Skip to main content

KPN TV+ Box: Update oktober #1 2024

TV+ Box launcher versie 1.166.1 
 

Wat zit er in?

 

Nieuwe uitgelichte films en series in het menu!

In de update introduceren we een nieuwe functie waarmee we samen met partners zoals Pathé Thuis en Disney+ speciale films en series onder de aandacht brengen.

Je zult in het menu van de secties Films en Series een nieuwe banner zien die meteen opvalt. Deze laat eerst een afbeelding zien van een uitgelichte film of serie en na 5 seconden begint de trailer automatisch.

Je hebt dan de volgende opties:

  • Bekijk of huur de film of serie door op de OK-knop te drukken
  • Blader door andere uitgelichte films en series met de pijltjes naar links of rechts
  • Bekijk het volledige aanbod door naar beneden te scrollen (pijltje naar beneden)


Heb je in je toegankelijkheidsinstellingen ingesteld dat audio en video in het menu worden onderbroken? Dan zal deze banner voor jou niet zichtbaar zijn.
 

Feedback op Berichten

We hebben een paar handige verbeteringen toegevoegd aan de berichtenbox:

  • Geef je mening! Vanaf nu kun je ons laten weten wat je van een bericht vindt door eenvoudig feedback te geven. 
  • Verzonden berichten terugtrekken: we kunnen nu eerder verstuurde berichten terugtrekken. Dit betekent dat als een bericht niet meer relevant is, het automatisch verdwijnt uit je berichtenbox.
    Deze nieuwe functies zorgen ervoor dat je berichtenbox overzichtelijk blijft en dat we je beter van dienst kunnen zijn!

 

Verbeteringen & oplossingen in deze update

 

  • Herinneringen: De knop "Zet herinnering aan" wordt nu altijd correct weergegeven in het detailscherm.
  • Snel vooruit/terugspoelen: Gebruik de pijltjes naar links of rechts om 10 seconden vooruit of terug te springen (in plaats van 5 seconden).
  • Ondertitels:
    • Als je verder kijkt waar je gebleven was, werken de ondertitels nu ook goed als ze in een andere taal zijn ingesteld.
    • Het zapbalkje verdwijnt nu zoals het hoort, nadat je de lijst met alle talen ondertitels hebt gesloten
    • Ondertitels worden niet meer automatisch getoond bij BBC One en ARD, tenzij je dit zelf hebt ingesteld.
  • Films huren: Het juiste genre wordt nu altijd correct weergegeven wanneer je een film huurt.
  • Startscherm aanpassen: De YouTube-optie is verwijderd uit "Aanpassen Startscherm," omdat deze functie niet meer beschikbaar is.
  • Op basis van feedback uit dit topic, heeft het TV team een rij toegevoegd, namelijk de rij ‘Films die binnenkort op TV komen'.

    Om deze nieuwe rij zichtbaar te maken, kan het nodig zijn om je startscherm aan te passen en de wijzigingen op te slaan. Zo kun je de nieuwe toevoeging direct terugzien.

    Instellingen (tandwieltje) 
    Menu Weergave 
    Startscherm aanpassen 
    “Films die op TV komen” heb ik aangevinkt 
    Opslaan

En vervolgens is deze rij nu zichtbaar in het startscherm van de TV+ box.
 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 08 oktober
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 14-16 oktober 

Heb je hem na 16 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.


Admin edit: update 09-10-2024 (toevoeging rij Films die binnenkort op TV komen)

En weer heb ik geen mail ontvangen dat er een update aankomt.

Ik zag het toevallig in Totaal TV.

Ik ben wel op updates geabonneerd, maar regelmatig krijg ik geen mail. 


En weer heb ik geen mail ontvangen dat er een update aankomt.

Ik zag het toevallig in Totaal TV.

Ik ben wel op updates geabonneerd, maar regelmatig krijg ik geen mail. 

Bij mij idem dito.


@JanD en @joop2011. Dank jullie wel voor de melding, wordt aan gewerkt. 
Zouden jullie dit voortaan willen melden in het topic hieronder? Dan blijft het hier on-topic over de update. 

