Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06

Categorie:KPN Box 12
  • June 13, 2025
  • 336 reacties
  • 13031 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06
Toon eerste bericht

336 reacties

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

Oja, en het wijzigen van toegewezen namen, het aanpassen van iconen of type device en geen nieuwe device types kunnen aanmaken…..

Mag in de tweede update komen bij een ETA die achter het eerste ligt, daar kan ik best mee leven. 

Nemen jullie die ook aan??

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

Als je het thuisnetwerk een herstart geeft komt de topologie meestal vanzelf weer in orde, maar dat is natuurlijk niet wat je wil. Het hoort gewoon te werken.

Hoeveel keer moet ik dat doen??? Tot 10x geprobeerd, maar het werkt NOOIT

Leen59
Wijsgeer
  • August 13, 2025

KPN doet het af als een “weergavedingetje” wat in een latere update gefixt wordt. Ze zeggen er alleen niet bij hoeveel updates daarvoor nodig zijn. Tis idd te triest voor woorden dat dit zo lang duurt.

Btw,  bekijk je de topologie op mobiel of laptop? Laptop werkt sowieso beter, maar ook niet optimaal.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

Laptop, dus gewoon via de browser 

Via mobiel of app is het 36 keer niks 😜

Jasper van KPN
Moderator

De topologie krijgt in de volgende versie van de software verdere verbeteringen. Wanneer die komt is ons nog niet bekend, maar we zullen daar natuurlijk een nieuwe Product Update over plaatsen als die er is. 

edit: en waar zit de “switch” voor bridge modus?

Daar is geen switch voor, maar als je DHCP en Wifi uitzet in het modem kan je er een eigen modem achter aansluiten.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 14, 2025

Verdere verbeteringen....… Wat betekent dat, welke problemen worden opgelost. Welke problemen blijven open staan.

En we weten niet wanneer, time management doen ze bij KPN niet aan?

Klinkt als goed project management, ahum

Bridge modus niet gewoon in te stellen met een "schakelaar"., ook gewoon ff implementeren aub.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 14, 2025

Als je het thuisnetwerk een herstart geeft komt de topologie meestal vanzelf weer in orde, maar dat is natuurlijk niet wat je wil. Het hoort gewoon te werken.

Die oplossing werkt hier dus helaas niet

• Nieuwkomer
  • August 14, 2025

Ik kan niet meer via Mijn KPNapp een aantal dingen regelen, zoals Gastwifi. Hij opent dan KPNthuis waar vervolgens ook niets ingesteld kan worden. Vandaag een bezoek gebracht aan de KPN winkel en daar dacht men dat ik de KPN Box12 update nodig had. Ik zie (als ik inlog op de modem) het volgende staan achter software versie: SGEJ1000060E, zou dit niet met V12 moeten beginnen? 

Leen59
Wijsgeer
  • August 14, 2025

Zie de titel van dit topic.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 14, 2025

Ik kan niet meer via Mijn KPNapp een aantal dingen regelen, zoals Gastwifi. Hij opent dan KPNthuis waar vervolgens ook niets ingesteld kan worden. Vandaag een bezoek gebracht aan de KPN winkel en daar dacht men dat ik de KPN Box12 update nodig had. Ik zie (als ik inlog op de modem) het volgende staan achter software versie: SGEJ1000060E, zou dit niet met V12 moeten beginnen? 

Dat klopt helemaal. Je hebt de oude firmware nog. Voor die functionaliteit in de KPN app is de nieuwe KPN firmware nodig.

• Deelnemer
  • August 16, 2025

Mijn firmware zit al geruime tijd vast op v12.C.23.15.06, zonder mogelijkheid om zelf te updaten wordt je zo als klant afhankelijk gemaakt van een automatisch uitrol systeem wat (nog steeds) niet goed werkt… Lekker veilig!

