Skip to main content

KPN TV+ Box: Update oktober #1 2024

TV+ Box launcher versie 1.166.1 
 

Wat zit er in?

 

Nieuwe uitgelichte films en series in het menu!

In de update introduceren we een nieuwe functie waarmee we samen met partners zoals Pathé Thuis en Disney+ speciale films en series onder de aandacht brengen.

Je zult in het menu van de secties Films en Series een nieuwe banner zien die meteen opvalt. Deze laat eerst een afbeelding zien van een uitgelichte film of serie en na 5 seconden begint de trailer automatisch.

Je hebt dan de volgende opties:

  • Bekijk of huur de film of serie door op de OK-knop te drukken
  • Blader door andere uitgelichte films en series met de pijltjes naar links of rechts
  • Bekijk het volledige aanbod door naar beneden te scrollen (pijltje naar beneden)


Heb je in je toegankelijkheidsinstellingen ingesteld dat audio en video in het menu worden onderbroken? Dan zal deze banner voor jou niet zichtbaar zijn.
 

Feedback op Berichten

We hebben een paar handige verbeteringen toegevoegd aan de berichtenbox:

  • Geef je mening! Vanaf nu kun je ons laten weten wat je van een bericht vindt door eenvoudig feedback te geven. 
  • Verzonden berichten terugtrekken: we kunnen nu eerder verstuurde berichten terugtrekken. Dit betekent dat als een bericht niet meer relevant is, het automatisch verdwijnt uit je berichtenbox.
    Deze nieuwe functies zorgen ervoor dat je berichtenbox overzichtelijk blijft en dat we je beter van dienst kunnen zijn!

 

Verbeteringen & oplossingen in deze update

 

  • Herinneringen: De knop "Zet herinnering aan" wordt nu altijd correct weergegeven in het detailscherm.
  • Snel vooruit/terugspoelen: Gebruik de pijltjes naar links of rechts om 10 seconden vooruit of terug te springen (in plaats van 5 seconden).
  • Ondertitels:
    • Als je verder kijkt waar je gebleven was, werken de ondertitels nu ook goed als ze in een andere taal zijn ingesteld.
    • Het zapbalkje verdwijnt nu zoals het hoort, nadat je de lijst met alle talen ondertitels hebt gesloten
    • Ondertitels worden niet meer automatisch getoond bij BBC One en ARD, tenzij je dit zelf hebt ingesteld.
  • Films huren: Het juiste genre wordt nu altijd correct weergegeven wanneer je een film huurt.
  • Startscherm aanpassen: De YouTube-optie is verwijderd uit "Aanpassen Startscherm," omdat deze functie niet meer beschikbaar is.
  • Op basis van feedback uit dit topic, heeft het TV team een rij toegevoegd, namelijk de rij ‘Films die binnenkort op TV komen'.

    Om deze nieuwe rij zichtbaar te maken, kan het nodig zijn om je startscherm aan te passen en de wijzigingen op te slaan. Zo kun je de nieuwe toevoeging direct terugzien.

    Instellingen (tandwieltje) 
    Menu Weergave 
    Startscherm aanpassen 
    “Films die op TV komen” heb ik aangevinkt 
    Opslaan

En vervolgens is deze rij nu zichtbaar in het startscherm van de TV+ box.
 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 08 oktober
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 14-16 oktober 

Heb je hem na 16 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.


Admin edit: update 09-10-2024 (toevoeging rij Films die binnenkort op TV komen)

En die traagheid treedt alleen op als er kleine letters komen te staan, klopt dat?

Ja dat klopt! Maak het niet te spannend, wat is het??


Ja dat klopt! Maak het niet te spannend, wat is het??

Jouw TV+ Box kan blijkbaar geen multicast verbinding krijgen bij die zenders waar Live staat.

Hij probeert in eerste instantie een multicast verbinding op te zetten maar als dat niet lukt (time-out) dan zet hij alsnog een unicast verbinding op. Die time-out maakt dat zappen zo traag.

Als jij jouw TV+ Box op unicast instelt dan zal je daar geen problemen meer mee hebben maar dan ik de beeldkwaliteit van de Nederlandse publieke en commerciële zenders wel wat minder.

Hoe is jouw TV+ Box op jouw Experi/KPN Box aangesloten,

Met een netwerkkabel of via wifi en wat zit er allemaal tussen de TV+ Box en deExperka/KPN Box?

Welke Experia/KPN Box heb je?


Ik heb KPN box 12, bekabelde TV+ box, verder niks er tussen en ik heb hier nog nooit last van gehad.


