Is het niet vreemd dat de DHCP Server van mijn Experia v10 geen IP-adres heeft toegewezen aan een specifiek MAC-adres (Status/Geavanceerd/DHCP), maar dat dit MAC-adres wel voorkomt in de LAN client status (Status/Geavanceerd/LAN)?
Ook op Home/LAN-instellingen komt dezelfde combinatie IP/MAC-adres voor.
Ik heb het MAC-adres bij DHCP binding een ander vast IP-adres toegewezen, maar dat heeft geen effect.
De verbinding is tot stand gekomen via een AP op een Arcadayan versterker. De WiFi op de AP heb ik uitgezet. Daarmee verdween de IP/MAC-adres-combinatie uit de Wireless Network Watcher.
Het betreffende apparaat heeft ondanks WiFi-toegang een LAN client status omdat de versterker via IP over coax op de Experia is aangesloten.
Er is hierna geen verbinding tot stand gekomen met de Experia WiFi, naar ik aanneem omdat de MAC ACL is ingeschakeld.
Helaas werkt de MAC ACL niet voor de (coax-) bedrade versterker, of zie ik hier iets over ’t hoofd?
Het MAC-adres is mij niet bekend en macvendors.com kan geen leverancier vinden. Vermoedelijk en hopelijk een willekeurig MAC-adres van een (nu nog standaard zo ingestelde) smartphone.
Kortom, moet ik mij zorgen maken om mijn digitale veiligheid?