Dan loop je al een heel stuk achter, ​@Dan_. Dat wijst erop dat ons beheersysteem jouw modem niet, of niet goed, kan bereiken/beheren. Reset je Box 12 (met resetgaatje of via de resetoptie in de instellingen), hij zou zich daarmee automatisch moeten updaten naar deze versie.

Het modem is reset naar fabrieksinstellingen, zelfde probleem doet zich voor, geen update wordt gedetecteerd en/of is mogelijk.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 16, 2025

Ondertussen is de Fritzbox besteld, ben voor "gewoon" wifi 6 gegaan en niet alvast voor de 7.

Kijk of ik dit goed werkend krijg, daarna kan alle KPN "meuk" vervangen worden, hou jullie op de hoogte.

Benieuwd in welk jaar KPN de Box 12 "op orde" heeft..…

En of ze de uitdaging gewoon netjes aangaan

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Vandaag Fritz!box ontvangen, aangesloten, wizard gedraaid, en voila het werkt, zowel internet als telefonie...…

Apptje eitje

Piece of cake

Nu naar instellingen kijken en wat Fritz mesh repeaters scoren. Ziet er veelbelovend uit in ieder geval

Leen59
Wijsgeer
  • August 19, 2025

Kost een paar centen, maar hopelijk zijn jouw problemen voorbij.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 19, 2025

Vandaag Fritz!box ontvangen, aangesloten, wizard gedraaid, en voila het werkt, zowel internet als telefonie...…

Apptje eitje

Piece of cake

Nu naar instellingen kijken en wat Fritz mesh repeaters scoren. Ziet er veelbelovend uit in ieder geval

De Fritzrepeater 600 zijn in de aanbieding bij Bol.com en de 1200AX (aanbevolen) zijn erg in de aanbieding bij Amazon

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Kost een paar centen, maar hopelijk zijn jouw problemen voorbij.

Slim via MP kopen, valt het best mee. En ook via Amazon het nodige leuk geprijsd.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Apptje eitje

Piece of cake

De Fritzrepeater 600 zijn in de aanbieding bij Bol.com en de 1200AX (aanbevolen) zijn erg in de aanbieding bij Amazon

Dank voor je reactie.

Het systeem gaat worden

FB 7590 AX V2

FR 6000

FR 3000 AX

2.x FR 1200 AX

Volledig mesh wifi 6

Binnenkort 4 x SW2 te koop 🤪

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Vandaag nog even tijd gehad om met de FB te spelen qua setup en instellingen. Nog niet definitief, maar gewoon ff verkennend.

Eindelijk weer eens een grijns op mijn gezicht, sinds ik mijn Netgear router heb weg gedaan.

Dit is ZO leuk, zo flexibel, zo prettig en zo goed werkend. Kan het alleen maar VAN HARTE aanbevelen op dit moment.

Weet niet hoe het met nieuwe routers van andere merken zit, maar dit gaat zo soepel. De geintegreerde DECT werkt ook soepel en perfect. Scheelt ook weer een extra apperaat online straks.

NAS en Smarthome functie ga ik vooralsnog niet gebruiken. Nu w8 op de andere apperatuur (Fritz!Repeaters) en als ik dan ff tijd heb, het hele netwerk in 1 x “omgooien” en weer opbouwen zodat alles werkt en doet wat het moet doen.

Functies als ouderlijk toezicht, wifi schema's en al dat soort ongein is ook vele malen uitgebreider, flexibeler en praktischer. Nu kan ik gewoon per kind dingen regelen, die met de Box12 NOOIT konden, zag ik al in het snuffelen ook voorbij komen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 19, 2025

Apptje eitje

Piece of cake

Dank voor je reactie.

