Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 juni 2024
wjb schreef:
smogie schreef:

Heb de nieuwste update binnen (V12.C.24.05.08), maar sindsdien werkt de app van mijn airco (utp bekabeld) niet meer… Als ik in de modem ga en de firewall naar “laag” zet, dan doet ie het weer… Welk protocol is aangepast waardoor het wordt geblokkeerd?

Zie het onderstaande topic voor een uitleg van de firewall.

Fijne uitleg inderdaad, maar ik mis alleen wat het verschil is tussen de nieuwe update en de oude waardoor mijn airco het niet meer doet… Dus welke moet ik verwijderen om het te laten werken? Kan het natuurlijk op laag zetten, maar loop ik dan niet meer risico’s?

roam
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 117 reacties
  • 19 juni 2024
smogie schreef:
wjb schreef:
smogie schreef:

Heb de nieuwste update binnen (V12.C.24.05.08), maar sindsdien werkt de app van mijn airco (utp bekabeld) niet meer… Als ik in de modem ga en de firewall naar “laag” zet, dan doet ie het weer… Welk protocol is aangepast waardoor het wordt geblokkeerd?

Fijne uitleg inderdaad, maar ik mis alleen wat het verschil is tussen de nieuwe update en de oude waardoor mijn airco het niet meer doet… Dus welke moet ik verwijderen om het te laten werken? Kan het natuurlijk op laag zetten, maar loop ik dan niet meer risico’s?

@smogie Wat je zou kunnen doen is tijdelijk de firewall op laag zetten en daarna een poortscan te doen van alle 65535 poorten op het apparaat om te kijken welke poorten er in gebruik zijn. Omdat hij op LAN aangesloten is wordt deze poort waarschijnlijk geblokkeerd naar andere apparaten op het netwerk door de Box 12.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 19 juni 2024
smogie schreef:
wjb schreef:
smogie schreef:

Het zou eigenlijk in de handleiding van jouw airco moeten staan welke poort hij gebruikt om met de cloud server te communiceren.

Op zich kan het niet veel kwaad om de firewall op laag in te stellen immers het gaat alleen om uitgaande communicatie en dus kan hier van buitenaf geen misbruik van gemaakt worden. De meeste consumentenrouters hebben helemaal geen firewall op de uitgaande communicatie.

• Topper
  • 21 reacties
  • 19 juni 2024
Erik van KPN schreef:
a3aan1979 schreef:
Erik van KPN schreef:

En, voor de zekerheid nog, dat prefix dat je in je MijnKPN ziet staan, @a3aan1979, dat is ook hetzelfde als wat je in de webinterface hebt?

@Erik van KPN  Nee, die in de webinterface begint met fd4c en op MijnKPN begint met 2a02

IPv4 adres is wel gelijk

Merci! Ik neem het mee. We komen er op terug.

@Erik van KPN Heb je al nieuws toevallig?

• 858 reacties
  • 19 juni 2024

Zojuist handmatig de update gestart want ondanks de aankondiging was er niets gebeurd.

Nadat ik de update ingang zetten knipperde de middelste led van de box 12 en zag ik in de webgui een voortgangsbalk.

Wat nu raar is de verbinding werdt nooit verbroken ondanks de tekst in het scherm. Nadat ik weer kon inloggen bleek ik nog steeds versie .06 te hebben niet .08.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 20 juni 2024

Update naar V12.C.24.05.08 gehad.

Paar dagen geleden de melding via de app en SMS: Vannacht tussen … krijgt je modem een update. HORROR!!! Vorige keer totale chaos, alles stuk enz. Maar gelukkig de volgende ochtend helemaal geen update.

Een dag later wel een een update. En niet eens gemerkt! In tegenstelling tot vorige update alles goed verlopen.

Pas een dag later zag ik dat het modem geüpdatet was. Alle instelling behouden. Geen storingen. Fijn!

Meeste bugs waar ik last van had zijn weg. Je kunt nu zoeken in de webinterface. ConnectON bug met Unifi voor groot deel weg. Modem webinterface nog steeds snel. (sneller?).