Heb je jouw TV+ Box al een keer een reset gegeven?


Nee, ik dacht eigenlijk dat het aan de update lag maar ik ga dat nu doen! Ik laat het zo even weten


Nee, ik dacht eigenlijk dat het aan de update lag maar ik ga dat nu doen! Ik laat het zo even weten

Nee dat heeft niet geholpen…


Nee, ik dacht eigenlijk dat het aan de update lag maar ik ga dat nu doen! Ik laat het zo even weten

Nee dat heeft niet geholpen…

Kan je dan ook een volledige factory reset uitvoeren doer seconden het reset knopje met een paperclip in te drukken.

Let op: Daarna zal je de TV+ Box van scratch weer moeten instellen.


Nee, ik dacht eigenlijk dat het aan de update lag maar ik ga dat nu doen! Ik laat het zo even weten

Nee dat heeft niet geholpen…

Het heeft WEL geholpen, ik had de Box gereset en dat hielp niet maar jij vroeg de TV+ box en dat heb ik nu gedaan. Super! Bedankt voor je hulp! 
met vriendelijke groet,

Wibo


Hi @Danielthuis 

Gek dat ie op 480p terug valt na een update als de hdmi direct in de tv zit.

Probeer het eens met een andere hdmi ingang! Die hebben niet altijd dezelfde 'waarde'.

Mijn tv volgens handleiding 

Hdmi 1 settopbox (aanbevolen)

Hdmi 2 spel of bluray speler 

Hdmi 3 ARC versterker (aanbevolen)


Na de update valt de resolutie terug ondanks automatisch beste kwaliteit. Van 4k50hz naar 480p. De optie 4k staat ook na reboot niet meer in systeem. 

Opvallend: dit gebeurt hier na elke update.

Alle kabels los en stroomloos is dan enige wat helpt. Wel bijzonder vervelend.

Als dit bij élke update gebeurt, dan lijkt het wel iets te zijn specifiek voor jouw aansluitsituatie. Het is dan het handigst als je een eigen topic zou willen aanmaken. Als je daarin kunt uiteenzetten wat je hebt aan apparaten, hoe de boel op elkaar is aangesloten en precies wat er gebeurt en wat je doet om het weer te verhelpen (tot aan de volgende update), dan kunnen we hier naar kijken. En het eventueel meenemen richting het tv team als het wel iets is waar zij wat mee zouden kunnen.


Hallo ,

Sinds de laatste update van de tv+ box heb ik af en toe last van stilstaand beeld terwijl het geluid gewoon doorloopt.

maar als ik dan door zap gaat het beeld op zwart, dit heb ik nog nooit gehad, 

als ik de tv+ box opnieuw opstart via menu (dat werkt dan nog wel) is het probleem verholpen.

meer mensen last van?, gaat om gewoon tv kijken , niet opnames.


Prachtig al die versierselen, je gaat bijna vergeten om tv te kijken zonder problemen. Dat is ook precies wat de TV+ box doet, haperen en niet meer doen waarvoor hij is bedoeld. 
Ik krijg het thuis niet meer uitgelegd, waarom we zijn overgegaan op KPN TV+. Het vorige KPN kastje had heel veel minder problemen.
Momenteel heb ik de fullHD op TV moeten uitschakelen omdat de TV+ box geen DolbyVision meer zonder problemen afgeeft.


Kortom hier zijn we diep teleurgesteld en zodra het weer kan, gaan we kijken voor een andere provider.


Momenteel heb ik de fullHD op TV moeten uitschakelen omdat de TV+ box geen DolbyVision meer zonder problemen afgeeft.

Wat hebben die twee met elkaar te maken?


Laatste update gehad en alles werkt perfect ook multicast en dolby vision.


Momenteel heb ik de fullHD op TV moeten uitschakelen omdat de TV+ box geen DolbyVision meer zonder problemen afgeeft.

Wat hebben die twee met elkaar te maken?

Sorry, heb een typo staan moet zijn UltraHD (voor als we Netflix of Disney+ kijken via de box).

Wat ik bedoel te zeggen is dat deze box erg instabiel is en er steeds meer wordt ingestopt. Ik heb begin van dit jaar contact gehad ivm storing en kreeg toen te horen dat deze box het maar net aan kan, qua hardware. Het verbaasd mij dus dat er wel nieuwe features worden toegevoegd en de stabiliteit van de box niet wordt aangepakt (althans zo lijkt het).

