Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.16.14

Categorie:KPN Box 12
  • April 22, 2025
  • 207 reacties
  • 11158 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.16.14
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

207 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 4, 2025

@Roy74 nog even goed om te weten waar dit vandaan komt, zie hieronder. Heb je ook geprobeerd om ze dichter bij elkaar te zetten? Ik gok dat je dit al hebt geprobeerd, maar ik benoem het toch. 

Ja dat heb ik natuurlijk al gedaan Alex. Maar het goede nieuws is dat het uiteindelijk gelukt is om mijn Superwifi2 draadloos op topsnelheid verbonden te krijgen. Ondanks dat de firmware nog niet voorzien is van de laatste update.
Ik heb eerst de modem een koude herstart gegeven. Toen de koppeling verbroken in de settings. Vervolgens Superwifi2 gereset tot de paarse lamp verscheen. Vervolgens bedraad aan een LAN poort gehangen en dat een uurtje zo gelaten. Het vreemde was dat de oranje lamp ook bedraad bleef bestaan, normaal krijg je dan wel een groene lamp na koppeling. Ik dacht, het is goed geweest voor vandaag en haal de kabel uit de LAN poort. Ik gebruik altijd de kabel van mijn Hue switch voor dit soort klusjes en wilde die weer online hebben vandaar. Vervolgens zet ik superwifi draadloos weer op de gebruikelijke plek en na een tijdje is daar weer een groene lamp 😁

Bitrate is 1,63Gbps voor de wireless backhaul. Client naar superwifi was al prima.

Schiet mij maar lek haha. Maar ja haha, ik ben een techneut en blijf gewoon proberen. Eerder is er geen rust. In ieder geval is het nu duidelijk dat ook met de nieuwste Box12 firmware en SW op SW2.C.24.07.04 dit wel kan functioneren. Dat had Eric dacht ik ook al ergens geschreven en hij heeft het gelijk aan zijn zijde.

Jasper van KPN
Moderator

Laten we niemand schieten 😉 Mooi dat het toch gelukt is, met die stappen. Soms is het precies dat inderdaad, proberen en proberen om dan succes te hebben. Maar liever dat dat niet nodig is natuurlijk, daar blijft aan gewerkt worden met de updates.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

Laten we niemand schieten 😉 Mooi dat het toch gelukt is, met die stappen. Soms is het precies dat inderdaad, proberen en proberen om dan succes te hebben. Maar liever dat dat niet nodig is natuurlijk, daar blijft aan gewerkt worden met de updates.

De techniek is soms onvoorspelbaar. Maar laat het een aanmoediging zijn voor anderen om toch nog eens geduldig opnieuw te koppelen. Ik (en met name TV+) is er in ieder geval blij mee dat het weer in orde is.

Alle vertrouwen in de komende updates.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 6, 2025

Gisteren ivm problemen V12 modem en de zwarte extenders 1.5 uur telefonisch contact gehad met medewerker KPN.

Goede man vroeg of hij via quick acces mocht mee kijken met mijn laptop, ( ja ik heb toestemming gegeven).

Goede man heeft veel zitten veranderen met als gevolg zie onderstaande afbeeldingen.

Ik zou vandaag door goede man tussen 08.00 en 08.30 worden terug gebeld,  bevestiging van gehad via sms bericht.

Nee goede man heeft niet meer gebeld 08.31 belt andere medewerker, maar verbind mij door met technische helpdeskmedewerkster.

Haar uitleg:

Nee we mogen niet inloggen met Quick Accces ( sorry hoe kan ik dat als simpele klant dat weten???)

Om verhaal af te sluiten , morgen ( zaterdag 07-06-2025) komt tussen 08.00 en 12.00 een KPN monteur, welke mij zelf al 80 tot 100 euro moet gaan kosten, want volgens helpdesk medewerkster was alles wel mijn eigen schuld en op afstand werkt alles ( ook de extenders)

Dat de extenders welke niet via de UTP kabel zijn verbonden , maar volgens haar wel is lullen ald brugman.

