Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.02

Categorie:SuperWifi 2
  • April 28, 2025
  • 79 reacties
  • 3723 keer bekeken
SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.02
Toon eerste bericht

79 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 11, 2025

Hoi ​@Meyers083 ik was even nieuwgierig of het nog gelukt was met de update, heb je hem al binnen?

Hallo Remco, ben ff paar dagen weg geweest vandaar late reactie... maar het is nogsteeds niet gelukt... ik heb gelezen dat het een bekend probleem is met sw2's met firmware 3.00.31 dat deze niet geüpdate kunnen worden... klopt dat?

Het komt wel eens voor inderdaad, ​@Meyers083. We hebben net deze week een groep SuperWifi 2 geïdentificeerd aan onze kant die niet goed gekoppeld stonden, waardoor het updaten niet lukte. Dat hebben we voor die groep hersteld. Waardoor ze zich, na een reset, wel zouden moeten updaten naar de KPN Software. Zou je nog één keer willen resetten, en de SuperWifi 2 opnieuw installeren. Laat ze dan een uurtje, voor de zekerheid, bekabeld aangesloten. Daarna zouden ze op KPN Software moeten zitten.

Hallo Erik,

De ip adressen vul ik in op de apparaten. De ip adressen van de Superwifi 2 kan ik niet veranderen.

Ook met DHCP uit.

Als jij de IP-adressen van je apparatuur wilt wijzigen, dan moet je dit aanpassen in je modem (of, als je een ander apparaat als DHCP server actief hebt, daarin). In je KPN modem doe je dit als volgt:

Met deze stappen pas je een IP adres toe uit de vastgestelde DHCP-pool van je modem. Als je die pool, en eventueel ook het IP-adres van je modem, wilt aanpassen, dan doe je dat op deze manier:

• May 11, 2025

Na update van de kpn box 12 naar V12.C.24.16.14 lukt het hier niet om de SWF2’s te updaten. Alles geprobeerd inclusief een volledige reset van het thuisnetwerk zoals hier beschreven:

In het modem, onder instellingen/systeem wordt gemeld:
Upgradeservice is momenteel niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.

Help?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 11, 2025

@theowolrups, zijn jouw SW2 al wel over naar de KPN Software maar dan een oudere versie, of zitten ze nog op de oude firmware?

In het eerste geval: dat kan kloppen, wacht af, we updaten je Wifipunten binnenkort.

In het tweede geval: sluit ze, na een reset, bekabeld aan en laat ze een uurtje aangesloten. Dan zou de update naar KPN Software zichzelf moeten uitvoeren en voltooien. 

• May 11, 2025

@Erik van KPN Ze zitten op SW2.C.24.07.04. Dus even rustig afwachten dan maar.

• Topper
  • May 11, 2025

Hoi ​@Meyers083 ik was even nieuwgierig of het nog gelukt was met de update, heb je hem al binnen?

Hallo Remco, ben ff paar dagen weg geweest vandaar late reactie... maar het is nogsteeds niet gelukt... ik heb gelezen dat het een bekend probleem is met sw2's met firmware 3.00.31 dat deze niet geüpdate kunnen worden... klopt dat?

Het komt wel eens voor inderdaad, ​@Meyers083. We hebben net deze week een groep SuperWifi 2 geïdentificeerd aan onze kant die niet goed gekoppeld stonden, waardoor het updaten niet lukte. Dat hebben we voor die groep hersteld. Waardoor ze zich, na een reset, wel zouden moeten updaten naar de KPN Software. Zou je nog één keer willen resetten, en de SuperWifi 2 opnieuw installeren. Laat ze dan een uurtje, voor de zekerheid, bekabeld aangesloten. Daarna zouden ze op KPN Software moeten zitten.

ik heb ze weer gereset en beide meerdere uren bekabeld aangesloten gehad een voor een, maar ze hebben allebij nogsteeds firmware 3.00.31:(

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Heb je je experiabox daarbij ook gereset ​@Meyers083? Welke firmware zit die op?

• Topper
  • May 12, 2025

Heb je je experiabox daarbij ook gereset ​@Meyers083? Welke firmware zit die op?

nee die heb ik niet gereset... ik heb een box 12 met firmware V12.C.24.16.14

ik zal vandaag proberen om de modem en de sw2's te resetten...

Oleksii
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • May 20, 2025

Dear ​@Meyers083 , ​@Erik van KPN  and ​@Thomas van KPN , 

I have the same issue with 3.00.31 firmware. I have already spent more than 6 hours on the phone with the KPN support -- still no solution. I performed resets of the modem (V12.C.24.16.14) in varous flavours, I tried various flavours of the SuperWiFi 2 (black) resets -- no success. The last two phone sessions were actuially with video supervision! 