Het systeem gaat worden

FB 7590 AX V2

FR 6000

FR 3000 AX

2.x FR 1200 AX

Volledig mesh wifi 6

Wat was je kwijt voor het hele spulletje? En heb je dit nieuw aangeschaft of via Marktplaats? Ik heb nu voor €400,- aan KPN apparatuur (4xSW2, het modem krijg je natuurlijk ‘gratis’), maar ik deel je onvrede over de werking, de support en de stabiliteit van het geheel. Ik kom van Ziggo, die leverden voor de mesh een goed werkend Deco-systeem. De verbinding met Ziggo zelf was echter ontzettend belabberd, dat is met KPN (of glasvezel) echt super.

Leen59
Wijsgeer
  • August 19, 2025

Tsja, alles heeft een prijs.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Apptje eitje

Piece of cake

Dank voor je reactie.

Het systeem gaat worden

FB 7590 AX V2

FR 6000

FR 3000 AX

2.x FR 1200 AX

Volledig mesh wifi 6

Wat was je kwijt voor het hele spulletje? En heb je dit nieuw aangeschaft of via Marktplaats? Ik heb nu voor €400,- aan KPN apparatuur (4xSW2, het modem krijg je natuurlijk ‘gratis’), maar ik deel je onvrede over de werking, de support en de stabiliteit van het geheel. Ik kom van Ziggo, die leverden voor de mesh een goed werkend Deco-systeem. De verbinding met Ziggo zelf was echter ontzettend belabberd, dat is met KPN (of glasvezel) echt super.

Ik kom inclusief beugels om de FR6000 en FR3000AX netjes op te hangen onder de 500 euro uit. Dan gaat hier straks nog de verkoop van de 4 SW2 af. Dus zal de investering ergens tussen 225 en 275 uitkomen, denk ik zo.

Gebruik gemaakt van diverse kanalen en zeker niet alles nieuw gekocht (uhm alleen de beugels), maar daar heb ik persoonlijk helemaal geen moeite of problemen mee

Maar wat dit oplevert, dat is niet in geld uit te drukken……...

Leen59
Wijsgeer
  • August 19, 2025

De gemiddelde klant heeft waarschijnlijk voldoende aan hetgeen KPN biedt. Anderzijds is het ook wel prettig dat de veeleisende gebruiker de mogelijkheid heeft om zelf een keuze te maken in apparatuur en hoe die zijn thuisnetwerk wil inrichten. Begrijpelijk dat dat op eigen kosten is. Daarbij komt dat het KPN netwerk, zeker glas, nog steeds een van de betere netwerken is met relatief weinig storing.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 20, 2025

…...

KPN, kunnen jullie niet teruggaan naar een knettergoed en simpel modem, dan kan je daarachter elke gewenste router plaatsen, zonder GEOH

Dat kan sowieso. Als je dat graag wilt is het geen enkel probleem om het KPN modem zo in te stellen dat je er een eigen router achter kunt hangen. 

Je statement is niet helemaal waar Erik. “Prefix Delegation” is maar half geimplementeerd in Box 12. Hierdoor is IPv6 mank, en dat kun je in een achterliggende router echt NIET oplossen.  

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 21, 2025

Mijn firmware zit al geruime tijd vast op v12.C.23.15.06, zonder mogelijkheid om zelf te updaten wordt je zo als klant afhankelijk gemaakt van een automatisch uitrol systeem wat (nog steeds) niet goed werkt… Lekker veilig!

Dan loop je al een heel stuk achter, ​@Dan_. Dat wijst erop dat ons beheersysteem jouw modem niet, of niet goed, kan bereiken/beheren. Reset je Box 12 (met resetgaatje of via de resetoptie in de instellingen), hij zou zich daarmee automatisch moeten updaten naar deze versie.

Het modem is reset naar fabrieksinstellingen, zelfde probleem doet zich voor, geen update wordt gedetecteerd en/of is mogelijk.

Wil je jouw forumprofiel invullen ​@Dan_? Dan kunnen we even meekijken.

• Deelnemer
  • August 22, 2025

Wil je jouw forumprofiel invullen ​@Dan_? Dan kunnen we even meekijken.

Gedaan.