Zie de afbeeldingen hier onder waar mee gisteren de KPN medewerker mij heeft opscheept en wat mij nu geld mag gaan kosten:

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 6, 2025

Heb je nog geen poging gedaan om dit zelf of met de hulp van de Community op te lossen ​@ivo46 ? Aan de plaatjes te zien lijken ze met UTP verbonden te zijn. Zie mijn relaas een paar posts hoger. Ik moest er ook even voor gaan zitten maar bij mij werk alles weer prima. Overigens wil ik je meegeven dat bij een eventuele reset van superwifi je ze beter 1 voor 1 opnieuw kunt koppelen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 6, 2025

Heb je nog geen poging gedaan om dit zelf of met de hulp van de Community op te lossen ​@ivo46 ? Aan de plaatjes te zien lijken ze met UTP verbonden te zijn. Zie mijn relaas een paar posts hoger. Ik moest er ook even voor gaan zitten maar bij mij werk alles weer prima. Overigens wil ik je meegeven dat bij een eventuele reset van superwifi je ze beter 1 voor 1 opnieuw kunt koppelen.

De rode schotels zijn dus NIET via utp aangesloten , die discussie had ik al telefonisch met kpn 

De groene wel.

Alle schotels hebben een groen led.

Verder de schotels die rood zijn , als je daar op klikt , volgende melding:

Dit apparaat is niet succesvol aan het thuisnetwerk aangesloten. Herhaal de doe- het zelf installatie en gebruik de meegeleverde netwerk kabel.

Ik heb alles al tich keren gerest, alles terug naar fabrieksinstellingen enz.

Gisteren heeft KPN ingelogd via Quick Acces, maar muts van vandaag aan de lijn zegt dat KPN dat nooit doet.

Ben er  nu wel ff klaar mee,  dan maar 80 a 100 euro er tegen aangaan knallen

Jasper van KPN
Moderator

Ook in je eigen topic heb je meerdere dingen geprobeerd zag ik ​@ivo46. Voor zulke situaties is het altijd het beste om een eigen topic aan te maken, zodat er niet meerdere dingen door elkaar lopen. Die heb je al dus, en daar had je onder andere dezelfde vraag gesteld. Het is beter om daar verder te gaan, zodat je alle informatie op dezelfde plek houdt. Wel zo overzichtelijk.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 7, 2025

Ook in je eigen topic heb je meerdere dingen geprobeerd zag ik ​@ivo46. Voor zulke situaties is het altijd het beste om een eigen topic aan te maken, zodat er niet meerdere dingen door elkaar lopen. Die heb je al dus, en daar had je onder andere dezelfde vraag gesteld. Het is beter om daar verder te gaan, zodat je alle informatie op dezelfde plek houdt. Wel zo overzichtelijk.

Monteur is vandaag meer als een uur bezig geweest, administratief was het een zooitje ( gedeelte van mijn netwerk werd herkend, monteur kon inloggen op mijn netwerk, maar naar KPN toe liep het verkeerd,

alles werkt nu en ook MijnKPN app werkt nu dus ook!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 7, 2025

Dan heeft de KPN monteur in ieder geval uitstekend werk gedaan. Waarvan akte!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 7, 2025

Dan heeft de KPN monteur in ieder geval uitstekend werk gedaan. Waarvan akte!

Precies ben ook erg blij met de goede man

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • June 8, 2025

Wat me toch verbaasd dat iedereen een update krijgt en ik nog steeds op versie SGEJ1000060E zit heb dit modem als sinds 2022 En KPN is al bezig met de uitrol vanaf 2023. Heb ook al een medewerken gesproken dat het toch wel verdoemd handig zou zijn maar deze gaf aan dat de update vanzelf komt maar dit is toch wel zwaar treurig. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 8, 2025

Wat me toch verbaasd dat iedereen een update krijgt en ik nog steeds op versie SGEJ1000060E zit heb dit modem als sinds 2022 En KPN is al bezig met de uitrol vanaf 2023. Heb ook al een medewerken gesproken dat het toch wel verdoemd handig zou zijn maar deze gaf aan dat de update vanzelf komt maar dit is toch wel zwaar treurig. 

Tja dat gaat mij net zo, en roep ik hier ook en daarvoor al een paar keer. Alles draait hier ook op oude firmwares. En als ik dan soms lees wat er in een nieiwe update gefixt is denk ik, wanneer zou die hier komen. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • June 8, 2025

Tja dat gaat mij net zo, en roep ik hier ook en daarvoor al een paar keer. Alles draait hier ook op oude firmwares. En als ik dan soms lees wat er in een nieiwe update gefixt is denk ik, wanneer zou die hier komen. 