This firmware update is preventing the extender to participate in the “wifi-mesh”. By itself, the extender imits its own wifi, and, while connected via the Ethernet cable, can be used as a wifi booster, but it is not a mesh wifi. Plus the cable…

Note, that the previous update of the SuperWifi 

revealed similar problems with 3.00.31 firmware. How were those clients helped? I belive they were not left alone...

Please, KPN, let’s work out a solution! 

Regards, Oleksii 

P.S. IMHO, it is a pure SW problem. There should be a way to SSH ot even telnet to the SuperWifi and perform a “manual” upgrade.

• Topper
  • May 20, 2025

nee die heb ik niet gereset... ik heb een box 12 met firmware V12.C.24.16.14

ik zal vandaag proberen om de modem en de sw2's te resetten...

afgelopen week weer op verschillende manieren mn box 12 en de sw's gereset, maar ze krijgen nogsteeds geen update…

is het niet mogelijk om ze te ruilen bij de kpn winkel ofzo??

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 20, 2025

@Meyers083, wil jij je forumprofiel invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt?

Dan gaan we kijken of we dit kunnen oplossen.

@Oleksii, I see you have filled in your profile, so I've taken a look. I don't see your SuperWifi. Which indicates it does not have a good connection to our management and update system. Which is probably why the update has not happened yet.

To check: you've connected the SuperWifi 2 to the modem with a direct cable and then reset both SW2 and modem within the last week? We recently identified a batch of SW2 that were stuck, and we've unstuck those. For that batch the reset and re-install should work.

If not, please do this and leave the SW2 connected for about an hour. If it has not updated after that, let us know here. And also add the serial number of the SW2 to your forum profile (you may use the modem serial nr field or the ‘persoonlijke opmerking’ field).

If you've already done this within the last week, please reconnect the SW2 with a direct cable to the modem and add the serial nr to your forum profile as mentioned above. Then we can look into manual intervention.

Oleksii
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • May 20, 2025

Dear ​@Erik van KPN , 

thank you for picking this up. 

The latest reset cycle I did was on saturday moring (17 May). The wirmware on SW2 still remains “3.00.31” and keeps relentlessly claiming that it is the latest one.

Nevertheless, I am resetting the SW2 again (just in case). Please, check it in 1h, i.e. starting from 18:00 or tomorrow (to be sure).

The SW2 Serial Number: JE29019E08 .

(HW version 02, Firmware 3.00.31).

I also upd’d the profile.

By the way, there must be logs of the telephone support calls, where all the actions and conclusion I performed (under supervision) are written down. I hope you can find them via my Klantnummer.

Good luck!

Sincerely, Oleksii 

• Topper
  • May 20, 2025

@Meyers083, wil jij je forumprofiel invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt?

Dan gaan we kijken of we dit kunnen oplossen.

@Oleksii, I see you have filled in your profile, so I've taken a look. I don't see your SuperWifi. Which indicates it does not have a good connection to our management and update system. Which is probably why the update has not happened yet.

To check: you've connected the SuperWifi 2 to the modem with a direct cable and then reset both SW2 and modem within the last week? We recently identified a batch of SW2 that were stuck, and we've unstuck those. For that batch the reset and re-install should work.

If not, please do this and leave the SW2 connected for about an hour. If it has not updated after that, let us know here. And also add the serial number of the SW2 to your forum profile (you may use the modem serial nr field or the ‘persoonlijke opmerking’ field).

If you've already done this within the last week, please reconnect the SW2 with a direct cable to the modem and add the serial nr to your forum profile as mentioned above. Then we can look into manual intervention.

Hallo Erik, ik heb mn forum profiel ingevuld

Oleksii
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Dear ​@Erik van KPN and ​@Remco van KPN,

have you managed to do smth? The SW2 is reset and connected to the cable for the last 20h. 

I clearly see that the SW2 is emmiting its own WiFi "SW2-85F7C1” and it is not participating in the mashing (it would have my custom WiFi id).

The router has a list of connected devices to it, the SW2 is indicated there as “SW2-85F7C1”.

The SW2 still has firmware 3.00.31.

Regadrs,
Oleksii 

Erwin van KPN
Moderator

@Oleksii  Just a quick update: ​@Erik van KPN  will be back tomorrow afternoon. Since he has a direct line to the development team and has already done some prework on your case, I recommend waiting for him to follow up. He’s in the best position to assist you efficiently.

Erwin van KPN
Moderator

@Meyers083 In mijn meting zie ik je Box12,  ik zie een switch (of DVS) . Maar ik meet geen SW's.    

Zijn die momenteel helemaal losgekoppeld? 

• Topper
  • May 22, 2025

@Meyers083 In mijn meting zie ik je Box12,  ik zie een switch (of DVS) . Maar ik meet geen SW's.    

Zijn die momenteel helemaal losgekoppeld? 

ik heb er een met kabel verbonden, de andere is draadloos verbonden met de bekabelde sw2

Oleksii
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • May 22, 2025

Dear ​@Erik van KPN , 

any news? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 22, 2025

The SW2 is reset and connected to the cable for the last 20h. 

