Skip to main content

KPN TV+ Box: Update augustus #2 2024

TV+ Box firmware versie 0.30.6

De vorige launcher update is net klaar met uitrollen. Nu is het de beurt aan de firmware. 

 

Wat zit er in?

  • Verbeteringen audio- en videokwaliteit
    • Voorkomen audio dips bij Dolby Digital
  • Nieuwe vooraf geïnstalleerde apps zijn ook voor bestaande klanten direct actief. Dit betekent bijvoorbeeld dat de (nieuwe) HBO Max app en de Ziggo Go app automatisch worden geïnstalleerd. Je hebt geen Google-account meer nodig voor die apps
  • TalkBack: gesproken feedback voor knoppen in top menu
  • Vermindering crashes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 22 augustus
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 27-29 augustus

Heb je hem na 29 augustus nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

tevens sinds update pakt youtube niet de beste kwaliteit meer.

een 4k uitzending wordt als 1080 weergegeven. handmatig omzetten naar 260p60 werkt perfect.

ps alles is nog bedraad aangesloten.


@steffen1, ontvanger ook herstart of een reset gegeven? Dit hoort namelijk snel te gaan. YouTube hoort dit ook automatisch over te gaan nemen, als je dat zo hebt ingesteld. 

 


Even een vraagje in het algemeen. Ervaren er ook andere gebruikers dat het zappen significant langer duurt na deze update?


@Erwin van KPN Zappen tussen NPO123 is langer (beeld komt meteen, maar geluid kam later). Bij andere zenders geen verschil met vroeger.

@steffen1 Bij mijn TV+Ontvanger pakt youtube zonder probleem automatisch beste kwaliteit.


@steffen1, ontvanger ook herstart of een reset gegeven? Dit hoort namelijk snel te gaan. YouTube hoort dit ook automatisch over te gaan nemen, als je dat zo hebt ingesteld. 

als ik bij elke update een reset moet uitvoeren wordt ik gek. tot nu toe is dit de laatste 3 updates zo geweest. deze zou ik graag zonder reset goed krijgen.

ps nu 1 uur tv aan gehad bij rtl4 kreeg ik beelduitval voor 2 sec. (zwart beeld) 

bij sbs 6 zelfde gehad. 

dit heb ik nooit gehad


update. 

zappen gaat nu spontaan zonder te doen weer goed.

ik heb er zelf geen verklaring voor.

 

you tube blijft hetzelfde, wel afhankelijk van welk filmpje het is. ps de philips tv (android) heeft er geen last van.


Het lijkt toch op een individueel issue, @steffen1 . Dat kan natuurlijk nog steeds heel goed door de update veroorzaakt zijn maar dan is een herstart (en eventueel reset) toch vaak de oplossing. 


Het lijkt toch op een individueel issue, @steffen1 . Dat kan natuurlijk nog steeds heel goed door de update veroorzaakt zijn maar dan is een herstart (en eventueel reset) toch vaak de oplossing. 

oh, ik had je update nog niet gelezen. Fijn dat het uit zichzelf weer hersteld is. 


Even een vraagje in het algemeen. Ervaren er ook andere gebruikers dat het zappen significant langer duurt na deze update?

Hallo Erwin,

zappen tussen NPO 1, 2  en 3 gaat zoals ik altijd gewend was. Alles wat daarna komt is enorm traag (5 seconden). Het heeft ongetwijfeld is met beveiliging te maken, de Nederlandse publieke netten zijn namelijk zonder abonnement te bekijken (Free To Air) en de rest zit natuurlijk achter de 'decoder'. 

Ik heb niet zo'n zin om alles te resetten na een update, tenzij 100% zeker is dat deze het probleem verhelpt. Maar wordt er niet echt blij van. Ik snap dat ook niet, valt zoiets niet op bij een test? En een test is neem ik aan meer dan op een paar ontvangers uitgeprobeerd


Even een vraagje in het algemeen. Ervaren er ook andere gebruikers dat het zappen significant langer duurt na deze update?

Ik ervaar geen significant verschil met voorheen en ook geen verschil tussen de Nederlandse publieke zenders en de andere zenders.


Hoi @dimi_v 
Een herstart is heel wat anders dan een reset.
Een herstart dan blijven je instellingen gewoon bestaan, maar wordt het weer fris ingeladen.
Een herstart doe je door de KPNknop vast te houden tot je het menu krijgt en dan kies je voor opnieuw opstarten
Een reset doe je d..m.v. een paperclip of iets dergelijks achter in de 7022  te drukken op het verborgen schakelaartje.
 