Wat me het meest ergert is vooral het feit dat ik mijn IP zelf niet kan bepalen of ik ben verplicht een ander modem aan te schaffen 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 13, 2025

Hier moest zo straks stroom eraf en na opstart werkte netwerk weer eens niet goed.

Na een tijd binnen de software een herstart gegeven, niks zou kwijt raken

Nou zie resultaat, vorige week hier een monteur meer dan een uur bezig geweest om alles goed te krijgen en nu weer alle ellende van voor af aan.!!

Moet ik weer een monteur laten komen???

Leen59
Wijsgeer
  • June 13, 2025

Je hebt wel 20 apparaten online, dus het lijkt wel te werken?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 13, 2025

Je hebt wel 20 apparaten online, dus het lijkt wel te werken?

Ja en nee soms ziet ie alleen mijn omvormer en de rest niet.

Dan moet ik weer een wachtwoord aanmaken dan zegt de app dat is gelukt ( gebruik dezelfde als ik al had)

Het feit is dat ik bij kpn voor de helft herkend wordt en een stuk geest netwerk heb. Zo heeft de monteur het de vorige week uitgelegd.

Leen59
Wijsgeer
  • June 13, 2025

Hoe ziet er eruit als je inlogt op het modem en de app dus niet gebruikt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 13, 2025

Na dat stroom er weer op kwam leek alles te werken, maar zelfs de extenders met utp kregen geen verbinding.

Om gek van te worden 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@ivo46 . Als het probleem blijft kun je hier het beste een eigen topic voor aanmaken. Misschien dat de omvormers op een los gastnetwerk kunnen. Maar dat kunnen we dan in je eigen topic bespreken. 

Leen59
Wijsgeer
  • June 13, 2025

Als de stroom van heel je huis eraf is geweest wil het soms helpen om alles 1 voor 1 weer aan te zetten, dus alles uit en dan vanaf het glasvezelpunt stap voor stap weer aanzetten met telkens een paar minuten ertussen zodat elk apparaat weer in de lucht is voordat je de volgende aanzet 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 13, 2025

Hoi ​@ivo46 . Als het probleem blijft kun je hier het beste een eigen topic voor aanmaken. Misschien dat de omvormers op een los gastnetwerk kunnen. Maar dat kunnen we dan in je eigen topic bespreken. 

Ik wil dat best doen, maar het is weer precies hetzelfde als waar alles mee begonnen is .

Monteur had vastgesteld dat het niet aan mij lag maar bij kpn er steeds wat fout ging. Ik kon nummer ook bellen en voicemail inspreken als het weer fout ging 

Dat heb ik gedaan.

Dan moet ik maar weer een monteur laten komen ook als mij dat 80 euro kost.

Jullie van kpn kunnen precies zien wat monteur hier heeft vastgesteld en hoe lang het geduurd heeft het weer goed te krijgen.

leusi068
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 15, 2025

Hier nog steeds op sagecom firmware. SGEJ1000060E

• June 30, 2025

Ook bij mij verstoort SIP-ALG de interne telefonie van RoutIT.

We kunnen wel doorverbinden, maar horen elkaar niet.

Inmiddels een paar uur met de helpdesk van KPN aan de telefoon gezeten. Zij weten het ook niet.

Via hier ontdek ik dat ze SIP-ALG dus ingebakken hebben in de firmware update en vergeten zijn het UIT-knopje te integreren.

Komt er spoedig een verbeterde update?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

In deze versie zit inderdaad helaas een fout wat betreft SIP ALG en dit is ook niet opgelost in de laatste versie V12.C.25.06.06. Het staat wel op de priolijst om te fixen in een volgende firmwareupdate, maar er staan wel meer prio's op de lijst, dus het is niet bekend of het in een volgende versie opgelost is. We zijn wel aan het kijken of we iets van een oplossing kunnen verzinnen voor de getroffenen. Als je de mogelijkheid hebt om een FRITZ!Box aan te sluiten, dan zou ik dat doen (voorlopig). 

• July 1, 2025

Dank voor je reactie.

Kan ik terug naar een vorige firmwareversie? In het begin heeft het wel een hele tijd gewerkt namelijk.

Of anders de vraag: gaat KPN die Fritzbox aan mij vergoeden? Het is niet mijn fout dat hun spullen niet werken zoals ze wel beloofd hebben.

Maar als er een andere oplossing verzonnen wordt, kan dat ook.