geen nieuwe Software beschikbaar hebben.

Ik heb nu ruim een jaar deze router V12 van KPN en nog steeds geen nieuw firmware. Ik ervaar vaak op de hele uren 1 minuut wifi onderbreken. Ik hoopte dat dit met nieuwe firmware verholpen zou zijn.

1 jaar wachten op de nieuwe firmware is NIET normaal.

Zou er niet een administratieve fout gemaakt kunnen zijn?

Ik heb 2 zwarte superwifi punten zouden die misschien als superwifi 1 zijn vastgelegd?

Er moet toch wel wel te controleren zijn of mijn router in het TODO lijstje staat.

Mvg Jeroen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 8 januari 2025
Jeroenvb schreef:

Hoi Erik van KPN

Erik van KPN 

Ik heb nu ruim een jaar deze router V12 van KPN en nog steeds geen nieuw firmware. Ik ervaar vaak op de hele uren 1 minuut wifi onderbreken. Ik hoopte dat dit met nieuwe firmware verholpen zou zijn.

1 jaar wachten op de nieuwe firmware is NIET normaal.

Zou er niet een administratieve fout gemaakt kunnen zijn?

Ik heb 2 zwarte superwifi punten zouden die misschien als superwifi 1 zijn vastgelegd.

Hi Jeroen, los van de update van de Box12 zou het niet mogen gebeuren dat je ieder uur een WiFi onderbreking hebt. Zou je in dit geval een eigen topic aan willen maken zodat we hier specifiek naar kunnen kijken? Dan blijft het hier overzichtelijk.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 januari 2025
Gabriel_Knight schreef:

Ik ben nu zo'n 1

iscorpio schreef:
Erik van KPN schreef:

Ach, ik ben zo'n 1,5 jaar klant en heb ook nog geen update en heb alleen de box 12.
Toen ik uiteindelijk een KPN glasvezelaansluiting had, heeft het 8 monteurs gekost voordat ze de lijn werkend hadden. 
Kortom, ik wacht mijn beurt maar af.

Ook al 9 maanden abonnee met SuperWifi 2. En dus ook geen lid van de grootste groep die over is. Het blijft toch apart hoe lang dit moet duren en dat er geen enkele manier is om inzicht te krijgen.  Software versie SGEJ1000060E is echt onwerkbaar langzaam.

Zou toch een manier moeten zijn om op adres of serie nummer of wat dan ook de status te controleren.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025
sanderjk01 schreef:
Jacques de B schreef:

Jep hier heb ik ook last van. Wanneer je inlogt op de modem zie je “Tijd actief” bij de sectie Internetverbinding. Je zou een kunnen checken wat daar staat. Bij mij herstart de modem namelijk wel maar soms heb ik het niet door omdat er dan even niemand op internet bezig is. 

In mijn geval bleek dit een verkeerde power adapter te zijn. Is vervangen en tot nu toe lijkt alles stabiel te draaien. 

• 783 reacties
  • 10 januari 2025

"We werken op dit moment aan verdere ontwikkeling van de Software voor de Box 12, Box 14, V10 en SuperWifi 2. En daarnaast aan versies voor de V10A en de SuperWifi 1. Pas daarna is de Experia WIfi aan de beurt."

Dus eigen interpretatie dan zal het wel bijna 2026 zijn voor de EW deze nieuwe software krijgen.

Broeder Martinus
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik ga op 22 februari de slingers ophangen… dan is het precies 2 jaar geleden dat de software update werd aangekondigd. Alhoewel het feestvarken hier nog niet is gearriveerd in de vorm van de update zelf, blijft de uitnodiging staan. Het bier is ondertussen lauw, de taart in erbarmelijke staat en de gasten hier (V12 met 1 SW2 bedraad en 2 SW niet-bedraad) chagrijnig, maar we blijven hoopvol. Als feestmuziek draai ik gewoon keer op keer hetzelfde liedje die we met elkaar uit het hoofd mee kunnen lallen: " We kunnen de update niet forceren en het uitrollen gaat gefaseerd" (herhaal naar eigen inzicht).

• Topper
  • 19 reacties
  • 14 januari 2025

Wanneer komt de update eens uit zodat PORT-FORWARD en DYNDNS gaat werken?

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 14 januari 2025
ForumWilly schreef:

Kan je eens een screenshot plaatsen van een port-forwarding die niet werkt?

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28379 reacties
  • 15 januari 2025
ForumWilly schreef:

Port forward in de Box 12 zou geen problemen moeten geven, ​@ForumWilly. Als je daar problemen mee ervaart, dan kun je dat het beste aankaarten in een apart, eigen topic. Dan kun je ook screenshots delen van wat er niet werkt. 

Wat betreft DynDNS heb ik helaas nog geen ander antwoord voor je dan we eerder al in je eigen topic daarover hebben gegeven. Het is bekend, maar het is op dit moment niet bekend of een oplossing hiervoor in de volgende update zit. En ook nog niet wanneer er een nieuwe update voor de Box 12 (of 14) uitgerold wordt.

