Skip to main content
Update

TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.226_1

Categorie:TV ontvangers
  • October 31, 2025
  • 9 reacties
  • 1072 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Interactieve TV Update november 2025

NMC 9.0.226_1

We hebben een nieuwe update voor de oudere tv ontvangers Arris VIP 5202 en VIP 2952 en de Arcadyan HMB2260.

Wat zit er in?

Deze update vervangt de uitrol van de vorige versie die stopgezet was. Deze update heeft dezelfde inhoud.

Met daarnaast een fix voor het kunnen krijgen van een zwart scherm op de commerciële zenders na het updaten van je ontvanger of na een langere stroomstoring. 

Wanneer komt ‘ie

• Pilotgroep: 31 oktober en 4 november
  • Uitrol:  6 t/m 20 november in meerdere groepen

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv-ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De NMC is degene met het versienummer dat begint met 9. De HTML begint met 6. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 31, 2025

Ik neem aan dat de ontvangers met de vorige versie (216) nu ook de nieuwe krijgen (226_1)?

Erwin van KPN
Moderator

Door het woordje vervangt zou ik dat ook denken, ​@PeterG .  Laten we daar voorlopig van uitgaan en als het anders zit zal ​@Erik van KPN  me maandag vast verbeteren. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 1, 2025

Misschien handiger bericht te plaatsten als de update daadwerkelijk online komt

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 1, 2025

De update wordt vanzelf in je Arris (VIP5202, VIP2952) of Arcadyan HMB2260 geplaatst.

Hij wordt 'druppelsgewijs’ uitgerold ​@ivo46 . Dan is het lastig per klant aan te geven wanneer ie komt.

Wanneer komt ‘ie

Ik zou dus zeggen: even checken op 10, 15 en 's avonds 20 november.

Deze update is alleen voor de interactieve TV ontvangers. Hij is niet voor de TV+ ontvangers.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 1, 2025

De update wordt vanzelf in je Arris (VIP5202, VIP2952) of Arcadyan HMB2260 geplaatst.

Hij wordt 'druppelsgewijs’ uitgerold ​@ivo46 . Dan is het lastig per klant aan te geven wanneer ie komt.

Wanneer komt ‘ie

Ik zou dus zeggen: even checken op 10, 15 en 's avonds 20 november.

Deze update is alleen voor de interactieve TV ontvangers. Hij is niet voor de TV+ ontvangers.

Dat laatste dat snap ik , dat staat er ook 

Verder alle gegeven data met vakantie, mag hopen dat gene hier op woning past geen problemen onder vind

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 1, 2025

Laat de Arris op stand-by en niet op eco.

Dan merk je er niks van. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 1, 2025

Laat de Arris op stand-by en niet op eco.

Dan merk je er niks van. 

Oki doki bedankt

Leen59
Wijsgeer
  • November 11, 2025

Kan het zijn dat ik door de update wat scherper beeld heb via de HMB?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 11, 2025

Er zit in deze update geen aanpassingen rondom beeld, Leen. Dus daar kan het niet aan liggen.