Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06

Categorie:KPN Box 12
  • June 13, 2025
  • 336 reacties
  • 13031 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06
Toon eerste bericht

336 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We doen ons best om je instellingen bij updates mee te nemen ​@ronvwier. Het lukt helaas niet altijd. Dankjewel voor het signaal.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 17, 2025

Toeval of niet, maar nu ligt het hele internet deze morgen er uit. Ik weet niet of de Box 12 de update gekregen heeft vannacht, maar bij de storing checker wordt aangegeven dat er een storing is in mijn buurt. Afwachten maar.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Je verbinding valt gewoonlijk niet weg na een update van het modem ​@Max-H. Dit klinkt inderdaad als een storing. Voor snellere hulp hierbij en voor meer informatie kan je een belafspraak maken, of maak gerust een eigen topic aan, dan helpen we je daar verder.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 17, 2025

Modem was niet geüpdatet, dus toeval. Hulp is niet nodig omdat het de halve wijk betreft. Wel jammer dat de ‘oplostijd’ met 4 uur is verlengd 😞 

edit: opgelost 😀

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • June 17, 2025

Vannacht deze update gekregen incl. super wifi 2 ook.

Na twee jaar oude firmware.

Alles goed gegaan hoef niets opnieuw in te stellen, wifi behouden.

Andere instellingen zoals login ww. ook behouden.

Dus het kan gelukkig ook goed gaan.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is goed om te horen ​@vankol! Fijn dat alles soepel liep!

leusi068
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 17, 2025

Vannacht of vanmorgen is eindelijk mijn v12 modem en super wifi 2 geüpdatet. Alles draait als een zonnetje. Zelf niks hoeven in te stellen. Van de oude firmware naar de kpn firmware.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat zijn goede berichten ​@leusi068, bedankt voor de terugkoppeling :-) . 

• Helper
  • June 17, 2025

Momenteel draait mijn Box 12 op V12.C.24.16.14
Ik wacht netjes op de uitrol van V12.C.25.06.06 maar vraag me af of de volgende status hier niet in de weg zit? En wat ik er eventueel aan zou kunnen of moeten doen? 

Is onderstaande situatie alleen een issue als je handmatig zou willen updaten of betekent dit ook dat het modem niet ontvankelijk is voor de batch? De melding staat er al een tijdje en gaat niet vanzelf weg na een herstart bijv. 

Screenshot vanuit systeem instellingen op de Box 12

Kan dit ook gevolgen hebben voor het updaten van mijn SuperWifi 2 punten? 
Deze draaien nu nog op SW2.C.24.07.04. Inmiddels zijn  er al 2 nieuwere versies van de KPN software released die ik dus nog niet heb. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 17, 2025

Hier vanmorgen om 10 uur de update gekregen.

De oude versie was nog de 60E versie en van mn superwifi 2 punten 3.0.013 versie als ik het goed heb.

Nu alles weer up to date en alles werkt naar behoren.

Blij mee😃

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 18, 2025

Momenteel draait mijn Box 12 op V12.C.24.16.14
Ik wacht netjes op de uitrol van V12.C.25.06.06 maar vraag me af of de volgende status hier niet in de weg zit? En wat ik er eventueel aan zou kunnen of moeten doen? 

Is onderstaande situatie alleen een issue als je handmatig zou willen updaten of betekent dit ook dat het modem niet ontvankelijk is voor de batch? De melding staat er al een tijdje en gaat niet vanzelf weg na een herstart bijv. 

Screenshot vanuit systeem instellingen op de Box 12

Kan dit ook gevolgen hebben voor het updaten van mijn SuperWifi 2 punten? 
Deze draaien nu nog op SW2.C.24.07.04. Inmiddels zijn  er al 2 nieuwere versies van de KPN software released die ik dus nog niet heb. 

Dat is een normale melding op dit moment, ​@NielsH83. De update naar 25.06.06 is nog niet vrijgegeven voor handmatig updaten. Zodra dat wel zo is, dan verschijnt daar een knop.

