Wanneer ik een maand lang vanuit Nederland contact wil houden met een Nederlands mobiel nummer in Argentinië, kan dat behoorlijk duur worden.
Het advies was om BelOnbeperkt Altijd aan te zetten, zodat ik met mijn vaste telefoon voor € 16,50 p/mnd onbeperkt kan bellen naar binnen- en buitenland.
Máár:
Er werd mij verteld dat ik betaal tot de Nederlandse grens en dat de ontvanger betaald voor het overige deel.
Aangezien ik vanuit Nederland bel naar een Nederlands mobiel nummer (dat weliswaar in het buitenland is), kan ik dan niet gewoon BelOnbeperkt Nederland aanzetten ? Dat is maar € 9,95 p/mnd
En voordat mensen zeggen, dan kun je beter videobellen via internet of iets dergelijks, dat kunnen onze dumbphones niet aan.
Voor het deel dat de ontvanger moet betalen, kreeg ik nog de tip van de klantenservice dat de reiziger wellicht ter plaatse een prepaidkaart kan kopen. Het kan zijn dat het dan goedkoper is. In dat geval zou ik dus wel vanuit Nederland bellen naar een Argentijns nummer. En in dat geval zou BelOnbeperkt Altijd sowieso nodig zijn.