Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06

Categorie:SuperWifi 1
  • February 10, 2025
  • 208 reacties
  • 15507 keer bekeken
SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

208 reacties

• Topper
  • February 15, 2025

Hi Erwin, 

Ja. Alle 3 Sw1 is gereset, opnieuw geïnstalleerd met internet kabel aan de modem. Een SW1 was op rood gesprongen en na 5 min is t groen geworden en is gebleven ( plek is direct bij de modem). Zodra ik die Sw1 op een afstand 3m heb verplaatst en na opstarten blijft de lamp rood branden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 15, 2025

Nou ​@Erik van KPN , wat een technisch verhaal. 

Persoonlijk vind ik het gewoon belangrijk dat mijn SuperWifi 1-punten het doen. Tot op heden werken ze prima met de Box 12 en ik mag toch hopen dat ze na de update net zo goed blijven werken. 

Mij ontgaat het nut van deze update. Waarom zou je iets wat goed werkt, gaan veranderen? 

Stel dat het dadelijk niet goed werkt, krijg je dan gratis twee SuperWiFi 2-punten van KPN? 

• February 15, 2025

Hoi Piet. De SuperWifi 1 punten worden alleen tijdens een updateronde (samen met de Box 12) voorzien van de nieuwste software. Als je Box 12 al de nieuwste software heeft, dan heeft het nu geen zin om de SuperWifi 1 aan te sluiten. Die zullen het niet gaan doen. We zijn nog aan het kijken wat we daarmee gaan doen. 

Nou... ook gewoon updaten? Lijkt me? 🫢

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 15, 2025

Hoi ​@Bo_01, jij hebt SuperWifi 2. Dit is een update topic over SuperWif 1. Betekent dat de hele conversatie die met jou gevoerd is nogal afleid van waar dit topic daadwerkelijk over gaat. Ik ga die berichten dan ook verwijderen. Helaas kunnen we berichten uit een product update nog niet verplaatsen. Wat ik nu gedaan heb is een nieuw topic aangemaakt voor je met daarin overgenomen al jouw berichten en onze reacties daarop: 

Ik wil je vragen om daar verder te gaan als je meer toe te voegen hebt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 15, 2025

Hi Erwin, 

Ja. Alle 3 Sw1 is gereset, opnieuw geïnstalleerd met internet kabel aan de modem. Een SW1 was op rood gesprongen en na 5 min is t groen geworden en is gebleven ( plek is direct bij de modem). Zodra ik die Sw1 op een afstand 3m heb verplaatst en na opstarten blijft de lamp rood branden.

@Infi245, bij het opnieuw installeren van de SuperWifi 1, heb je ze lang genoeg bekabeld aangesloten gelaten? We raden aan zeker een half uur. 

Mij ontgaat het nut van deze update. Waarom zou je iets wat goed werkt, gaan veranderen? 

Vanuit dat perspectief zou er dan nooit meer iets veranderen.

Het lijkt me dat je het verhaal al kent, we zijn immers al even bezig, maar we updaten al onze apparaten naar KPN Software. Dus ook de SuperWifi 1.  Zodat deze ook weer goed kan samenwerken met modems die KPN Software hebben. En de oude firmware voor de modems en wifipunten wordt ook niet verder geüpdatete, dus daar kun je mensen niet oneindig op laten zitten.

Hoi Piet. De SuperWifi 1 punten worden alleen tijdens een updateronde (samen met de Box 12) voorzien van de nieuwste software. Als je Box 12 al de nieuwste software heeft, dan heeft het nu geen zin om de SuperWifi 1 aan te sluiten. Die zullen het niet gaan doen. We zijn nog aan het kijken wat we daarmee gaan doen. 

Nou... ook gewoon updaten? Lijkt me? 🫢

Uiteindelijk is dat natuurlijk de route. Maar nog niet nu direct. In de kern is er ook geen probleem om de SW1 met oude firmware aan te sluiten op een modem met KPN Software. Het is alleen zo dat het dan niet mesht. En je dus per sé eentje bekabeld aan moet sluiten.

• Topper
  • February 16, 2025

Hi ....kpn.

Heb gisternacht de SW1 op hun oude plek neergezet en aangesloten op de stopcontact.

Vanochtend zijn alle lampje groen en blijvend groen. Zo te zien werkt alles momenteel weer. 🤞

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 16, 2025

Top, goed om te horen!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • February 18, 2025

Vannacht werd na een kleine herstart de boel van nieuwe firmware voorzien. Het modem kwam gelijk op, wifi instellingen bleven bewaard en tot mijn verbazing was SuperWifi2 ook bijgewerkt.

De SuperWifi1 blijven zielig op rood staan ook na een paar extra herstarts. Ze worden ook niet in de nieuwe interface als (on)bereikbaar weergegeven. Van de vier extenders is één SW2 bedraad aangesloten, de overige drie zijn draadloos opgesteld.

