Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.02

Categorie:SuperWifi 2
  • April 28, 2025
  • 79 reacties
  • 3723 keer bekeken
SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.02
Toon eerste bericht

79 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 23, 2025

Top, neem ik jou ook mee voor handmatige update, ​@Meyers083. Kan een paar dagen duren. Ik kom er op terug zodra ik daar terugkoppeling op heb.

• Topper
  • June 4, 2025

Top, neem ik jou ook mee voor handmatige update, ​@Meyers083. Kan een paar dagen duren. Ik kom er op terug zodra ik daar terugkoppeling op heb.

hallo Erik, ik heb ze nu al bijna 2 weken aangesloten zitten, is er iets niet goed gegaan?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 4, 2025

Goed dat je het even weer aanslingert, ​@Meyers083. Ik heb nog geen terugkoppeling gezien. Ik ga er even achteraan! 

Oleksii
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • June 4, 2025

Dear ​@Erik van KPN ,

It Is the same for me: nothing has changed yet. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 4, 2025

I figured, since I put you two through in the same e-mail :) I've sent out an ask as to the status and will get back to you.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 10, 2025

Hallo Eric. Ik heb op mijn modem V12 versie 24.16.14 maar mijn 5 sw2 hebben nog steeds de oude firmware. Zij hebben ook nog een verschillende. Kan jij zorgen, dat mijn sw2 geupdate worden.. Ik hoor het graag

• Topper
  • June 11, 2025

Goed dat je het even weer aanslingert, ​@Meyers083. Ik heb nog geen terugkoppeling gezien. Ik ga er even achteraan! 

Hallo Erik, er is nogsteeds niks veranderd... weet je zeker dat er iemand mee bezig is?? duurt wel erg lang nu...

Erwin van KPN
Moderator

@Erik van KPN  is er morgen weer.  Ik ga er van uit dat hij dan even een update geeft. 

• Helper
  • June 11, 2025

Ik weet ook niet waarom er opeens 2e topic is. Maar daar heeft ​@Erik van KPN al geregeerd.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 13, 2025

Dit is topig 05.02. De nieuwste versie is 05.06. Maar nog steeds niet geupdate. mvg Dick Voorn. Ik neem aan, dat wij verder gaan in het laatste topig. Ik lees weer mee

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 13, 2025

Omdat we het hier al hebben over deze niet gelukte updates, houd ik dit ook even hier. Maar, zodra de update bij jullie lukt, dan krijgen jullie netjes de 05.06 versie. 

@Meyers083, ​@Oleksii, ik heb jullie updateverzoeken nu op een andere manier doorgezet. Hopelijk lukt het nu wel om dit komende week te doen.

@voorn028, wil jij je forumprofiel invullen? Dan kom ik hier komende week op terug. 

Oleksii
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • June 17, 2025

@Erik van KPN ,

Succes! De sw is nu C.25.05.06.

Hartelijk bedankt, ​@Erik van KPN !

Is het correct dat Type "Rental Modal" is? Ik heb de sw2 unit al verkocht (het is niet verhuurd). 

M.v.g.,

Oleksii 

• Topper
  • June 18, 2025

Hallo ​@Erik van KPN , ik zag dat die van oleksii gisteren gefixt is... Ik heb hier mu nog steeds 2 sw2's met firmware 3.00.31... Is er weer iets fout gegaan?? Ik wordt hier inmiddels wel een beetje simpel van hoor :/

Erwin van KPN
Moderator

Hallo ​@Erik van KPN , ik zag dat die van oleksii gisteren gefixt is... Ik heb hier mu nog steeds 2 sw2's met firmware 3.00.31... Is er weer iets fout gegaan?? Ik wordt hier inmiddels wel een beetje simpel van hoor :/

@Erik van KPN  is er morgen weer. Hij heeft zo te lezen wel wat voor je in werking gezet maar we zullen even moet afwachten wat daar nou precies is misgegaan.  Hij komt er ongetwijfeld morgen op terug

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 19, 2025

@Erik van KPN ,

Succes! De sw is nu C.25.05.06.

Hartelijk bedankt, ​@Erik van KPN !

Is het correct dat Type "Rental Modal" is? Ik heb de sw2 unit al verkocht (het is niet verhuurd). 

M.v.g.,

Oleksii 

Als jij het apparaat zelf direct van ons gekocht hebt, dan klopt dat type niet, ​@Oleksii. Maar, als jij hem op andere manier (tweedehands) gekocht hebt, dan is het waarschijnlijk dat jij een apparaat hebt gekocht dat eigenlijk een huurmodel is. En dan niet verkocht had mogen worden. Dit betekent dat hij alleen gaat werken op een KPN verbinding.

@Meyers083, ik heb terugkoppeling gekregen dat het de collega's niet gelukt is om jouw SuperWifi 2 te bereiken. Ze zijn (nog) rechtstreeks aangesloten, toch? En wanneer heb je ze voor het laatst gereset?