 


Op basis van feedback uit dit topic, heeft het TV team een rij toegevoegd, namelijk de rij ‘Films die binnenkort op TV komen'.

Om deze nieuwe rij zichtbaar te maken, kan het nodig zijn om je startscherm aan te passen en de wijzigingen op te slaan. Zo kun je de nieuwe toevoeging direct terugzien. 

Ik heb het net zelf ingesteld:

  • Instellingen (tandwieltje) 
  • Menu Weergave 
  • Startscherm aanpassen 
  • “Films die op TV komen” heb ik aangevinkt 
  • Opslaan

En vervolgens is deze rij nu zichtbaar in het startscherm van de TV+ box.

Ik zal dit nog even toevoegen aan het startbericht van deze Product Update.

Fijne toevoeging, Ik vind die rij erg prettig om op het startscherm te hebben.


Onderstaande heb ik sinds vandaag. Software staat wel nog 1.163.1 aangegeven. 

  • Op basis van feedback uit dit topic, heeft het TV team een rij toegevoegd, namelijk de rij ‘Films die binnenkort op TV komen'.

Het gaat echter op dit moment (?) maar 1 dag vooruit. Ik neem aan dat nog meer dagen wordt. De gids gaat tenslotte een week vooruit. 


@Shyrin van KPN  wederom weer geen melding gehad hiervan dat er een update was.


Bij mij zien ik Disney en HBO max niet tussen lijst staan me start scherm ze staan aan maar zie ze niet.

Hij gaat van Netflix meteen naar Prime video.


Inderdaad, @MennoG78 . Die verschijnen hier ook niet. 

En Erik. Waarom staat Videoland niet in de te selecteren lijst? Die biedt kpn nota bene al het langst aan.


@Shyrin van KPN  wederom weer geen melding gehad hiervan dat er een update was.

Hier hebben we meerdere meldingen over binnen gekregen, hebben we gemeld en is in onderzoek. Als er een update is, plaatsen we dat in dit topic.


Geldt ondertiteling uit bij opname ook voor ZDF en WDR zie alleen ARD is aangepast 


Geldt ondertiteling uit bij opname ook voor ZDF en WDR zie alleen ARD is aangepast 

Wordt aan gewerkt, we doen ons best om de update tussen 14 en 16 oktober uit te rollen, zie hieronder. 

 


Eens in de paar weken heb ik enorm korrelige tekst, menu enz. Dus overal behalve in uitzendingen. Switchen tussen zenders gaat dan ook traag, herstarten helpt niet, de stekker uit en in de box wel, dan is alle tekst weer scherp. Meer mensen last van?

Oh en HBO staat wel bij m’n Philips in het rijtje, niet bij m’n Samsung, allebei ingeschakeld uiteraard.


Het heeft natuurlijk niets te maken met het merk tv waar een TV+ boxje aan hangt.

Ook hier staat HBO niet in de lijst op de startpagina terwijl ik dat wel had aangevinkt. Geen abonnement, dus inmiddels ook weer uitgevinkt.

Het euvel is inmiddels bekend bij het ontwikkelteam.


Het heeft natuurlijk niets te maken met het merk tv waar een TV+ boxje aan hangt.

Ook hier staat HBO niet in de lijst op de startpagina terwijl ik dat wel had aangevinkt. Geen abonnement, dus inmiddels ook weer uitgevinkt.

Het euvel is inmiddels bekend bij het ontwikkelteam.

hier is het op 3 tv+ boxen anders bij de ene disney en hbo zichtbaar en geen netflix bij de andere alleen netflix en bij de andere netflix en prime terwijl alles aan staat.

Maar volgens mij staat dat los van deze update trouwens ;)


Ja, dat heeft inderdaad niet specifiek te maken met deze update. Wel is het vaak zo dat je een keer ingelogd moet zijn geweest in een streaming app voordat de tegelrij ervan daadwerkelijk verschijnt. 

 

Eens in de paar weken heb ik enorm korrelige tekst, menu enz. Dus overal behalve in uitzendingen. Switchen tussen zenders gaat dan ook traag, herstarten helpt niet, de stekker uit en in de box wel, dan is alle tekst weer scherp.