We beginnen een uitrol altijd met alleen pushen vanuit ons. En als we op die manier het gros gehad hebben, dan geven we hem ook vrij voor handmatig updaten. We doen dat in die volgorde omdat vrijgeven voor handmatig updaten er ook voor zorgt dat je gaat updaten als je een reset doet. En we willen niet ineens een heleboel klanten confronteren met een update als ze een reset doen om een andere reden. 

• Helper
  • June 19, 2025

Dat is een normale melding op dit moment, ​@NielsH83. De update naar 25.06.06 is nog niet vrijgegeven voor handmatig updaten. Zodra dat wel zo is, dan verschijnt daar een knop. 

@Erik van KPN : Normaal gesproken kan de Box12 wel connecten met de updateserver en toont deze enkel de melding dat er geen recentere versie voor handmatige update beschikbaar is. Tenminste, dat is mijn eerdere ervaring. Dit vind ik logisch en in lijn met jouw uitleg t.a.v. het updatebeleid.

De huidige melding inmpliceert m.i. dat het contact met de updateserver uberhaupt niet gelegd kon worden. Dat is wel echt iets anders in mijn ogen. Als bedoeld wordt wat jij aangeeft zou de tekst hierop beter aangepast kunnen worden.  En hoe weet ik zeker dat het modem wel daadwerkelijk de updateserver kan bereiken? We hebben helaas nog geen toegang tot de logbestanden via de GUI

Forum|alt.badge.img
  • June 20, 2025

Vannacht 25.06.06 ontvangen, alles lijkt goed op 1 (bedraad) aangesloten SW2, deze is rood in de topologie. Deed het in eerste instantie helemaal niet dus een herstart (stroom eraf en erop) gedaan. Hierop brand hij weer groen (led op de SW2) echter blijft hij rood in de topologie en bij inloggen op de SW2 geeft hij een oranje melding dat hij IP6 mist ....hoe los ik het op?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 20, 2025

Vannacht 25.06.06 ontvangen, alles lijkt goed op 1 (bedraad) aangesloten SW2, deze is rood in de topologie. Deed het in eerste instantie helemaal niet dus een herstart (stroom eraf en erop) gedaan. Hierop brand hij weer groen (led op de SW2) echter blijft hij rood in de topologie en bij inloggen op de SW2 geeft hij een oranje melding dat hij IP6 mist ....hoe los ik het op?

Compleet resetten met de reset knop, daarna zonder netwerkkabel aangesloten op laten starten tot paarse lamp brand, daarna aansluiten met netwerkkabel aansluiten aan de modem en laat hm daar een half uur aan zitten tot de groene led continu brand daarna kun je hm overal draadloos plaatsen. Althans zo heb ik het gedaan. En heb geen enkel probleem nu.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 20, 2025

@RJ Borst, de topologie kan tijdelijk zijn dus dit kan je ook nog even aankijken als het verder prima werkt. Verder een goede tip van Arnold uiteraard. 

Wat de oranje melding betreft, probeer je modem even te herstarten (geen volledige reset), eventueel nog een keer als het de eerste keer niet lukt. 

Forum|alt.badge.img
  • June 20, 2025

@RJ Borst, de topologie kan tijdelijk zijn dus dit kan je ook nog even aankijken als het verder prima werkt. Verder een goede tip van Arnold uiteraard. 

Wat de oranje melding betreft, probeer je modem even te herstarten (geen volledige reset), eventueel nog een keer als het de eerste keer niet lukt. 

Herstart is stekker eruit voor 10 sec en dan weer erin?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 20, 2025

Bedankt voor de update die ik vannacht gekregen heb. Ik zit nu op V12 C.25.06.06.  Alles lijkt te werken. Alleen mijn SW2 en SW1 zijn nog voorzien van oude firmware. Ik hoop, dat deze ook spoedig geupdate gaan worden. Mocht ik problemen ondervinden dan horen jullie het.☝

Forum|alt.badge.img
  • June 20, 2025

Herstart is stekker eruit voor 10 sec en dan weer erin?

Gelukt! Dank voor de tip

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • June 21, 2025

Ik heb deze update ook afgelopen week gekregen, en ineens had ik een super slechte wifi verbinding met mijn Samsung S23 Ultra. Telefoon meermaals opnieuw opgestart, evenals het thuisnetwerk (Box12, 2x SW2). 

