Skip to main content
Update

TV Ontvanger: Update naar HTML 6.217.201

Categorie:TV ontvangers
  • May 28, 2025
  • 20 reacties
  • 892 keer bekeken
TV Ontvanger: Update naar HTML 6.217.201
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Interactieve TV Update mei/juni 2025

HTML 6.217.201

Wat zit er in?

Binnenkort beschikbaar: Opnemen Pakket Extra

In juni lanceren wij het Opnemen Pakket Extra: een uitbreiding waarmee klanten nog meer kunnen opnemen. Deze uitbreiding geldt voor:

Meer informatie over het Opnemen Pakket Extra volgt bij de officiële lancering! 

Met deze update hebben we achter de schermen de opnamelijst alvast voorbereid op de extra opnames.

Wanneer komt ‘ie

• Pilotgroep: 27 en 29 mei
  • Uitrol: 2 en 4 juni

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv-ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De NMC is degene met het versienummer dat begint met 9. De HTML begint met 6. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

20 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Ik jeuk van nieuwsgierigheid en stroom al over van de vragen. Zoals: gaat het ook werken in de smart-tv app, voor de APP ONLY klanten. Als je al opnemen pakket (gratis) hebt hoe krijg je dan “extra”. En natuurlijk… wat kan er meer…. ik kan niks verzinnen namelijk. Etc…… Hopelijk spoedig meer.

Alhoewel. Dit “: een uitbreiding waarmee klanten nog meer kunnen opnemen.” suggereert wel heel sterk bijbetalen voor meer opname-uren!

Binnenkort beschikbaar: Opnemen Pakket Extra

In juni lanceren wij het Opnemen Pakket Extra: een uitbreiding waarmee klanten nog meer kunnen opnemen. Deze uitbreiding geldt voor:

Meer informatie over het Opnemen Pakket Extra volgt bij de officiële lancering! 

Leen59
Wijsgeer
  • May 28, 2025

Peter, het is een update voor de ontvanger, niet voor de app

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2025

Peter, het is een update voor de ontvanger, niet voor de app

Eh ja, dat staat toch in het startbericht? Maar ter voorbereiding op een wijziging van het opnemen pakket ​@Leen59 .

Ik zeg toch: “gaat het ook werken….”.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Informatie over het Opnemen Pakket Extra lees je nu hier!

Goedemorgen,

Aha, dus toch een update geweest (komt nog een andere aan, maar die heb ik nog niet)!

Ik ervaar de laatste 1 week (of 2) problemen met de Arris VIP2952, varierend van blokkerig (vroegere digitenne-achtig beeld) beeld en haperend geluid op "sommige" kanalen, niet goed reageren op de afstandsbediening en het opnemen pakket> neemt (ook soms) opnames op die niet kloppen…

Kan dit door deze update zijn gekomen, ik heb geen idee wanneer ik deze er op heb gekregen…?!

En helaas is de optie "software verwijderen" nog steeds niet terug (fabrieksinstellingen durf ik niet> dan ben ik alles kwijt qua instellingen). 

Meestal heb ik helaas problemen na updates, dus ik ging maar "even op het forum kijken" en jahoor, weer een update dus…

Wat is er behalve "voorbereiden op uitbreiding opnemen pakket" gewijzigd in deze update en kan dit iets met de gemelde problemen te maken hebben?

Bvd, groetjes!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 13, 2025

Hoi ​@LoveCatsOnly 

Heb je de ontvanger al eens 3 minuten uit gehad met de schakelaar achterop?

Het werkgeheugen is dan weer helemaal leeg.

Dat gebeurt ook in ECO stand-by. Al duurt opstarten dan wel bijna 2 minuten. 

@PeterG 3 minuten... (wordt steeds langer 😉) nee, wel 2 minuten (alles) stroomloos, maar ik kan het eens proberen…

Vind het alleen zo frappant, àls ik problemen ervaar> het altijd na een update is ☹️?!

Die eco stand vond ik vreselijk, ben geen groot stroom verbruiker; dus gauw weer teruggedraaid destijds!

