Skip to main content
Update

TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.216

Categorie:TV ontvangers
  • June 12, 2025
  • 62 reacties
  • 1957 keer bekeken
TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.216
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

62 reacties

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 6, 2025

De verwachting was om in juli klaar te zijn met deze. Kan zijn dat deze toch wat langer doorloopt. Ik zal 't even navragen. Maar daar krijg je dan wel pas na het weekend antwoord op :)

Verder lopen updates voor de NMC en de HTML los van elkaar. Dus het kan ook zijn dat je de HTML eerst krijgt en daarna pas deze. 

Ik heb een arris 2970 (weergave zoals van PeterG) die niet update en een hmb 2260(weergave zoals leen59) die wel update??? Hoe kan dat dan....de update wordt toch uitgezet per adres ?

En gaan updates per ontvanger type. Dus dit is ook normaal :)

Ik heb inmiddels voor de arris 2970 ook de update gehad. Waarvoor dank. 

Groet Erwin

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

voor de arris 2970

Toch uniek dat je een ontvanger hebt die kpn niet eens levert, maar wel update 😁🙄😏 ​@erwtjuh .

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 6, 2025

voor de arris 2970

Toch uniek dat je een ontvanger hebt die kpn niet eens levert, maar wle update 😁🙄😏 ​@erwtjuh .

Excuus, nou ja ik bedoelde dus een vip 2952 😉 foutje ....bedankt🤪

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

Het wonder is geschied. Hier is t'ie 7 augustus gekomen. Voluit nog met _1 erachter. 

NMC 9.0.216_1 dus.

Ja, hier ook gisterennacht> duurde wel veel langer dan andere updates en het mooie is; dat het bij mij "dat niet leuke voetbal-gedoe" weer heeft verwijderd> dus waar die andere update nodig voor was en voor MIJ overbodig, haha 😄!

• August 26, 2025

Beste ​@Erik van KPN, we zijn inmiddels al bijna een maand verder dan de geplande uitroldatum maar ik zit hier met de vip5202 nog steeds op de oudere versie NMC 9.0.208_1. Komt de update van de vip5202 nog binnenkort of is deze uitgesteld?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hi ​@Edu2020, dit gaan we even controleren want juli is al even voorbij. We komen hierop terug, dank voor je oplettendheid.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2025

En? Hoe staat de controle ​@Alex van KPN ?

Of heb je inmiddels de nieuwe NMC versie ​@Edu2020 ?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 4, 2025

Ik ben eerst wel benieuwd of Edu2020 al de nieuwste versie heeft. En anders komen we er uiterlijk begin volgende week op terug. 

• September 4, 2025

@PeterG , ​@Arjan van KPN , aardig dat jullie aan me denken. Zojuist even gekeken en helaas zit de vip5202 nog steeds op oude versie NMC 9.0.208_1. Ik ben eigenlijk benieuwd of er meer communityleden met de vip5202 of andere oudere tv ontvanger nog op deze oude versie zitten.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 4, 2025

Dat is jammer. Navraag staat uit, je hoort snel meer van ons.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2025

De 5202 bij mijn moeder heeft de 216 versie ​@Edu2020 . Constateerde ik gisteren.

• September 11, 2025

Ik zit nog steeds op de oude 208 versie helaas.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hmm, goed dat je een seintje geeft ​@Edu2020. Er is navraag uitgezet maar ik weet niet of er al meer bekend is. Ik neem het voor de zekerheid even mee, we houden je op de hoogte!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 12, 2025

Ik zit ook nog op 9.0.208_1 zag ik net…

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 12, 2025

Bedankt voor het melden ​@Falco75! Nemen we mee.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Hier ook nog steeds 9.0.208_1

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 17, 2025

Hmm, goed dat je een seintje geeft ​@Edu2020. Er is navraag uitgezet maar ik weet niet of er al meer bekend is. Ik neem het voor de zekerheid even mee, we houden je op de hoogte!

Inmiddels is er meer bekend:
De uitrol van de huidige update is tijdelijk gestopt. Het TV team werkt aan een nieuwere release. Zodra er meer bekend is, laten we weten wanneer deze wordt uitgerold. Bedankt voor jullie geduld!

Is er ook een reden dat de uitrol gestopt is... ik heb die update wel gekregen en zou willen weten of er problemen mee waren (en of deze overeen komen met wat ik ervaar)?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 4, 2025

In deze update zit de toevoeging dat ie automatisch elke 6 maanden herstart.

En dat kpn de werking beter in de gaten kan houden. 

Zaken waar je opzich niks van zou moeten merken. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Is er ook een reden dat de uitrol gestopt is... ik heb die update wel gekregen en zou willen weten of er problemen mee waren (en of deze overeen komen met wat ik ervaar)?

Wat ervaar je dan precies? Dit had je nog niet voordat je deze update kreeg? 

Ik moet even kijken of we informatie over het stoppen van de uitrol kunnen delen. Als dat kan, dan komen we er nog op terug. 

@Arjan van KPN 

Nou, wat ik net in een ander topic las en schreef> dubbele opnames. En of die herstart ervoor zorgt, dat je tv 's nachts spontaan aangaat, als deze standby was gegaan; omdat je in slaap gevallen was 😄?!

Verder ben ik gewoon nieuwgierig en al helemaal als je schrijft> of jullie deze info wel kunt delen...

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Van die dubbele opnames weten we af. Dat heeft te maken met een herstructurering van de afleveringsnummers en dat komt nu tijdelijk even voor. 

En je bedoelt die 6 maandelijkse herstart? Die zou niet voor andere spontane herstarts moeten zorgen en vindt ook niet 's nachts plaats. Ik zou zo kunnen indenken dat het iets te maken heeft HDMI CEC en dat je tv-ontvanger weer de tv inschakelt. 

@Arjan van KPN Maar als de tv ontvanger standby is gegaan na ingestelde tijd, moet iets dat toch getriggerd hebben om weer aan te gaan en daarbij mijn tv aan te zetten> als ik dat HDMI CEC goed begrijp, vandaar dat ik dacht dat het die reset op afstand was, omdat ik mijn tv vaak continue in gebruik heb en ik schrok wakker omdat beiden aan gingen.

En ik wist niet dat het probleem van die dubbele opnames bekend was, heb het alleen met het rtl nieuws en moet altijd op 1 januari opnieuw inplannen, want dan begint schijnbaar een nieuw "nieuws-seizoen" (en andere dagelijkse actualiteitenprogramma's), wordt dat probleem dan ook verholpen met die herstructurering> dat zou fijn zijn 👍?!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

ik weet niet zo goed waarom je tv of tv-ontvanger zomaar inschakelt dan. Als het weer gebeurt, maak dan een eigen topic aan en dan kunnen we er wellicht achter komen.