Chapeau! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7085 reacties
  • 21 juni 2024

@vliegnerd Wat fijn dat deze update goed voor je heeft uitgepakt. Bedankt voor de feedback!

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28508 reacties
  • 24 juni 2024
a3aan1979 schreef:
Erik van KPN schreef:
a3aan1979 schreef:
Erik van KPN schreef:

En, voor de zekerheid nog, dat prefix dat je in je MijnKPN ziet staan, @a3aan1979, dat is ook hetzelfde als wat je in de webinterface hebt?

@Erik van KPN  Nee, die in de webinterface begint met fd4c en op MijnKPN begint met 2a02

IPv4 adres is wel gelijk

Ja, heb ik @a3aan1979. Ik had hier vorige week, in een reactie van 12 juni, op gereageerd. Maar ik kan me voostellen dat je dit misschien gemist hebt omdat ik in diezelfde reactie ook andere dingen besprak. Dus ik quote het hier even:

Erik van KPN schreef:

Dit blijkt een bekende bug te zijn die af en toe nog kan voorkomen. Wordt aan gewerkt. Wat we zien dat werkt is het modem een aantal keer te herstarten tot de IPv6 wél pakt. 

• Topper
  • 21 reacties
  • 26 juni 2024
Erik van KPN schreef:
a3aan1979 schreef:
Erik van KPN schreef:
a3aan1979 schreef:
Erik van KPN schreef:

IPv4 adres is wel gelijk

Ja, heb ik @a3aan1979. Ik had hier vorige week, in een reactie van 12 juni, op gereageerd. Maar ik kan me voostellen dat je dit misschien gemist hebt omdat ik in diezelfde reactie ook andere dingen besprak. Dus ik quote het hier even:

Erik van KPN schreef:

Dit blijkt een bekende bug te zijn die af en toe nog kan voorkomen. Wordt aan gewerkt. Wat we zien dat werkt is het modem een aantal keer te herstarten tot de IPv6 wél pakt. 

Het is gelukt, na 2 keer herstarten geeft ie een IPv6 adres

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 juni 2024

Ik heb een box12 met SW2 punten. Volgens mij is een keer geprobeerd te updaten vanaf de 60E software, op een ochtend stond opeens de ‘extra wifi’ uit en waren er wat instellingen (static leases / port forwards) gereset. Ook was het admin wachtwoord gereset.

Mogelijk lukte dit niet door mijn netwerkconfiguratie. Heb in afwachting van de update alles ‘standaard’ gezet zodat dit wel mogelijk zou moeten zijn. Hoe ga ik regelen dat het nogmaals geprobeerd wordt? :)

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Wokkelman Heb je jouw Box 12 al eens gereset? Wanneer je een update mist hoef je zelf niets te doen, deze update komt alsnog op een later moment binnen. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 juni 2024
Vikash van KPN schreef:

@Wokkelman Heb je jouw Box 12 al eens gereset? Wanneer je een update mist hoef je zelf niets te doen, deze update komt alsnog op een later moment binnen. 

Nee eerlijk gezegd niet, omdat ik dan alle static ipv4 leases opnieuw moet instellen :)

Ik heb het vermoeden dat het op afstand een keer gedaan is, alhoewel de wifi-settings nog wel op mijn instellingen stonden… Is een reset nodig om de update te krijgen?

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28508 reacties
  • 28 juni 2024

Ik vermoed van wel. Het klinkt namelijk inderdaad alsof er een poging is gedaan en dit niet is gelukt. En vaak is dat een gevolg van een niet-optimale koppeling tussen jouw modem en ons beheersysteem. Een herstart van het modem kan dan helpen maar een reset is dan vaak beter omdat die de hele connectie tussen modem en beheersysteem dan weer opnieuw opbouwt.

Bob1983
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 61 reacties
  • 3 juli 2024

Vanwege updates van mijn KPN Box 12b zit ik al geruime tijd met het probleem dat de SuperWifi punten niet (meer) naar behoren (draadloos) werken.
Hier ook, op aanraden van een KPN-medewerker, een topic voor aangemaakt, maar daar wordt niet meer op gereageerd door medewerkers/moderators van KPN.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 3 juli 2024
Bob1983 schreef:

Vanwege updates van mijn KPN Box 12b zit ik al geruime tijd met het probleem dat de SuperWifi punten niet (meer) werken.