Bye 👋.

@PeterG 

Hoi, helaas 5 minuten uitgezet, maar maakt geen verschil> voor zoverre ik het nu kan beoordelen.

Bv reageren op de afstandsbediening (uiteraard heb ik er al nieuwe batterijen in 😬), opname vooruit spoelen gaat goed, maar achteruit spoelen> moet ik honderd keer toetsen... en het menu openen gaat zeer traag.

Nu geen tijd om tv te kijken (beeld/ geluid testen) en die "foute" opnames zijn ook op verschillende tijden, dus dat weet ik nog niet, maar thanks anyway.

👋👋

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 13, 2025

@LoveCatsOnly, probeer anders toch de ontvanger een frisse start te geven. Ik koppel dit niet gelijk aan de update namelijk. Mocht het allemaal niet lukken, maak dan een eigen topic aan. Dan kunnen we het daar oppakken en blijft het hier overzichtelijk.

@Alex van KPN 

Hoi Alex,

Frisse start verwijderd ook alle instellingen, dus daar begin ik nu liever niet aan.

(Is in 2012 ingesteld door iemand van Guidion/Telfort, dus geen idee wàt er dan verwijderd word 🤔...)

Mijn vraag was inderdaad of het door de update kon komen (en of er meer veranderd was, dan alleen een nieuw/ extra opname pakket), als dit volgens jou w.s. niet het geval is> hou ik het in de gaten en zie dan wel wat ik doe, maar bedankt!

Groetjes 👋.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 13, 2025

Dat begrijp ik. Maar om je gerust te stellen, zoveel wordt er niet verwijderd. Je moet dan eventueel opnieuw inloggen op Netflix en andere gebruikte apps, en eventueel aangeven dat je gebruik maakt van een eigen geluidssysteem als dat zo is. 

Hier helpen we ook graag, dus maak een eigen topic aan mocht er iets niet lukken. 

@Alex van KPN 

Ja, dank je> zoals ik zei "kijk" (letterlijk) ik het nog even aan, ik krijg nu n.l. ook foutcodes; dus misschien is het kastje niet goed meer oid, als ik er met de klantenservice niet uit kom, start ik wel een topic.

Toch frappant dat het wéér na een update is, kan dat gevoel niet uitschakelen> want ik heb alléén problemen na updates…

Ik gebruik die apps niet, is niet te doen met deze ontvanger en heb geen extra apparatuur, maar er staat bij "frisse start", wel degelijk dat de fabrieksinstellingen teruggezet worden?!

Eerst maar eens die foutcodes bij gaan houden, en hoe vaak dat nou weer gebeurd 🥴…

Groetjes!

@Alex van KPN  Ps, ik lees dat "frisse start" al je opnames verwijderd, dus ik ga dat niet doen (ook "die" ellende al eens meegemaakt na een hele grote storing/ update), ik moet maar "leven" met mindere tv "kwaliteit" denk ik, doehoei!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@LoveCatsOnly, een frisse start aan de tv-ontvanger geven zorgt niet voor het verwijderen van opnames. Deze opnames zijn namelijk niet gekoppeld aan de specifieke tv-ontvanger maar zitten in de zogeheten "cloud" en zijn gekoppeld aan het tv abonnement dat je bij KPN afneemt. 

@Jeroen van KPN 

Zou kunnen, er staat wel meer fout, n.l. ook dat je de sofware kunt verwijderen> terwijl dat helaas niet meer mogelijk is.

Maar ik durf het risico niet te nemen, dat ik toch opnames/ instellingen kwijt ben... zeker omdat 1 v/d  problemen "foute opnames" zijn.

Eigen topic lijkt mij verder vrij zinloos, ik lees dezelfde foutcode en tv problemen hier op het forum> sinds mei/ juni dit jaar; waarbij reset niet hielp... beetje eigenwijs hou ik het dus voorlopig toch maar WEL op deze update, als veroorzaker.

