Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06

Categorie:KPN Box 12
  • June 13, 2025
  • 336 reacties
  • 13031 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06
Toon eerste bericht

336 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Ter info, mijn Box 12 is geüpdatet maar helemaal niets geen info over ontvangen

Als je van de oude software naar de nieuwe KPN Software gaat krijg je een bericht. Als je de KPN Software al hebt krijg je niet bij elke update een nieuw bericht. De details van elke update delen we hier op de Community, voordat je 'm krijgt.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 30, 2025

Ter info, mijn Box 12 is geüpdatet maar helemaal niets geen info over ontvangen

Als je van de oude software naar de nieuwe KPN Software gaat krijg je een bericht. Als je de KPN Software al hebt krijg je niet bij elke update een nieuw bericht. De details van elke update delen we hier op de Community, voordat je 'm krijgt.

En hoeveel,% van de klanten is hier actief en dus op de hoogte?

En hoeveel informatie klopt niet? Hoevaak loopt het anders of werkt het niet? ( SW2)

Beetje slappe hap, wat mij persoonlijk betreft

Wanneer komt de beta test groep, zodat je echt feedback krijgt tov in batches dingen "dumpen" onder je cliënten met regelmatig de gevolgen van dien?

Afijn, we kijken er in ieder geval niet hetzelfde naar.

Wanneer komt kpn met een deugdelijke topologie die in ieder geval alle verbonden apparaten laat zien?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 30, 2025

Nooit een sms of email gehad die de update aankondigt. 

Mac filtering werkt helemaal niet meer. Geen informatie over hoe dit in te stellen. De zogenaamde info balk bestaat niet. en upload van filter met csv bestand, Hoe dan?

Wederom een KPN update die de internet ervaring met KPN negatief beinvloed.

Zo ontzettend slecht, slecht (ws niet) getest. En Erik die gewoon de marketing afdeling papegaait. Oplossingen geven, geen extra problemen maken.

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik ook nog nooit een e-mail of sms heb ontvangen voor een mogelijke update de aankomende nacht. Deze versie niet, vorige versie niet en die versie daarvoor ook niet. 

Laat ik het anders zeggen, het KPN informatie voorziening systeem (email of sms) heeft denk ik ook nog bug 🐞.

Opeens is het daar. De ene keer heb je geluk en dan doet alles het nog. De andere keer heb je geen geluk

en mag je weer een hele middag op onderzoek uit. 

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Ervaren andere mensen ook traag internet na de laatste update? 

internet snelheid is zoals hij moet zijn (Speedtest.net & fast.com) 

Pagina’s laden gaat stroperig, zowel via UTP als WiFi. 

Heb de firewall settings als op “Standaard gezet” ipv middel. Iemand nog een ander trucje wat kan helpen. IPv6 ook al gestart en gestopt. En “ja” hele netwerk ook al een reboot gegeven, dat doe ik bijna dagelijks. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Nooit een sms of email gehad die de update aankondigt. 

Mac filtering werkt helemaal niet meer. Geen informatie over hoe dit in te stellen. De zogenaamde info balk bestaat niet. en upload van filter met csv bestand, Hoe dan?

Wederom een KPN update die de internet ervaring met KPN negatief beinvloed.

Zo ontzettend slecht, slecht (ws niet) getest. En Erik die gewoon de marketing afdeling papegaait. Oplossingen geven, geen extra problemen maken.

Krijg je wel een e-mail als er weer een factuur klaarstaat voor je Internet (en TV) pakket? Anders is het even zaak om te bellen met ons om je contactmailadres te laten checken. Deze vraag en check geldt eigenlijk ook voor jou ​@TomRoozendaal . Contact leggen kan via een  terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Met deze firmwareversie zou het instellen van MAC-filtering wel goed moeten werken. Ik denk dat het het beste is dat je daar een apart topic voor aanmaakt, zodat we kunnen uitzoeken met je wat er misgaat en het kunnen oplossen. 

En je mag mijn collega Erik wel wat meer credits geven. Die heeft wekelijks contact met de ontwikkelaars en probeert op een zo'n goede en duidelijke manier mogelijk iedereen hier te informeren wat er verbeterd met een nieuwe update of dat er toch nog beperkingen zijn. Ook geeft hij zo secuur mogelijk alle feedback door die hier of elders op de Community wordt gemeld. Ook wordt er zeker wel getest, maar helaas komen dan niet alle issues daarmee naar boven. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Heb de firewall settings als op “Standaard gezet” ipv middel. Iemand nog een ander trucje wat kan helpen. IPv6 ook al gestart en gestopt. En “ja” hele netwerk ook al een reboot gegeven, dat doe ik bijna dagelijks. 