Wat ik ook probeer, de SW1's komen niet meer op. Groene leds inderdaad wanneer bekabeld aangesloten, maar zonder kabel een rode led. Herstart of reset voegt geen extra devices toe aan het extender icoon (uitgezonderd de al actieve SW2’s). De SW1's zijn overigens met ip-adres zichtbaar in de lijst met verbonden apparaten. Het suggereert dat de oude software nog erop draait.

KPN: graag mijn SW1's forceren met een update. Ik ga de nu correct werkende Box12 en SuperWifi2's niet resetten en opnieuw configureren.

Kunnen we al concluderen waar het probleem ligt? Ik hou één van de SW1's maar bekabeld in de meterkast aangesloten in de hoop dat ‘iemand’ bij KPN nogmaals een geforceerde update aftrapt.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 18, 2025

In de nacht van 10 op 11 februari was de test, was het goed genoeg om verder uit te rollen? Zelf zit ik op de V10 met mijn SuperWifi 1 punten, dus ben nog niet aan de beurt maar wel benieuwd. 😊

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 18, 2025

Kunnen we al concluderen waar het probleem ligt? Ik hou één van de SW1's maar bekabeld in de meterkast aangesloten in de hoop dat ‘iemand’ bij KPN nogmaals een geforceerde update aftrapt.

Het probleem is bekend en we zijn nog aan het bekijken hoe dit opgelost kan worden. Via de Product Updates wordt je in ieder geval op hoogte gehouden van de veranderingen en toekomstige updates (waarin dit hopelijk snel wordt meegenomen).

• Topper
  • February 19, 2025

In de nacht van 10 op 11 februari was de test, was het goed genoeg om verder uit te rollen? Zelf zit ik op de V10 met mijn SuperWifi 1 punten, dus ben nog niet aan de beurt maar wel benieuwd. 😊

De mijne zijn vannacht aan de beurt. Dus de test zal wel goed gelukt zijn.  Anders ga je mij morgen horen klagen 😜

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 19, 2025

De mijne zijn vannacht aan de beurt. Dus de test zal wel goed gelukt zijn.  Anders ga je mij morgen horen klagen 😜

Sterkte daar, ik ga duimen 😉

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 19, 2025

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn SuperWifi 1 (2x) hebben ook firmware SW1.C.24.13.06, aangesloten op een Experiabox v10 (firmware V10.C.24.12.15). Ik heb ze een paar dagen geleden weer in gebruik genomen en krijg ze maar niet goed werkend. Vandaar dat ik op het forum rondgang 😊

loop al 2 jaar te klote met deze bedrijf 

elke dag uitval   nu net weer    volgende week lig alles in de kliko  rotzooi 

en na komen van afspraken     beloftes kennen ze niet   ze laten je liever stikken  

ik zeg gewoon  GA NA ZIGGO EN NIET NA KPN  heb je elende bel kpn met zijn bende 

BENDE BENDE 

• Topper
  • February 20, 2025

Sterkte daar, ik ga duimen 😉

Alles goed gegaan hoor 😊

Jasper van KPN
Moderator

loop al 2 jaar te klote met deze bedrijf 

elke dag uitval   nu net weer    volgende week lig alles in de kliko  rotzooi 

en na komen van afspraken     beloftes kennen ze niet   ze laten je liever stikken  

ik zeg gewoon  GA NA ZIGGO EN NIET NA KPN  heb je elende bel kpn met zijn bende 

BENDE BENDE 

Hoi ​@Maarten roesink, dat klinkt niet goed inderdaad! Het heeft alleen niets te maken met deze update, dus het hoort hier niet. Je kunt hier een eigen topic voor aanmaken als je wilt dat we met je meekijken.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06 - Experiabox v10

Ik heb twee SuperWifi 1 in gebruik met firmware SW1.C.24.13.06, aangesloten op een Experiabox v10 (firmware V10.C.24.12.15), op de Experiabox v10 staat de Wifi aan.

De eerste zit direct gekoppeld aan de Experiabox v10 met de originele datakabel en de tweede staat 'los’ in een andere kamer. Ik heb ze enkele maanden niet gebruikt en dit weekend weer geprobeerd aan te sluiten om een betere Wifi dekking te krijgen.

Nu gaat er het volgende mis:

1. De losse SuperWifi 1 gaat na enkele uren steeds 'op rood’, ook als deze in dezelfde kamer staat als de Experiabox v10.

Ik heb de stappen uit "Kennisbank Wifi en Wifi versterkers” meerdere keren doorlopen, vooral deze: "SuperWifi aansluiten - handleiding” maar zonder succes. Steeds na doorlopen van het gehele proces staat alles keurig in de online omgeving van de Experiabox 10 (http://192.168.2.254/) onder Thuisnetwerk bij Topologie. En dan een uur of wat later staat de 2e weer op rood met de melding: "Dit apparaat is niet succesvol aan het thuisnetwerk gekoppeld. Herhaal de doe-het-zelf installatie en gebruik de aangeleverde internetkabel”.
    Nogmaals het maakt dus niet uit of de SuperWifi 1 naast de andere staat en de Experiabox v10 of apart in de andere kamer.
  1. Daarbij is het ook bijzonder dat als ik de Wifi van de Experiabox v10 uit zet niet alle apparaten meer Wifi verbinding krijgen (oa printer, deurbelcamera). Voorheen ging de Wifi automatisch uit met een aangesloten SuperWifi punt. Nu niet meer, wat is de voorkeur in deze combinatie? 

