Skip to main content
Beantwoord

Beeld springt terug naar startmenu tijdens live tv kijken

• 13 november 2024
  • 10 reacties
  • 77 keer bekeken

Beste,

We hebben reeds 2x het fenomeen gezien dat we tijdens tv kijken op een live zender het beeld ineens terug springt naar het menu van de tv+ app (het start menu)

De afstandbediening lag ver van ons vandaan.

extra info:

-glasvezel 1gb, tv via wifi en tv+ box.

Beste antwoord door red2003

Hallo Remco,

Het schakelen van live tv naar het menu van de kpn+ gebeurde zo snel en de AB lag niet in de buurt, dus heb niet gezien of de lampjes op de AB knipperde.

Zaten net nieuwe batterijen in de AB. Voor de zekerheid de ontvanger laten herstarten en de gecheckt of de nieuwste software aanwezig is, klopt ook.

Wachten af of het nogmaals gebeurd.

Bedankt voor je input

Bekijk origineel

10 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6906 reacties
  • 15 november 2024

Dat is wel vreemd red2003. Zie het lampje op de AB dan ook oplichten of helemaal niet? Haal anders even de baterijen uit de AB en plaats die opnieuw en wellicht is een herstart van de ontvanger ook een idee. 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • Antwoord
  • 16 november 2024

Hallo Remco,

Het schakelen van live tv naar het menu van de kpn+ gebeurde zo snel en de AB lag niet in de buurt, dus heb niet gezien of de lampjes op de AB knipperde.

Zaten net nieuwe batterijen in de AB. Voor de zekerheid de ontvanger laten herstarten en de gecheckt of de nieuwste software aanwezig is, klopt ook.

Wachten af of het nogmaals gebeurd.

Bedankt voor je input

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6906 reacties
  • 18 november 2024

Dan houden we het even in de gaten ​@red2003. Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten! 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 19 november 2024

Goedemorgen,

Helaas is het gisteren opnieuw gebeurd. Tijdens het live kijken sprong de TV ineens op zwart beeld, de tekst kwam “ verversen” en er draaide een “ voortgangsrondje”. Daarna sprong het beeld op het kpn start menu. 

We hadden geen andere activiteiten openstaan, zoals opname.

Weer naar kpn gids en de film opnieuw opgestart.

aanvullende info : nieuwste software van kpn, verbinding uitstekend (>800 Mbps, wifi sterkte 99%) volgens de info pagina van KPN 

Deze “storing” hebben we in het verleden. Nog nooit gehad toen we nog de “oude” versie van het kpn menu hadden.

ps nog een opmerking: kan de oude TV gids indeling weer terug. De nieuwe is een draak van een tv gids. Niet overzichtelijk en heel verwarrend . 

ps2: als ik op het huisje klik van de afstandsbediening gaat het menu terug naar de optie “ nu op tv”. Als ik naar de bovenste balk wil, moet ik eerst op de afstandsbediening de ring naar boven drukken ( de startoptie wordt dan wit, en dan kan ik pas naar de volgende opties, zoals gids, opgeslagen etc.

Waarom niet direct naar de bovenste balk ???? Extra handeling en verwarrend.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6906 reacties
  • 20 november 2024

@red2003 Wat vervelend dat het weer is gebeurd. Ik kan je helaas niet terugzetten naar de oude TV-gids en interface vrees ik. Ik zal je feedback terugkoppelen en het is een veel gehoorde wens. Hou voor de laatste ontwikkelingen ook onze Product Updates in de gaten: https://community.kpn.com/product-updates  . 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 20 november 2024

Goedendag Remco,

Bedankt voor je reactie. Heb je ook nog een reactie nav vorige (bovenstaande) melding namelijk het opnieuw terugspringen naar het kpn startmenu?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6906 reacties
  • 21 november 2024

Hoi ​@red2003. Ik heb nog eens rondgevraagd en er bleek een kleine storing voor een gedeelte van onze klanten te spelen. De problemen die je beschrijft met het terugspringen zouden nu verholpen moeten zijn. Kan je dat bevestigen?

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 21 november 2024

Goedemorgen Remco,

Bedankt voor je terugkoppeling, we houden het in te gaten. Ik meld me weer als het zich weer voordoet.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1115 reacties
  • 21 november 2024
red2003 schreef:

ps2: als ik op het huisje klik van de afstandsbediening gaat het menu terug naar de optie “ nu op tv”. Als ik naar de bovenste balk wil, moet ik eerst op de afstandsbediening de ring naar boven drukken ( de startoptie wordt dan wit, en dan kan ik pas naar de volgende opties, zoals gids, opgeslagen etc.

Waarom niet direct naar de bovenste balk ???? Extra handeling en verwarrend.

Je hoeft niet eerst “huisje” te drukken. Als je televisie aan het kijken bent, kun je op pijtje naar boven drukken (boven de OK-knop) en dan zie je het menu bovenin, terwijl je ook nog je televisiebeeld ziet. En voor “gids” heb je natuurlijk een knop op de afstandsbediening.

(Andere tips in Hoe kan ik een handleiding krijgen van mijn nieuwe afstandsbediening?)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6906 reacties
  • 21 november 2024

Top ​@red2003! Dan houden we contact en wens ik je een fijne dag verder! 

Reageer