Ik zou ook zeggen, test even of IPv6 uitzetten enig effect heeft op het laden van de websites. Maar dat heb je al getest geef je aan. Heb je ook geen eigen netwerkapparatuur aangesloten staan in je netwerk wat van invloed hier op kan zijn? 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 30, 2025

@Arjan van KPN 

Factuur info komt wel. Krijg ook sms’jes als er gepland onderhoud is, maar de laatste keer niet. Dus iemand is even iets vergeten te doen, of een manager heeft beslist dat klanten informeren niet in het budget zat.

En ik heb geen zin om te bellen of gebeld te worden. Zorg dat de oplossing on-line te vinden is. Als je test, kun je deze ellende afvangen en je klanten gericht informeren, ipv betalende klanten als test-vee te gebruiken. Dat is Microsoft gedrag en niet wordt niet getolereerd.

Ook zullen jullie moeten accepteren dat niet iedereen akkoord gaat met google TC’s. Dus jullie interface moet ook zonder google shit werken, bvb download van fonts moet geen 100’en foutmeldingen geven. Niet iedereen heeft een tablet/phone. Mijn laptop moet ook mijn internet kunnen beheren zonder Chrome/wolff-font/flutter BS.

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Ik zou ook zeggen, test even of IPv6 uitzetten enig effect heeft op het laden van de websites. Maar dat heb je al getest geef je aan. Heb je ook geen eigen netwerkapparatuur aangesloten staan in je netwerk wat van invloed hier op kan zijn? 

Er is in huis niks veranderd aan setup, ja de update van de box12… ik ga het allemaal in de gaten houden. Dank je wel.

• Topper
  • July 1, 2025

Na een factory reset heeft de Kpn box 12 de laatste update inclusief de Super Wifi2. Wel valt me op dat op beide apparaten met de laatste updates de modem pagina's op de Iphone niet meer te bedienen zijn althans wel werkende was bij de versies ervoor. Als je op de menu bar links op opties als wifi netwerk of systeem etc klikt gebeurd er niks.

Leen59
Wijsgeer
  • July 1, 2025

Bekend probleem, op pc of laptop werkt het wel.

staat ook in het startbericht, mobiele browsers werken niet optimaal.

• Nieuwkomer
  • July 2, 2025

Spijtig dat bij ouderlijk toezicht de functie tijdsbudget is verdwenen. Het argument 'verdwenen, want deze functie wordt niet ondersteund'  klinkt als een cirkelredenering. Ik wil deze functie graag weer terugkeren. Het is de beste manier om internetgebruik door kinderen met wisselende dagindeling te managen. 

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 3, 2025

Ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik ook nog nooit een e-mail of sms heb ontvangen voor een mogelijke update de aankomende nacht. Deze versie niet, vorige versie niet en die versie daarvoor ook niet. 

Laat ik het anders zeggen, het KPN informatie voorziening systeem (email of sms) heeft denk ik ook nog bug 🐞.

Opeens is het daar. De ene keer heb je geluk en dan doet alles het nog. De andere keer heb je geen geluk

en mag je weer een hele middag op onderzoek uit. 

Inderdaad wordt er niets gemeld, opeens is de update er. Wanneer je dan daarna op de product update pagina kijkt zie de hoe en wat.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Spijtig dat bij ouderlijk toezicht de functie tijdsbudget is verdwenen. Het argument 'verdwenen, want deze functie wordt niet ondersteund'  klinkt als een cirkelredenering. Ik wil deze functie graag weer terugkeren. Het is de beste manier om internetgebruik door kinderen met wisselende dagindeling te managen. 

Goedemorgen Hans, ik kan mij volkomen voorstellen dat dit dan als een onaangename verrassing komt. Ik zal je feedback terugkoppelen maar ik verwacht niet dat dit op korte termijn dan terugkeert. Wellicht kan je even een nieuw topic aanmaken. Dan kunnen we als community even met je meedenken na een alternatieve oplossing in de tussentijd.

Marcel1984nl
Deelnemer

Goedemorgen,

Na de update V12.C.25.06.06 zie ik geen apparaten in Wifi afscherming meer. Dit is me al eerder voor gekomen met de V10a. Jullie hebben er toen naar gekeken en ik heb een KPN Box 12 opgestuurd gekregen, alles werkte perfect. Ik heb op dit moment de modem nog niet hard gereset maar ik verwacht dat dit probleem hetzelfde is. Ik ben geen klant bij KPN maar bij Youfone.