• Topper
  • June 19, 2025

@Meyers083, ik heb terugkoppeling gekregen dat het de collega's niet gelukt is om jouw SuperWifi 2 te bereiken. Ze zijn (nog) rechtstreeks aangesloten, toch? En wanneer heb je ze voor het laatst gereset?

ja ze staan nogsteeds aangesloten... is er nog iets van de instellingen wat anders zou moeten?? ze hebben  nu een eigen wifi netwerk wat aan staat en daar zijn ook apparaten mee verbonden... ik zal ze sws nu even resetten...

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Met een reset en directe bekabeling moet het wel lukken ​@Meyers083 

Francois
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+14
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

ik heb een sw2 punt die niet wil updaten de huidige firmware is SW2.C.25.02.02

wie kan mij daar bij helpen 

ik heb een hart reset gedaan bekabeld aangesloten minstens 1 uur maar update krijgt hij niet

• Topper
  • June 19, 2025

Met een reset en directe bekabeling moet het wel lukken ​@Meyers083 

@Thomas van KPN ok heb ze allebij gereset en zitten bekabeld aangesloten...

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 19, 2025

Top, ​@Meyers083. Ik geef door dat ze nog een poging doen. Ik weet niet of dat dan deze week nog lukt, of dat het begin volgende week wordt. Ik kom erop terug. 

ik heb een sw2 punt die niet wil updaten de huidige firmware is SW2.C.25.02.02

wie kan mij daar bij helpen 

ik heb een hart reset gedaan bekabeld aangesloten minstens 1 uur maar update krijgt hij niet

Updaten vanuit reset werkt op dit moment nog niet, Francois. Zie ook de Product Update van de huidige update

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • June 27, 2025

@Erik van KPN Hallo Erik, ik heb twee SuperWifi 2 punten met software SW2.C.24.07.04, deze hebben ook nog niet de update gekregen, afgelopen woensdag heb ik beide nog een reset gegeven om weer op de juiste wijze in m’n account te koppelen aan de modem 12 met software versie V12.C.24.16.14. Lees in voorgaande berichten dat jij e.e.a kan pushen,… hoor graag nader, vast bedankt en een gezellig weekend.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 30, 2025

In dit geval niet, ​@RobertoHmst. Bij Meyers en Oleksii ging het om SuperWIfi punten die waren blijven steken op oude firmware, dus van voor de KPN Software. Als die niet automatisch overgaan, ook na resets niet, dan is pushen de enige optie. Jouw SuperWifi zit netjes op KPN Software, en zal binnenkort vanzelf de update krijgen.

• Topper
  • July 7, 2025

hallo ​@Erik van KPN ,

het is inmiddels alweer ruim een week geleden maar er is weer niks veranderd, ik heb nogsteeds firmware 3.00.31 op mijn sw2's…

ik was voor ik hier op de site gereageerd had in de KPN winkel om te vragen of ik ze kon omruilen, toen werd mij verteld dat er eerst door iemand van de klantenservice vastgesteld moet worden dat er iets mis is met mijn sw2's…

kunnen jullie dit niet gewoon vaststellen zodat ik 2 nieuwe sw2's kan ophalen in de winkel?? ik ben inmiddels al meer dan 2 maanden aan het resetten en blijkbaar krijgt niemand het voor elkaar om mijn sw2's van nieuwe software te voorzien...

Interessant topic. Ik heb 3 gekochte sw2's welke op 3.00.31 zitten. Ik ben van Kpn naar Odido gegaan en daarna weer een jaar KPN. Deze firmware zit er dus al heel lang op. De set draait al sinds aanschaf stand-alone. En dat loopt prima. Erg vreemd ook dat dit in nieuwere updates zogenaamd niet officieel ondersteund wordt.

Echter. Firmware is niet op te daten. Ding roept je hebt al de meest recente firmware. Hoe kan dit?

Of is het dat KPN voor de gekochte versies gewoon geen support meer levert? (Zeg dat dan gewoon...) Jullie brengen tot op heden alleen heel specifieke updates uit in combinatie met een modem van KPN.

Dit voelt een beetje als een lockin kunstje vanuit KPN...

• July 16, 2025

Interessant topic. Ik heb 3 gekochte sw2's welke op 3.00.31 zitten. Ik ben van Kpn naar Odido gegaan en daarna weer een jaar KPN. Deze firmware zit er dus al heel lang op. De set draait al sinds aanschaf stand-alone. En dat loopt prima. Erg vreemd ook dat dit in nieuwere updates zogenaamd niet officieel ondersteund wordt.

Echter. Firmware is niet op te daten. Ding roept je hebt al de meest recente firmware. Hoe kan dit?

Wees blij. Je schrijft dat het prima loopt. Houden zo toch? Ik heb wel de nieuwe firmware. En ik zit regelmatig in huis met 5G op m'n mobiel. 

Zeker als je een jaartje naar Odido gaat kan je beter op 3.00.31 blijven. Want als je bij Odido zit krijg je geen support van KPN.