• 783 reacties
  • 15 januari 2025

Geen idee of het gerelateerd is aan deze update en de zoekfunctie gaf geen resultaat.

Waarom zie ik ineens meerdere device xx apparaten heeft dat met niet kunnen of mogen uitlezen van Mac vendor informatie?  

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 januari 2025
M de Bruin schreef:
M de Bruin schreef:
Erik van KPN schreef:

Dit is niet de beste plek om problemen met je wifi te bespreken, Michel. We kunnen met je troubleshooten om te kijken of en wat er beter kan, maar maak daarvoor dan een eigen topic aan. Wat betreft de update, als je alleen maar SW2 hebt, dan verwacht ik wel dat je op relatief korte termijn aan de beurt bent voor update. 

Hi Eric,

toch raar dat na mijn melding hier, zonder communicatie vanuit de kpn, mijn router een firmware update heeft gehad. daarna moest ik WEER mijn SW2 punten resetten. maar tot op heden 72 uur, geen problemen meer gehad.

ik heb firmware revisie  V12.C.24.05.08 gekregen en dus een mooie nieuwe gui, helaas kan ik nu niet meer bij de logfiles, is de WPS knop in de gui verdwenen en kan ik mijn SW2 access points niet meer los rebooten.

ik hoop dat in de volgende firmware dit allemaal weer tot de mogelijkheden behoort.

Groet Michel

nu een aantal weken verder, alles draait hier nu goed, geen enkel probleem meer gehad en de router is fantastich benaderbaar en sneller in zijn response.

dus IK denk dat de KPN de firmware moet uitrollen naar alle V12 boxen, en vooral naar de v12 boxen met SW2 accespoints.

ik hou jullie op de hoogte.

Groet M

weer een maandje verder, totaal geen problemen meer. misschien is het een idee om de batches groter te maken en de frequentie te verkorten.

Groet Michel 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 16 januari 2025

Zojuist geheel onverwachts de update gekregen. Na 13 maanden.

Stappen die ik heb doorlopen geen idee of dit er mee te maken heeft.

1.) Mijn Superwifi 2 punten uitgezet (en uit laten)
2.) Box 12 via menu gereset naar factory setting
3.) Na reset bleek alleen de WIFI gegevens nog wel gevuld. Ook deze via set Wifi defaut reset.
4.) Daarna router weer geconfigureerd met minimale settings. (alleen ww, dhcp scope en wifi setting weer gevuld of aagepast)
5.) na 2 dagen krijg ik zojuist de update. (V12.C.24.05.08)
6.) Superwifi 2 punten factory reset en weer op laten starten (bekabeld)

Ik weet niet of het aan bovenstaande stappen ligt maar het is wel toevallig.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 16 januari 2025

Goedemiddag,

Ook hier een box 12 hangen van KPN met een zwart wifi punt. je zou zeggen dat je de update wel krijgt maar helaas. 

Heel bijzonder dat de update inderdaad zo lang duurt. 

De interface nu is onwerkbaar en als je een apparaat moet aansluiten(Homey) die alleen met 2.4 ghz overweg kan moet je een omweg maken met een los accespoint die alleen 2.4 uitzend en als geconfigureerd dan kan de kpn meuk weer aan.

Hier is zelfs een procedure voor geschreven omdat kpn zo lang over een update doet.

Ben toch wel heel benieuwd wanneer wij op de planning staan om geupdate te worden……

Verder als het draait draait het wel aardig.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28379 reacties
  • 16 januari 2025
Jeroenvb schreef:

Ik weet niet of het aan bovenstaande stappen ligt maar het is wel toevallig.

Nee. We hebben een poos geen updates gedaan voor de Box 12 omdat de focus op de V10 lag. Inmiddels zijn we ook weer begonnen met de Box 12 om daar de nog niet overgezette klanten te gaan bijtrekken.

Ik verwacht dat jij dan ook op korte termijn aan de beurt bent, John!

Vanmiddag om 14:00 ging mijn modem spontaan resetten, grr
Bleek ineens de nieuwe firmware te hebben.
Mailbox doorgepluisd, maar nergens een mailtje van KPN te vinden, omtrent de upgrade die plaats ging vinden.
Internetinstellingen zijn netjes overgezet en deze firmware werkt wel stukken sneller dan de oude.

Kortom lang wachten wordt uiteindelijk beloond!

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 17 januari 2025

Fijn dat de nieuwe update een betere UI heeft en sneller is, maar erg jammer dat ineens meerdere apparaten spontaan van het netwerk verdwijnen. Behoorlijk irritant. Airco's zijn nagenoeg permanent ofline, Shelly's (smart home) permanent offline en vannacht een melding gehad dat de Google beveiligingscameras geen internet meer hadden.... Wat is hier aan de hand en kan het met gepaste spoed opgelost worden?

IPv6 staat uit en mijn normale wifi ook, een gesplitste extra wifi en alle devices hangen op 2.4ghz. ZEER instabiel!!!

Reageer