Skip to main content
Update

KPN TV+ Box: Update naar firmware versie 0.35.18

Categorie:TV+ Box
  • September 2, 2025
  • 13 reacties
  • 1616 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

KPN TV+ Box Update September 2025

KPN TV+ firmware versie 0.35.18

Wat zit er in?

Na een volledige herstart zal de TV+ Box nu altijd teruggaan naar de status die hij had (actief, stand-by of slaapstand). In een eerdere update hebben we dit al ingevoerd voor de herstart die na een update wordt gedaan. En wordt de Box na een update teruggezet op actief of stand-by. Maar naar aanleiding van meldingen hier dat de TV+ Box na stroomuitval aan bleef staan, hebben we dit nu kunnen uitbreiden. Ook bij stroomuitval zal de TV+ Box zich nu terugzetten op stand-by of slaapstand.

Het kon gebeuren dat bij live tv kijken (multicast) een deel van de ondertiteling wegviel. Dat hebben we hersteld.

Verder

• HDR-prioriteit in de instellingen hebben we hernoemd naar HDR-formaat zodat het beter aansluit bij wat de instelling daadwerkelijk doet
  • Updatemechanisme voor firmware is verbeterd
  • Energieoptimalisatie in Android staat nu standaard uit voor een betere stabiliteit van de Box
  • Bug fixes en security updates
  • Goed om te weten: deze update is voor de KPN TV+ Boxen, niet voor de KPN TV+ Soundbox

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 2 en 4 september
  • Uitrol: 9 en 11 september

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

13 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025
  • HDR-prioriteit in de instellingen hebben we hernoemd naar HDR-formaat zodat het beter aansluit bij wat de instelling daadwerkelijk doet

Betekend dit dat hij ook automatisch kiest of Dolby Vision of HDR10 gebruikt moet worden?

Want dat is juist een heel erg belangrijk gemis op de Sagemcom DIW7022  (KPN tv+ box)

Tot nu toe is het of of.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 2, 2025

't Werkt weer allemaal goed.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Update automatisch verwerkt vandaag.

• September 3, 2025

Betekend dit dat hij ook automatisch kiest of Dolby Vision of HDR10 gebruikt moet worden?

Want dat is juist een heel erg belangrijk gemis op de Sagemcom DIW7022  (KPN tv+ box)

Tot nu toe is het of of.

Wat ik eruit lees is dat alleen de naam van deze instelling veranderd is. Verder niets. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 4, 2025

Deze update is vannacht versneld uitgerold voor iedereen vanwege de storing van het trage zappen. Het advies is om te checken of je deze firmware nu hebt en dan nog je TV+ box opnieuw op te starten door middel van de standby-knop wat langer ingedrukt te houden. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

@Arjan van KPN en ​@Erik van KPN, kunnen jullie de “Wanneer komt-ie” in het startbericht aanpassen?

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 8, 2025

Gisteravond werd de box spontaan opnieuw gestart tijdens het verderspoelen bij terugkijken.

• September 8, 2025

Dat gebeurt helaas, ook bij mij, wel vaker. M'n tv+ box wordt een paar keer per week opnieuw gestart, spontaan of handmatig na een vastloper. Ligt dat nou aan Android of aan de kpn firmware/launcher? 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 8, 2025

@Henk2304 Dat is vm de firmware.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Als er een update voor de box uitgerold wordt, dan kan een herstart gebeuren: dat is dan 's avonds laat of in de nacht. Als spontaan opnieuw opstarten vaker en willekeurig gebeurt, maak dan even een eigen topic aan. Op die manier kunnen we beter onderzoeken wat er dan aan de hand is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 8, 2025

Vanavond heb ik even gekeken of wij hem ook hadden en dat was het geval. Nu lees ik dat de nieuwe firmware er al vier dagen op zou staan. Enfin, geen enkele klacht ondervonden. Wel heb ik nog even een herstart gedaan voor de zekerheid maar daar had ik, behalve dat ik dat een goed idee vind, verder geen reden toe.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • September 10, 2025

Even een klein aandachtspuntje voor het onderdeel 'energiebesparing'.

Hieronder zie je links:

KPN instellingen -> Energiebesparing

En rechts zie je:

Apparaatinstellingen -> Apparaatvoorkeuren -> Energiebesparing

Zoals je ziet, wordt 'Snelle start' bij de ander 'Quick start' genoemd. En Energy modus klinkt ook niet echt Nederlands. Ik kan me herinneren dat dit wel in het Nederlands heeft gestaan, dus bij deze doorgegeven.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ah interessant ​@Sebas14, dankjewel voor dit seintje, dat nemen we mee!