Als de setting voor Ultra HD op HDR10 wordt gezet werkt het wel, echter is het beeld heel donker op Netflix en HBO Max. Vandaar dat ik de box op DolbyVision heb gezet, echter als de box weer eens vastzit en moet worden herstart dan komt de box niet terug met beeld (in 50% van de gevallen) en nu heb ik de TV maar op gewoon UHD gezet, zodat we wel beeld hebben. 

niet voor dit topic, maar ik zit ook al een jaar te wachten op een beloofde update van de Experia Wifi. Het geduld en vertrouwen in KPN begint flink af te nemen...


vandaag de update ontvangen zal komende dagen even in de gaten houden hoe die werkt

 


Sinds de laaste update ervaar ik bij het radio luisteren, welke zender dan ook, regelmatig een fractie van een seconde een onderbreking tijdens de uitzending.

Ik heb alles al gestest, herstart, gereset, via MijnKPN de online oplosser doorgelopen, zonder resultaat.

Nu maar een ‘klachten’-formulier ingestuurd.

 


Regelmatig een onderbreking in het geluid maakt radio luisteren dan geen fijne activiteit @JanD. Aan het radiosignaal is met de update niet gewijzigd voor zo ver ik weet. Zou je een los topic hiervoor willen maken? Dan kunnen we samen met de Tv+ technici jouw probleem gaan oplossen. Zou je dan ook nog even als reminder willen aangeven hoe precies jouw aansluiting is qua geluid en wat en hoe de reset is uitgevoerd? Met zoveel mogelijk informatie, kan dit hopelijk dan ook weer snel worden opgelost. 


Ik heb deze gister ook getest heb halvedag Radio538 aangehad zonder problemen

En de rest van de dag heb ik Qmusic aangehad ook zonder hapereingen.


Even een check vraag.

Er is ooit gezegd we doen eens per maand een firmware update.

En we doen om de week een app release. 

 

Nu valt mij op dat dit tot aan de Zomer dat het EK begon redelijk zo liep maar nu na de zomer KPN is afgezwakt.

 

Firmware release is nu al 2 maanden terug.

En App releases gebeuren ook niet meer met dezelfde regelmaat als het vroeger ging.

En als er wat wordt uitgebracht dit eigenlijk laatste tijd meer nice to haves zijn ipv een must.

@Erik van KPN wellicht kan jij hier meer info overgeven?


Nee, we streven naar ongeveer maandelijks een firmware update, en ongeveer tweewekelijks een launcher update. Staat ook letterlijk onder elke update die we hier posten:

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

 

Meestal lukt dat, soms niet. We hebben inderdaad de laatste tijd alleen launcher updates gedaan. Aan de eerstvolgende firmware update wordt nog gewerkt. Sommige dingen kosten wat meer tijd omdat ze nou eenmaal moeilijker zijn om te maken, of omdat het tijdens het ontwikkelen lastiger blijkt. Of omdat er tijdens het ontwikkelen een bug gevonden wordt die hersteld moet worden. Zo zijn er verschillende redenen waarom een oplevering langer kan duren. 


thanks voor je antwoord viel me gewoon op dat de structuur weg is hoe ik het gewend was.

En heb nou eenmaal een tik die dan daar zich aan houd haha


Terminologie dingetje:

Scherm uit (onder energie instellingen) is gewoon naar stand-by na zoveel tijd geen bediening. Inactiviteit dus.

Scherm uit is een wat typische omschrijving. (al is dat in mijn Nokia 8000 niet anders)

Mijn voorstel om van Scherm uitschakelen iets als Automatisch stand-by na… te maken.

En ook de tekst bij de instellingen ervan ietsje anders:

“Na hoeveel tijd mag de ontvanger naar stand-by bij niet bedienen”

 


Terminologie dingetje:

Scherm uit (onder energie instellingen) is gewoon naar stand-by na zoveel tijd geen bediening. Inactiviteit dus.

Scherm uit is een wat typische omschrijving. (al is dat in mijn Nokia 8000 niet anders)

Mijn voorstel om van Scherm uitschakelen iets als Automatisch stand-by na… te maken.

En ook de tekst bij de instellingen ervan ietsje anders:

“Na hoeveel tijd mag de ontvanger naar stand-by bij niet bedienen”

 

Wat heeft dat te maken met deze update?


@Sebas14, over jouw melding van de infobalk die te vroeg verdwijnt als je vanuit het bovenmenu in een keer doorgaat naar beneden. Daar is een ticket voor gemaakt door het tv team. Maar het is er wel een met een lage prio. Het gebeurt echt alleen als je in een keer doorgaat vanuit het bovenmenu, en dan is het snel genoeg opgelost door even opnieuw de infobalk op te roepen.