Ik heb in mijn profiel mijn ip adres en het serial nummer ingevoerd van het modem (KPN Box 12) omdat jullie daar vorige keer ook naar vroegen.

Best wel opvallend dat dit nu de 2e keer voorkomt bij mij en bij 2 verschillende modems.

Raden jullie aan om het modem te hard resetten? Of willen jullie eerst kijken in het modem wat er aan de hand zou kunnen zijn? Laat het maar even weten.

p.s ik heb nog wel wifi op mijn apparaten en de Wifi bescherming is nog ingeschakeld (niets aan veranderd) maar ik zie er geen apparaten in staan.

Ik hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Voordat ik een harde reset zou uitvoeren ​@Marcel1984nl zou ik eerste een normale herstart uitvoeren door het modem even van de stroom te halen. Zou je dat nog eens kunnen testen?

Marcel1984nl
Deelnemer

Voordat ik een harde reset zou uitvoeren ​@Marcel1984nl zou ik eerste een normale herstart uitvoeren door het modem even van de stroom te halen. Zou je dat nog eens kunnen testen?

Ik heb de stroom van de modem af gehaald en een minuut gewacht. Er staan nog steeds geen Wifi apparaten in Wifi bescherming. Ik heb nog niets veranderd aan de instellingen of geprobeerd.

Is het aan te raden nu een harde reset te doen en kijken wat hij doet, of willen jullie nog kijken in het modem voordat alles weg is zeg maar?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Marcel1984nl ik kan je daar niet direct advies over geven aangezien je een abonnement hebt via een andere provider. Als het alleen om de zichtbaarheid gaat in de topologie en de Wifi in de praktijk gewoon werkt dan zou ik voorlopig niet resetten. 

Ik koppel jouw feedback terug.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 3, 2025

Ik heb de stroom van de modem af gehaald en een minuut gewacht. Er staan nog steeds geen Wifi apparaten in Wifi bescherming. Ik heb nog niets veranderd aan de instellingen of geprobeerd.

Is het aan te raden nu een harde reset te doen en kijken wat hij doet, of willen jullie nog kijken in het modem voordat alles weg is zeg maar?

Kijk het even een dag of wat aan ​@Marcel1984nl. Als je de apparaten daarna nog niet ziet bij het Wifi Afscherming overzicht, dan zou ik wel resetten.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 4, 2025

Nav deze informatie van ​@Erik van KPN :

Bij MAC Filtering (Wifi afscherming) kun je nu ook een csv bestand met MAC adressen invoeren om in één keer al die apparaten toe te voegen. Zie hiervoor het informatieblokje in de webinterface.

Ook wordt MAC Filtering nu in z’n geheel uitgezet als je daar kiest voor ‘verwijder alle apparaten’. Dit om te voorkomen dat de functie actief staat zonder dat je een toegestaan apparaat hebt.

Tegenstrijdig met wat hier vermeld wordt. Er is geen ‘informatie blokje’. Duidelijk is dat de interface van Erik van KPN anders is dan mijn Mozilla Firefox interface.

Vanwege geen reactie op mijn nieuwe topic over MAC filtering even gebeld met KPN customer service (noem het maar sales, want service ho maar)

De 2 medewerkers konden weinig hulp bieden. Zelfs als je mac filtering (voor WIFI) aan zet, geen dropdown met devices. Alle verbonden apparaten toevoegen knop werkt niet.

Klanten ‘service’ zegt eigenlijk geen ondersteuning te doen voor het instellen van beveiliging. 1 medewerker vertelde dat de funtionaliteit (MAC filtering) niet beschikbaar is (voor mijn modem/box/contract/??).

Ook wordt ik doodziek van de feedback enquetes die up-poppen voordat je ook maar 1 ding hebt kunnen doen op de site.

Ik wil de optie om updates te weigeren. Om te voorkomen dat KPN het modem reset, met verlies van alle instellingen die niet ‘standaard’ zijn. Hierdoor ben ik 1 dag kwijt met het opnieuw instellen van al mijn voorheen verbonden apparaten.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@JayVanDo,  Zou jij een harde reset van de modem willen uitvoeren, of heb je dit al gedaan? Overbodig omdat je dit waarschijnlijk al weet, maar dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. Ik begrijp ook dat je dit met Firefox doet, werkt het in Chrome of Edge ook niet? Dank alvast voor de genomen moeite. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 4, 2025

@Alex van KPN 

Harde reset gedaan. Weer alles opnieuw moeten instellen. home netwerk herstart (om vaste ip-adressen te forceren)

Extra 5g netwerk na de herstart niet meer actief ??