Dit is ook niet iets dat vanuit de update komt. Het klinkt alsof je ontvanger op dat moment slecht verbinding heeft met het tv platform. Door de box dan echt te herstarten (door stroomloos maken, of de herstart optie die je krijgt als je de KPN-knop lang ingedrukt houdt) wordt ook die connectie opnieuw opgebouwd. Als het vaker voorkomt, reset de box dan voor de zekerheid eens. En mocht dat niet helpen, maak dan een eigen topic aan. Dan kunnen we met je meekijken en -denken, Ruud.

 

 

Geldt ondertiteling uit bij opname ook voor ZDF en WDR zie alleen ARD is aangepast 

Ik zie dat we in het startbericht inderdaad alleen ARD noemen. Voor zover ik weet herstelt dit het issue bij alle zenders waar dit speelt. Maar, mocht dat niet zo zijn nadat je de update hebt gehad, dan horen we het graag.  


Erik van KPN ,zal na de update alle Duitse zenders op waar dit speelt nakijken en hou je op  de hoogte 


@Erik van KPN wat jij zegt klopt ook niet.

ikheb geen abo op prime maar toch staat hij er.

zelfde geldt voor via plee die er opeens ook bij staat heb ik ook geen abo op


ikheb geen abo op prime maar toch staat hij er.

zelfde geldt voor via plee die er opeens ook bij staat heb ik ook geen abo op

Ik ervaar dit niet maar ik heb zowel Viaplay als Prime Video dan ook als verborgen ingesteld staan.


@Erik van KPN wat jij zegt klopt ook niet.

ikheb geen abo op prime maar toch staat hij er.

zelfde geldt voor via plee die er opeens ook bij staat heb ik ook geen abo op

Ik zeg ook niet ‘altijd’ ik zei ‘vaak’. Maar ik heb even gecheckt en dat lijkt ook niet helemaal lijkt te kloppen. Het is specifiek voor HBO nodig om eerst een keer in te loggen en zelfs ook een profiel te kiezen voordat de tegelrij zichtbaar wordt. Bij sommige apps is de rij er standaard, ook als je er geen abonnement op hebt. Dat geldt dan in ieder geval voor Viaplay en Prime. Maar, je kunt deze dus uitzetten, zoals wjb ook al aangeeft. Ik verberg zelf ook actief die tegelrijen van streaming diensten waar ik (op het moment) geen abonnement op heb.


ikheb geen abo op prime maar toch staat hij er.

zelfde geldt voor via plee die er opeens ook bij staat heb ik ook geen abo op

De diensten die ik niet heb heb ik daarom ook niet aangevinkt. En komen dus ook niet op de startpagina @MennoG78 . Jij hebt daar geen abonnement op dus vinkje weghalen bij 'startpagina instellen' dus.

De mening over streamingdiensten kan in een ander topic geuit worden. 


PeterG schreef:

De mening over streamingdiensten kan in een ander topic geuit worden. 

Wat bedoel je daarmee?

Welk andere topic?


Bijvoorbeeld een zelf te starten topic.

een ander topic 

Is niet hetzelfde als

het andere topic 


ikheb geen abo op prime maar toch staat hij er.

zelfde geldt voor via plee die er opeens ook bij staat heb ik ook geen abo op

De diensten die ik niet heb heb ik daarom ook niet aangevinkt. En komen dus ook niet op de startpagina @MennoG78 . Jij hebt daar geen abonnement op dus vinkje weghalen bij 'startpagina instellen' dus.

De mening over streamingdiensten kan in een ander topic geuit worden. 

Ik heb het alleen getest en uiteraard snap ik dat ik het kan uitzetten.

Maar nu verschijnt in een keer HBO er ook tussen terwijl ik die ook niet heb haha.


Is het misschien en idee om het modem te resetten.


Ik heb het alleen getest en uiteraard snap ik dat ik het kan uitzetten.

Maar nu verschijnt in een keer HBO er ook tussen terwijl ik die ook niet heb haha.

Wel ooit gehad? Want juist voor HBO zou die er alleen moeten staan als je er ook daadwerkelijk een keer op ingelogd hebt.