Ze werken nog wel. Maar u moet er 1 bekabeld aangesloten houden.

Bob1983
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 61 reacties
  • 3 juli 2024
Nick83 schreef:
Bob1983 schreef:

Vanwege updates van mijn KPN Box 12b zit ik al geruime tijd met het probleem dat de SuperWifi punten niet (meer) werken.

Zoals in het genoemde topic ook al gemeld is, is dat geen werkzame oplossing voor mij.
Ik wil en kan niet boren hier in huis.
Het hele idee van SuperWifi punten is draadloos internet, een kernfunctionaliteit die door een update aan de software van KPN zelf eruitgesloopt is….

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17720 reacties
  • 3 juli 2024
Nick83 schreef:
Bob1983 schreef:

Ik heb al heel lang een KPN Box 12 met twee (draadloos aangesloten) SuperWiFi2's.

Dat was al met de oude SGEJ1000060E software en nu ook met de nieuwe KPN software.

Bob1983
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 61 reacties
  • 3 juli 2024
RBxx schreef:
Nick83 schreef:
Bob1983 schreef:

Ik heb al heel lang een KPN Box 12 met twee (draadloos aangesloten) SuperWiFi2's.

Dat was al met de oude SGEJ1000060E software en nu ook met de nieuwe KPN software.

Dit gaat over de witte SuperWifi 1 punten 😉, deze functioneren niet meer (draadloos), door een software-update aan het modem vanuit KPN.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17720 reacties
  • 3 juli 2024

Ai, dat is een ander geval. Die zijn nog niet bijgewerkt naar de KPN software.

Maar dan zou jouw Box 12 ook nog niet op KPN software moeten staan, om deze problemen te voorkomen.

Bob1983
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 61 reacties
  • 3 juli 2024
RBxx schreef:

Ai, dat is een ander geval. Die zijn nog niet bijgewerkt naar de KPN software.

Maar dan zou jouw Box 12 ook nog niet op KPN software moeten staan, om deze problemen te voorkomen.

Klopt helemaal, zie het topic voor het uitgebreide verhaal en hoe KPN met deze situatie omgaat....

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17720 reacties
  • 3 juli 2024

Ik heb aan de bel getrokken bij de moderators, hopelijk geeft dat resultaat.

Bob1983
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 61 reacties
  • 3 juli 2024
RBxx schreef:

Ik heb aan de bel getrokken bij de moderators, hopelijk geeft dat resultaat.

Top, ik wacht het af 👍🏻

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 juli 2024

Beste, wie zou mij kunnen helpen?

ik heb bijna dagelijks problemen met mijn superwifi punten die uitvallen (eerst werken en daarna herstarten en op rood springen) na lang wachten wordt hij nog een keer opnieuw gestart en is het weg. Al met al een downtime van een minuut of 15.. 

nu las ik hier dat er soort gelijke problemen bekend zijn in bepaalde firmware. En ik wil eigenlijk met v12 nu updaten met de nieuwste software, zodat ook de superwifi2 punten kunnen updaten. Alleen ik heb geen mogelijkheid tot updaten? Kan iemand me vertellen of ik handmatig de update kan forceren? 

alvast bedankt!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Msteinhauzer Je ontvangt deze update automatisch op een later moment. Hier hoef je zelf niets voor te doen. Heb je de Box 12 al eens gereset? Soms kan je met een reset deze update forceren. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 juli 2024

@Vikash van KPN bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad gisteren voor de zekerheid een reset gedaan. Helaas geen update ontvangen. 

echter vanmorgen wederom problemen en al 20 minuten weer bezig met normaal signaal krijgen. Eerst rood. Nu oranje.. handmatig herstarten en eindelijk weer groen. 

echt heel vervelend dit.. 

er zijn echt geen opties dat je een update handmatig kan uitvoeren?