Hallo!
Sinds enige weken heb ik een probleem met de verbinding van Netflix op verschillende apparaten verbonden via wifi/glasvezel. HBO, NPO Start etc doen het prima! Als ik de apparaten via een (KPN) hotspot verbinding op de telefoon op dezelfde apparaten verbind gaat alles ook goed.
Ik heb ondertussen: alles opnieuw opgestart, Netflix opnieuw geinstalleerd, bekabeld geprobeerd etc. Volgens de Netflix verbindingschecker in de app zelf heb ik (altijd!) een goede verbinding en meet keurig de snelheden.
Als ik switch van hotspot naar wifi werkt het wel een beetje, totdat ik iets wil afspelen en er gebufferd wordt tot 25% en daarna alles freezed. Ook Chromecast vanaf tablet/phone heeft dezelfde kuren op de wifi. Nogmaals, dit gebeurt alleen maar met Netflix in de browser(s) via Chromecast, Android TV (Xiaomi S box), KPN ITV via Wifi! Zodra ik overstap naar KPN mobile hotspot werkt alles als een zonnetje.
Net heb ik getest met de Netflix FAST service en zie dat de ‘loaded latency’ wel erg hoog is (435 ms). Is dit het probleem of normaal? En wat kan ik nu het beste doen? Ik hoor graag!
Modem is Fritzbox 7581, snelheid is 70/70, normale latency is 9ms.