Uiteindelijk was de oplossing om IPv6 uit te schakelen op de Box12. 

De grap is dat ik alleen op mijn S23U problemen heb. Op laptops of op andere telefoons werkt alles prima. Bijzonder probleem.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 22, 2025

Da's gek, ​@avalon88, want we hebben juist (eigenlijk in de vorige versie al) IPv6 issue verholpen. Zelf heb ik ook een S23U en merk daarin geen problemen. Weet je ook of je telefoon verbonden was met de wifi van de Box 12 of met een van de SW2 als je de slechte wifi had? Of was het met allemaal? Welke versie heb je op de SW2 zitten op dit moment?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • June 22, 2025

Da's gek, ​@avalon88, want we hebben juist (eigenlijk in de vorige versie al) IPv6 issue verholpen. Zelf heb ik ook een S23U en merk daarin geen problemen. Weet je ook of je telefoon verbonden was met de wifi van de Box 12 of met een van de SW2 als je de slechte wifi had? Of was het met allemaal? Welke versie heb je op de SW2 zitten op dit moment?

Ik ben er inmiddels achter dat ik met alleen IPv4 ook problemen heb. Het werkt gewoon bijna niet. Ik zit alleen nog maar op 5G. 

Het is ook als ik op een SW2 punt zit (Versie SW2.C.24.07.04).

Ik heb mijn WIFI instellingen helemaal gereset op de Box12 (En dus de SW2) en nu is de verbinding weer stabiel. Echter kom ik met een speedtest op download niet hoger dan ca 350Mbit. Upload is wel >800Mbit. Op de laptop haal ik wel de volledige snelheid via WIFI. Ook op het gastennetwerk met de S23U haal ik maar 400Mb Download. 

Vreemd probleem, maar ik ben allang blij dat de verbinding weer stabiel is!!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat de stabiliteit terug is! Wel gek wat de snelheid betreft, zeker als het via de laptop wel goed gaat. Heb je de S23U al eens herstart? Ik ben benieuwd of dat helpt. 

Villalobos
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • June 23, 2025

Zucht. Ik denk waarom werkt Sonos niet meer…

Na veel zoeken en gedoe toch maar eens hier gaan kijken.

Blijkt dat de naam van het aparte wifi-netwerk dat ik heb gemaakt voor mijn Sonos speakers van naam is gewijzigd.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is niet handig ​@Villalobos, maar je had het snel gevonden gelukkig waardoor het weer werkte. Ben je met deze versie overgezet naar de nieuwe software? Dan kan het incidenteel gebeuren dat de Wifi gegevens niet meegaan. Als je de nieuwe software al had en bent bijgewerkt naar de volgende versie ervan hoort dat niet weg te verdwijnen.

• Helper
  • June 23, 2025

Inmiddels is mijn Box 12 over naar deze versie. De twee SW2 punten lopen nog wel achter. Wat mij wel verbaasd is dat de topologie dus weer kuren heeft. Nu staat dit als een bekend probleem vermeld wanneer je een switch gebruikt. In mijn geval zit 1 SW2 punt op zolder achter een switch bedraad aangesloten. Vanuit diezelfde switch gaat ook een kabel direct naar de laptop. 

Is er een verklaring waarom de nieuwe versie van de FW hier niet uitkomt en de vorige versie wel? Veel van mijn apparaten geven nu aan dat ze bekabeld zijn verbonden met de Box 12 (waarop het wifi signaal uit staat). 

Ook werkt de link “4 of meer apparaten” niet wanneer deze wordt getoond in de context van de Box 12 zelf. Onder de SW2 ging dit juist wel weer goed vanaf deze versie.

Gast netwerk staat (soort van) aan op de SW2 punten maar doordat wifi signaal uit staat op de Box12 zelf is de weergave van deze status inconsistent. Soms zegt ie dat het actief is en soms niet.

Zolang alles operationeel is niet direct het einde van de wereld maar vanuit een beheer oogpunt is de GUI van de Box 12 toch niet echt heel betrouwbaar op bovengenoemde punten.