Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06

Categorie:KPN Box 12
  • June 13, 2025
  • 336 reacties
  • 13032 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06
Toon eerste bericht

336 reacties

• December 9, 2025

Net als Luna heeft ook mijn modem (KPN Box 12) nog steeds firmware versie V12.C.24.05.08.

Een reset (via de webinterface) heeft hier geen verandering in gebracht.

Wordt na een reset automatisch de meest recente firmware geïnstalleerd of gebeurt dat op een later moment?

Jasper van KPN
Moderator

De meest recente software die voor iedereen beschikbaar is hoort dan geïnstalleerd te worden inderdaad.

Als je inlogt op het modem en naar Instellingen gaat, zie je ook een regel met 'Rescue firmware’. Welke versie staat daar? Dat is de versie die geïnstalleerd zal worden bij een reset.

• December 9, 2025

De meest recente software die voor iedereen beschikbaar is hoort dan geïnstalleerd te worden inderdaad.

Als je inlogt op het modem en naar Instellingen gaat, zie je ook een regel met 'Rescue firmware’. Welke versie staat daar? Dat is de versie die geïnstalleerd zal worden bij een reset.

De Rescue firmware versie is V12.C.23.15.06

De Firmware versie is V12.C.24.05.08

• Helper
  • December 9, 2025

Ik keek van de week of er weer een update was voor de V12, toen stond dat de upgradesevice niet berijkbaar was. Daar zal het wel mee temaken hebben. En ik heb ook net nog gekeeken en erstaat er nog steeds.

Jasper van KPN
Moderator

Dan zal je deze versie inderdaad nog niet krijgen met een reset van het modem, hetzelfde geldt voor jou @Beerman. Op een later moment zal die update ook voor jullie beschikbaar zijn.

• Helper
  • December 9, 2025

@Jasper van KPN Ik heb deze update al, maar ik wilde van de week kijken of er al een nieuwer was.

• December 9, 2025

Dan zal je deze versie inderdaad nog niet krijgen met een reset van het modem, hetzelfde geldt voor jou @Beerman. Op een later moment zal die update ook voor jullie beschikbaar zijn.

Dat begrijp ik niet. De versie die voor de aangekondigde versie V12.C.25.06.08 werd uitgebracht was versie V12.C.24.16.14 (7 maanden geleden). Ik zou verwachten dat een reset mij dan tot deze versie zou upgraden.

Is het KPN upgrade systeem echt zo traag, dat een vroegere upgrade nog moet plaatsvinden, terwijl er al een nieuwere versie is aangekondigd en zelfs al wordt uitgerold? Lijkt mij een zeer slechte zaak!

Jasper van KPN
Moderator

@Jasper van KPN Ik heb deze update al, maar ik wilde van de week kijken of er al een nieuwer was.

Ah zo, dan is er echt nog geen update voor jou inderdaad. Als er een nieuwere update is maken we ook een nieuwe Product Update, waarin we uitleggen wat er nieuw is. Dit is de meest recente PU, dus er is ook nog geen nieuwe update beschikbaar. Je kunt je abonneren op de Product Updates, zodat je een mailtje krijgt als er een nieuwe versie aankomt.

• Helper
  • December 14, 2025

Jouw Box 12 loopt aardig achter qua versies, ​@Luna de hond. Die zou zichzelf al moeten hebben geüpdatete in de tussentijd. Dit wijst erop dat de verbinding tussen je modem en ons beheerplatform niet lekker zit. Ik raad je dan ook aan om de Box 12 een reset te geven. Dit zou de verbinding moeten herstellen, en er vervolgens voor moeten zorgen dat je Box 12 update. 

Gisteren de gehele reset gedaan en weer alles goed gezet. De Router zit nu op  V12.C.25.06.06. 

De rescue versie staat op V12.C.24.05.08. 

De SW2 op SW2.C.25.05.06.

Kortom, ik zit nog steeds op een oudere versie voor de router.

Gaat dit nu vanzelf goed komen? 

Ik zit namelijk niet te wachten op een volgende reset. Het kost me uren om alles weer goed te krijgen zoals het was. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Jouw Box 12 loopt aardig achter qua versies, ​@Luna de hond. Die zou zichzelf al moeten hebben geüpdatete in de tussentijd. Dit wijst erop dat de verbinding tussen je modem en ons beheerplatform niet lekker zit. Ik raad je dan ook aan om de Box 12 een reset te geven. Dit zou de verbinding moeten herstellen, en er vervolgens voor moeten zorgen dat je Box 12 update. 

Gisteren de gehele reset gedaan en weer alles goed gezet. De Router zit nu op  V12.C.25.06.06. 

De rescue versie staat op V12.C.24.05.08. 

De SW2 op SW2.C.25.05.06.

Kortom, ik zit nog steeds op een oudere versie voor de router.

Gaat dit nu vanzelf goed komen? 

Ik zit namelijk niet te wachten op een volgende reset. Het kost me uren om alles weer goed te krijgen zoals het was. 

V12.C.25.06.06 is de laatste firmware-versie voor je router. Je bent dus helemaal bij.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Klopt! Je Box 12 heeft nu inderdaad de meest recente software dus dat zit nu goed. Fijn! 🙂 De SuperWifi loopt niet al te ver achter, dus ik ga er vanuit dat die binnenkort ook een update krijgt.