Nu geeft de systeem settings iig aan dat device management = done (was eerst error).

Daarna geprobeerd om mac filtering weer aan te zetten, maar dat werkt nog steeds niet. De slider on/off werkt wel, maar toevoegen van apparaten dus niet.

Advies voor alle niet chrome gebruikers “die slider NIET AAN ZETTEN”.

Wel allerlei errors in dev-tools. Alles uitgeveoerd met Firefox, fresh install no extensions.

En nee EDGE gaat niet want ik zit op linux.

Chrome gaat zeker niet want die probeert mijn gpg keys te hacken, en dat staat deze gebruiker/admin niet toe. Verder ken ik niemand die hun T&C’s heeft gelezen en daarmee akkoord wil gaan. De meesten klikken gewoon OK, iets kritischere mensen hebben geen keuze. En jullie gaan me niet dwingen om akkoord te gaan met google t&c , iig niet zonder financiele tegemoetkoming. 

En wat nou ?

Erwin van KPN
Moderator

@Alex van KPN 

Harde reset gedaan. Weer alles opnieuw moeten instellen. home netwerk herstart (om vaste ip-adressen te forceren)

Extra 5g netwerk na de herstart niet meer actief ??

Nu geeft de systeem settings iig aan dat device management = done (was eerst error).

Daarna geprobeerd om mac filtering weer aan te zetten, maar dat werkt nog steeds niet. De slider on/off werkt wel, maar toevoegen van apparaten dus niet.

Advies voor alle niet chrome gebruikers “die slider NIET AAN ZETTEN”.

Wel allerlei errors in dev-tools. Alles uitgeveoerd met Firefox, fresh install no extensions.

En nee EDGE gaat niet want ik zit op linux.

Chrome gaat zeker niet want die probeert mijn gpg keys te hacken, en dat staat deze gebruiker/admin niet toe. Verder ken ik niemand die hun T&C’s heeft gelezen en daarmee akkoord wil gaan. De meesten klikken gewoon OK, iets kritischere mensen hebben geen keuze. En jullie gaan me niet dwingen om akkoord te gaan met google t&c , iig niet zonder financiele tegemoetkoming. 

En wat nou ?

Hoi ​@JayVanDo .  Ik lees linux en -ondanks dat ik het zelf gebruik- weet ik ook dat bepaalde functionaliteiten in browsers soms net even anders werken . Er is zelfs al een verschil of je de browsers via apt  of als distro van hun website installeert .   Dat is , wat dit issue betreft dus niet zo praktisch want ik kan het simpelweg niet uitsluiten dat het daar mee te maken heeft.  Zit je op Ubuntu? 

Wat draait je telefoon? Of heb je nog ergens een tablet met Android of iOS liggen? 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 4, 2025

@Erwin van KPN 

De laptop draait op linux mint. Firefox via deb geinstalleerd. Uiteraard geen snap of flatpak ellende voor mij.

Nee de app wordt niet geinstalleerd op mijn hele oude uitgeklede android telefoon, tenzij jullie een apk leveren zonder google shit en met acceptabele permissies. Dus niet de standaard permissies uit de google spy/malware app store

Ik zie niet in waarom het versturen van een mac adres naar het modem om dat adres toe te voegen aan de whitelist zo’n probleem is.

Alweer een tekortkoming van flutter lijkt me.

Het heeft mijns inziens vooral te maken met het formulier dat wordt gebruikt voor submit/post. Dat formulier is niet conform de standaard, en werkt dus niet buiten chrome, waar ik vermoed dat er workarounds worden gebruikt voor eigen huis rommel.

Erwin van KPN
Moderator

Hmm, tja, Ik heb hier geen box12 anders had ik het ook even geprobeerd.  Het blijft een variabel die ik eerst moet uitsluiten.  Als er nou meer berichten van andere gebruikers binnen komen die er ook niet bij kunnen hebben we een stok om mee te slaan. Maar ik zie verder nog geen andere reacties die er op wijzen dat het generiek misgaat met de MAC filter functionaliteit

Je weet zelf ongetwijfeld dat de security settings van linux varianten vaak hoger opgeschroefd zijn. Misschien ziet ie iets op de webinterface als onveilige code of een script dat ie niet wil uitvoeren?