I clearly see that the SW2 is emmiting its own WiFi "SW2-85F7C1” and it is not participating in the mashing (it would have my custom WiFi id).

The router has a list of connected devices to it, the SW2 is indicated there as “SW2-85F7C1”.

I'm still not seeing it in my tooling, ​@Oleksii, so I've put it in for manual update. This will be done within the next couple of working days. While updating is possible with a wireless SW2, I recommend leaving it cabled until we've been able to try. I'll get back to you here when I've received word that it either worked, or it didn't. And what we can do if it doesn't work.

@Meyers083, ik zie die van jou nog steeds niet. Als je jouw profiel zou kunnen aanvullen met het tweede serienummer dan kan ik ook hiervoor een verzoek tot handmatig updaten doen. Dan is het wel zo handig om de beide SuperWifi de komende paar dagen rechtstreeks bekabeld aan te sluiten

Oleksii
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • May 22, 2025

Hi,

@Erik van KPN , I have been on a call with kpn virtually every day even including the visual assisted one. No one of the kpn support was able to see the device so it is absolutely nothing new that you don't see either. 

By the way the devices is there, it is connected by the Ethernet wire, its ID starts with SW2.

Could you please give it a priority for the manual update trial? It is 2 weeks and I still get the same "paracetamol" over and over again. 

Thank you very much again for picking this up! 

Oleksii

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 22, 2025

Manual update is exactly what it says. It means someone on the modem team will take some time out of their regularly scheduled work to push the update to your SuperWifi. As such, I can't tell you beforehand when exactly they will do this. Hence the ‘couple of working days’ timeframe. I get notified when they've done so. And then it either worked and your SuperWifi is then on the new Software. Or it didn't work, and then we'll have to see what the next steps will be.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

Ik heb deze update nog niet ontvangen (zit nog op SW2.C.24.07.04), is deze uitrol gestopt ivm de update naar SW2.C.25.05.06?

Leen59
Wijsgeer
  • May 22, 2025

Ja die wordt overgeslagen, las ik ergens en is bij mij zo gegaan (afgelopen week)

• Topper
  • May 23, 2025

The SW2 is reset and connected to the cable for the last 20h. 

I'm still not seeing it in my tooling, ​@Oleksii, so I've put it in for manual update. This will be done within the next couple of working days. While updating is possible with a wireless SW2, I recommend leaving it cabled until we've been able to try. I'll get back to you here when I've received word that it either worked, or it didn't. And what we can do if it doesn't work.

@Meyers083, ik zie die van jou nog steeds niet. Als je jouw profiel zou kunnen aanvullen met het tweede serienummer dan kan ik ook hiervoor een verzoek tot handmatig updaten doen. Dan is het wel zo handig om de beide SuperWifi de komende paar dagen rechtstreeks bekabeld aan te sluiten

Hallo Erik, ik zag net dat ik het serienummer van een sw2 had ingevuld waar ik die van mn modem moest invullen... beetje dom, sorry! ik heb dat aangepast, ik heb de sw2's nu allebij bekabeld aangesloten,  en als ik op mn modem inloggen zie ik ze daar ook…

ik zie in mn profiel nergens een plek om de sw2's in te vullen met serienummers enzo... moet ik dat dan in het vakje van de modem erbij doen?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 23, 2025

Hallo Erik, ik zag net dat ik het serienummer van een sw2 had ingevuld waar ik die van mn modem moest invullen... beetje dom, sorry! ik heb dat aangepast, ik heb de sw2's nu allebij bekabeld aangesloten,  en als ik op mn modem inloggen zie ik ze daar ook…

ik zie in mn profiel nergens een plek om de sw2's in te vullen met serienummers enzo... moet ik dat dan in het vakje van de modem erbij doen?

Geeft niet, die van je modem kan ik ook uit m'n systemen halen. Maar die van de SuperWifi niet omdat ik die niet zie. Je mag deze bij modem erbij in zetten. Je kunt ook het veld ‘persoonlijke opmerking’ gebruiken, ​@Meyers083.

Ik heb deze update nog niet ontvangen (zit nog op SW2.C.24.07.04), is deze uitrol gestopt ivm de update naar SW2.C.25.05.06?

Ja die wordt overgeslagen, las ik ergens en is bij mij zo gegaan (afgelopen week)

Je gaat de 25.05.06 krijgen inderdaad, ​@MeNTaL_TOv2.  

• Topper
  • May 23, 2025

Geeft niet, die van je modem kan ik ook uit m'n systemen halen. Maar die van de SuperWifi niet omdat ik die niet zie. Je mag deze bij modem erbij in zetten. Je kunt ook het veld ‘persoonlijke opmerking’ gebruiken, ​@Meyers083.

ok, ik heb het bij mn persoonlijke opmerking gezet