Ook hier geen probleem met het zappen, ook nooit gehad


Ook hier geen probleem met het zappen, ook nooit gehad

Idem


Even een vraagje in het algemeen. Ervaren er ook andere gebruikers dat het zappen significant langer duurt na deze update?

Ik ervaar geen significant verschil met voorheen en ook geen verschil tussen de Nederlandse publieke zenders en de andere zenders.

toch gebeurd het nu random. soms 5sec. na een X tijd weer goed. 


Na de update al een paar dagen last dat als je een app zoals netflix hbo of youtube of wat dan ook voor streamingdienst gebruikt, en je wil dan tv gaan kijken dat het helemaal vast loopt. En zich vervolgens zelf op nieuw opstart. 

 

Tv kijken gaat wel goed verder.

 

Al met al geen verbetering.


Af en toe geen geluid als ik naar een bedrijf (bijvoorbeeld SBS6) zap, oplossing om even door te zappen naar ander bedrijf en weer terug naar SBS6 (nog steeds voorbeeld). Ook een heel enkele keer nog een drop-out in de audio (Dolby D). Ik heb er alles aan gedaan, nieuwe kabels en zelfs een nieuwe TV gekocht, niet daarom, maar het euvel is er nog af en toe.


Even een vraagje in het algemeen. Ervaren er ook andere gebruikers dat het zappen significant langer duurt na deze update?

 

toch gebeurd het nu random. soms 5sec. na een X tijd weer goed. 

Ja, zeker voordat de audio er is. Dat valt echt op.

Audio instelling: Trough en Dolby D


Even een vraagje in het algemeen. Ervaren er ook andere gebruikers dat het zappen significant langer duurt na deze update?

 

toch gebeurd het nu random. soms 5sec. na een X tijd weer goed. 

Ja, zeker voordat de audio er is. Dat valt echt op.

Audio instelling: Trough en Dolby D

bij mij staat op stereo, ni zag ik dat de sync wederom niet synchroon loopt zelfs de youtube app liep niet synchroon, dit heb ik nooit gehad.

zal de kabel er eens uithalen kijken of wifi beter werkt ( via kabel is maar 100mbit)


bij mij staat op stereo, ni zag ik dat de sync wederom niet synchroon loopt zelfs de youtube app liep niet synchroon, dit heb ik nooit gehad.

zal de kabel er eens uithalen kijken of wifi beter werkt ( via kabel is maar 100mbit)

wifi hetzelfde. 


@steffen1 Hi Steffen, goed dat je wifi en kabel beide gecheckt hebt. Ik lees dat 't geen verschil maakt. Probeer eerst dit:

  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.

Maakt dat geen verschil, maak dan een eigen topic aan. Op die manier kunnen we 't beste uitzoeken waar het van komt, waarbij we dit topic overzichtelijk houden.


@steffen1 Hi Steffen, goed dat je wifi en kabel beide gecheckt hebt. Ik lees dat 't geen verschil maakt. Probeer eerst dit:

  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.

Maakt dat geen verschil, maak dan een eigen topic aan. Op die manier kunnen we 't beste uitzoeken waar het van komt, waarbij we dit topic overzichtelijk houden.

is al gebeurd.

ik heb contact gehad met kpn service, alles laten doormeten tot in de 7022. hier zijn geen storingen te zien. ook niet tijdens de momenten van zwart beeld, waarschijnlijk is het zwarte beeld   de communicatie met onze philips tv.zal hiervoor een apart topic maken.

 

het langzame zappen blijft wel, dit is toch iets anders. dus die valt onder dit topic.

problemen na update....

o ja alle hdmi kabels hetzelfde effect..


Beste Paul van KPN. Vannacht om 00.30 uur een update ontvangen op het kasje KPN+. Kan jij aangeven wat er verbeterd is. Ik hoor graag verder van je. Betreft versie TV+ 0.30.6 firmware en versie TV+ launcher 1.162.6.


Hoi @hyllan, wat er in firmware 0.30.6 zit staat in het startbericht van dit topic. Wat er in TV+ launcher 1.162.6 weet ik zo ook niet. Daar komen we op terug.


Hoi @hyllan, meer over de Launcher update kan je in de nieuwste Product Update lezen:

Die hebben we nu net geplaatst.


Even een vraagje in het algemeen. Ervaren er ook andere gebruikers dat het zappen significant langer duurt na deze update?

Hier duurt zappen op alle zenders precies 3 seconden. Eerst verschijnt beeld, daarna duurt het tot zo lang voordat geluid begint. Dat is langer dan het voorheen was en geeft de box momenteel een slome indruk. Alles volledig bekabeld aangesloten en box wordt dagelijks geherstart.