Help?

• Deelnemer
  • February 20, 2025

Upgrade vannacht geslaagd voor mijn modem + superwifi 1 punten.

WiFi kwam voor mij zelf niet automatisch in de lucht dus heb een kabel in de laptop gestoken, naar de nieuwe (supersnelle!) web interface gegaan en de toggle voor WiFi aangezet. Daarna werkte de boel weer :)

• Nieuwkomer
  • February 20, 2025

Ik hoop dat dit berichtje wel geplaats word i.p.v de zoveelste something went wrong melding.

Ik ben op z'n zachts gezegd niet amused hoe deze uitrol is gedaan. Vanochtend opgestaan. 1 wifi punt rood. ik weet niet wat t andere wifi punt aan t doen is maar niet heel veel. mijn pc die op zolder staat met een wifipunt ernaast die bekabeld is naar het modem pakt toch direct de verbinding met de modem in de meterkast. Heb de heleboel gereset. zelfs naar factory default. resulaat blijft nog steeds het zelfde. 

het 2e wifipunt blijft ook rood zodra ik hem weer loskoppel van de draad. 

via de thuis app geprobeerd de meuk weer goed in te regelen maar die app probeert me alleen nog meer van die rotzooipunten te verkopen.  Ik kijk er vanavond nog max een uurtje naar anders linea recta naar een andere provider. 

Geef de gebruikers anders zelf de keuze of ze overwillen als je niet kan garanderen dat je de hele flikkerse bende omver trekt. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 20, 2025

Goedemiddag ​@asdfghjkl89 en ​@RonaldM01!
Jullie geven aan dat het niet lukt maar hebben jullie de Super wifi punten ook al eens gereset en het daarna opnieuw geprobeerd? Hoe je de Super wifi kunt resetten, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Hopelijk lukt het na het resetten wel en we zien jullie bevindingen natuurlijk graag weer tegemoet!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 20, 2025

Upgrade vannacht geslaagd voor mijn modem + superwifi 1 punten.

WiFi kwam voor mij zelf niet automatisch in de lucht dus heb een kabel in de laptop gestoken, naar de nieuwe (supersnelle!) web interface gegaan en de toggle voor WiFi aangezet. Daarna werkte de boel weer :)

Goed om te lezen ​@Fhireman en dank ook dat je dit hier met ons hebt gedeeld :)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo allemaal! Ik heb een update bovenin het topic geplaatst:

Sinds 19 februari is KPN Software beschikbaar voor alle SuperWifi 1 punten die gekoppeld zijn aan een modem met KPN Software. 
Als je een Box 12 of V10 hebt en je hebt SuperWifi 1 punten, of je sluit deze later bekabeld aan, dan worden de SuperWifi 1 punten automatisch overgezet naar de KPN Software.

Over naar KPN Software en de SuperWifi 1 punten werken niet? 

• Zet de SuperWifi 1 punt(en) terug naar de fabrieksinstellingen
  • Sluit het SuperWifi 1 punt(en) bekabeld aan op het modem
  • Zet het SuperWifi 1 punt(en) aan. Het SuperWifi 1 punt(en) start op en haalt de KPN software op. Dit duurt 30 minuten.
  • Als het ledje continu groen brandt, dan kan je het SuperWifi 1 punt loskoppelen en elders in de ruimte plaatsen.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Gisteren een mail, sms en app melding gehad dat het updaten afgelopen nacht zou gebeuren.

Ik heb een box 12 en 2 superwifi 1 

Ik denk niet dat er wat gebeurd is, ik zie geen veranderingen, firmware is nog zelfde.

Inlog ook niet anders.

Is hier een verklaring voor?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • February 20, 2025

Dan raad ik je aan om de stappen uit het bericht van Marcia hierboven te volgen ​@MH71!

• Zet het SuperWifi 1 punt(en) aan. Het SuperWifi 1 punt(en) start op en haalt de KPN software op. Dit duurt 30 minuten.
  • Als het ledje continu groen brandt, dan kan je het SuperWifi 1 punt loskoppelen en elders in de ruimte plaatsen.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Dan raad ik je aan om de stappen uit het bericht van Marcia hierboven te volgen ​@MH71!

Gaat de modum dan ook mee?

Want verschil is dat de modum ook nog op oude software werkt.

Alles werkt nu nog gewoon.

Het valt niet mee om uit al de info te filteren wat voor mij van toepassing is.

Maar ik zie nergens dat er bij iemand niets gebeurd is.