Nogmaals bedankt, maar ik wacht het even af (of er meer van dit soort klachten komen) en wil dit onderwerp "hier" er verder niet mee belasten, als jullie er van overtuigd zijn dat het niet door deze update kan komen.

Groetjes 👋!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2025

Opnames ben je niet kwijt. Die staan niet bij je thuis.

Frisse start verwijderd de software en installeert die vers opnieuw. Ik denk dat je wel uitgelogd bent van je apps. Maar die wachtwoorden heb je naar ik aanneem genoteerd.

Instellingen zijn er niet zoveel. Kleurstelling menu (i.p.v. dat afschuwelijke blauw), klok aan/uit*, eco aan/uit*.

Zenders verbergen/favoriete zenders durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken, maar volgens mij gaat dat ook niet verloren.

@PeterG 

Hoi Peter,

Nee, ik ben juist bang dat die "foute opnames" die ik steeds moest verwijderen dan terugkrijg, de opnames die overgeslagen waren> heb ik al terug moeten kijken. (Bovendien ben ik wèl ooit alles kwijtgeraakt door een fout van kpn, te riskant nu dus)

Verder nogmaals, ik gebruik die apps niet> die lopen altijd vast op mijn ontvanger of het nou; YouTube of NPO Start is, maar ik heb wel veel geluid en beeld (inderdaad, niet dat vreselijke blauw o.a 😜) instellingen en diverse zender lijsten, die ik dan kwijt ben.

Tot nu toe is er iedere dag een ander probleem, nu was het weer een "server-fout" (en ik ben dus niet de enige)> dus bedankt voor het meedenken, maar van fouten in de opnames tot niet (juist) reageren op de afstandsbediening en dan nu weer een probleem in (de bedrade) internetverbinding... (nmc fout)

De problemen stapelen zich op en ik ga nog niets resetten, want er kan ieder moment ook nog "de aangekondigde NMC update" komen> wie weet lost dat wat op, maar ik krijg "op mijn lazer" als ik hier blijf reageren 😂…

Als er iedere dag een nieuw probleem is, weet ik het ook even niet meer> tot zo'n 2 weken terug was er NIETS a/d hand…

Bedankt, maar ik laat het hier maar bij> nu ik heb gelezen dat er meer klachten zijn, groetjes!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2025

Wat bedoe je met 

"foute opnames" die ik steeds moest verwijderen dan terugkrijg

Ik neem aan dit:

Als je opnames plant, de serie gekeken hebt, uitzendingen gewist. Dan blijft de planning staan. Als een serie dan later (weken, maanden) herhaald wordt wordt ie weer opgenomen. Tenzij je ook de planning verwijderd van gekeken series.

(Bovendien ben ik wèl ooit alles kwijtgeraakt door een fout van kpn, te riskant nu dus)

Dat kan alleen als per ongeluk je opnemen pakket wordt uitgezet. Daar is bij Frisse start geen sprake van.

En mogelijk loopt de levens (gebruiks) duur van je Arris VIP2952 ten einde. Bel de KS en zeg wat je allemaal al gedaan hebt. Verwijs eventueel naar dit topic. Vraag of ie omgeruild kan worden voor de Arris VIP5202. Die is sowieso veel beter.

@PeterG 

Nee, opnames die IK niet gepland had, en nee mijn opnemen pakket was niet uitgezet, het was een grote fout/ storing van kpn die heel veel mensen destijds heeft getroffen, echt een mega blunder en big issue destijds (daarom is het pakket van 200 naar 300 uur opnemen gegaan).

Wel twijfel ik inderdaad over mijn 13+jaar oude "kassie", (nog van Telfort) maar zo ineens "toevallig" na een update 🤔, sowieso moet ik dan met een evt. nieuw kastje ook alles opnieuw instellen, dus KS was ook mijn doel.

Eerst maar in kaart brengen, wat er nog meer gebeurd ☹️.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat kan dan zeker geen kwaad om de tv-ontvanger om te ruilen. Vanaf nu gaan we dat wel weer verder over de specifieke update hebben.